arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

تعهد ۲۹۸ میلیون دلاری شرکت کنندگان کنفرانس جمع‌آوری کمک مالی به لبنان

مقامات فرانسه روز یکشنبه اعلام کردند که شرکت کنندگان کنفرانس جمع آوری کمک مالی به لبنان به پرداخت ۲۲۵.۷ میلیون یورو (۲۹۸ میلیون دلار) کمک متعهد شدند. کنفرانس جمع‌آوری کمک مالی به لبنان در بیانیه پایانی ضمن آمادگی مشارکت‌کنندگان برای حمایت از شکوفایی اقتصادی و مالی لبنان، اعلام کرد که این مسأله نیازمند آن است که مقام‌های لبنانی سریعا به انجام اصلاحات متعهد باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات فرانسه روز یکشنبه اعلام کردند که شرکت کنندگان کنفرانس جمع آوری کمک مالی به لبنان به پرداخت ۲۲۵.۷ میلیون یورو (۲۹۸ میلیون دلار) کمک متعهد شدند.

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه گفت: اهدا کنندگان در این کنفرانس وعده کمک‌های فوری با تمرکز بر موارد پزشکی و بیمارستان‌ها، مدارس، مواد غذایی و مسکن را ارائه کردند.

به گفته مکرون، فرانسه متعهد به اعطای ۳۰ میلیون یورو شده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، کمیسیون اروپا بازوی اجرایی اتحادیه اروپا نیز در کنفرانس لبنان متعهد به کمک ۳۰ میلیون یورویی (۳۵ میلیون دلاری) شد.

"چارلز میشل" رئیس شورای اروپا در کنفرانس لبنان خواستار تحقیق "مستقل و معتبر" درباره علت انفجار اخیر بندر بییروت شد و گفت که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن آماده کمک هستند.

براساس این گزارش، دولت انگلیس نیز در کنفرانس لبنان متعهد به کمک ۲۰ میلیون پوندی (۲۶ میلیون دلاری) به مردم لبنان شد.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز اعلام کرد که در پی انفجار بیروت، کشور وی ۱۰ میلیون یورو نیز در صورت نیاز فوری به لبنان ارائه می‌دهد.

ماس در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: حتی پس از آواربرداری این فاجعه، کارهای زیادی باقی خواهد ماند، زیرا حتی قبل از این فاجعه لبنان با چالش‌های گسترده روبرو بود.

کنفرانس جمع‌آوری کمک مالی به لبنان امروز در پاریس بصورت مجازی با ابتکار عمل دولت فرانسه و با حضور نمایندگانی از سازمان ملل و ۳۶ کشور و نهاد بین‌المللی برای بررسی رویدادها و اتفاقات اخیر بیروت و شرایط جاری در لبنان برگزار شد.

کنفرانس جمع‌آوری کمک مالی به لبنان در بیانیه پایانی ضمن آمادگی مشارکت‌کنندگان برای حمایت از شکوفایی اقتصادی و مالی لبنان، اعلام کرد که این مسأله نیازمند آن است که مقام‌های لبنانی سریعا به انجام اصلاحات متعهد باشند.

در بیانیه همچنین توافق شد که به لبنان برای پشت سرنهادن پیامدهای حادثه انفجار بندر بیروت کمک کنند.

این بیانیه تأکید کرد که مشارکت‌کنندگان در این کنفرانس همچنین بر بسیج منابع مهم [مالی] در روزها و هفته‌های آینده توافق کردند.

در بیانیه پایانی کنفرانس جمع‌آوری کمک برای لبنان و مردم آن همچنین آمده است که توافق شد که کمک‌ها سریع، کافی و متناسب با نیازمندی‌های مردم لبنان باشد و این کمک‌ها مستقیما و با بالاترین درجه تأثیرگذاری و کارآمدی و شفافیت، مستقیما در اختیار مردم لبنان قرار گیرد.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس همچنین توافق کردند که کمک‌ها تحت نظارت سازمان ملل متحد باشد و مستقیما در اختیار مردم لبنان قرار گیرد.

عصر سه‌شنبه گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد. و به دنبال آن تاکنون ۱۵۸ نفر کشته و بالغ بر شش هزار نفر زخمی شدند.

نظرات بینندگان