arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

آمار جهانی همه‌گیری کرونا / شمار مبتلایان از ۲۰ میلیون نفر گذشت

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۰ میلیون و ۲۴ هزار و ۲۶۵ نفر رسیده و مرگ ۷۳۳ هزار و ۹۹۵ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است. همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۲ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۲۳۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۷۳۳ هزار و ۹۹۵ نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۰ میلیون و ۲۴ هزار و ۲۶۵ نفر رسیده و مرگ ۷۳۳ هزار و ۹۹۵ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۲ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۲۳۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان شش میلیون و ۳۹۲ هزار و ۳۲ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۳۲۷ هزار و ۳۵۶ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۴ هزار و ۶۷۶ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۳ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۲۳۳ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۲ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۲۳۸ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۳۳ هزار و ۹۹۵ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، انگلیس و هند به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا پنج میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۴۴ مبتلا، ۱۶۵ هزار و ۶۱۷ قربانی

۲. برزیل سه میلیون و ۳۵ هزار و ۵۸۲ مبتلا، ۱۰۱ هزار و ۱۳۶ قربانی

۳. هند دو میلیون و ۲۱۴ هزار و ۱۳۷ مبتلا، ۴۴ هزار و ۴۶۶ قربانی

۴. روسیه ۸۸۷ هزار و ۵۳۶ مبتلا، ۱۴ هزار و ۹۳۱ قربانی

۵. آفریقای جنوبی ۵۵۹ هزار و ۸۵۹ مبتلا، ۱۰ هزار و ۴۰۸ قربانی

۶. مکزیک ۴۸۰ هزار و ۲۷۸ مبتلا، ۵۲ هزار و ۲۹۸ قربانی

۷. پرو ۴۷۸ هزار و ۲۴ مبتلا، ۲۱ هزار و ۷۲ قربانی

۸. کلمبیا ۳۸۷ هزار و ۴۸۱ مبتلا، ۱۲ هزار و ۸۴۲ قربانی

۹. شیلی ۳۷۳ هزار و ۵۶ مبتلا، ۱۰ هزار و ۷۷ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۶۱ هزار و ۴۴۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۰۳ قربانی

پس از آن ایران با ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ مبتلا و ۱۸ هزار و ۴۲۷ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۰ هزار و ۸۲۵ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۸۸ هزار و ۶۹۰ مبتلا، پاکستان با ۲۸۴ هزار و ۱۲۱ مبتلا، بنگلادش با ۲۵۷ هزار و ۶۰۰ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۰ هزار و ۵۶۶ مبتلا، آرژانتین با ۲۴۶ هزار و ۴۹۹ مبتلا، ترکیه با ۲۴۰ هزار و ۸۰۴ مبتلا، آلمان با ۲۱۷ هزار و ۲۸۱ مبتلا، فرانسه با ۱۹۷ هزار و ۹۲۱ مبتلا، عراق با ۱۵۰ هزار و ۱۱۵ مبتلا، فیلیپین با ۱۲۹ هزار و ۹۱۳ مبتلا، اندونزی با ۱۲۵ هزار و ۳۹۶ مبتلا، کانادا با ۱۱۹ هزار و ۴۵۱ مبتلا، قطر با ۱۱۲ هزار و ۹۴۷ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

همچنین قزاقستان با ۹۹ هزار و ۴۴۲ مبتلا، مصر با ۹۵ هزار و ۴۹۲ مبتلا، اکوادور با ۹۴ هزار و ۴۵۹ مبتلا، بولیوی با ۸۹ هزار و ۹۹۹ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۶۶۸ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۸۳ هزار و ۲ مبتلا، سوئد با ۸۲ هزار و ۳۲۳ مبتلا، عمان با ۸۱ هزار و ۵۸۰ مبتلا، اوکراین با ۸۰ هزار و ۹۴۹ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۷۹ هزار و ۷۳۲ مبتلا، پاناما با ۷۴ هزار و ۴۹۲ مبتلا، بلژیک با ۷۴ هزار و ۱۵۲ مبتلا، کویت با ۷۱ هزار و ۷۱۳ مبتلا، بلاروس با ۶۸ هزار و ۸۵۰ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۲ هزار و ۵۲۵ مبتلا، رومانی با ۶۱ هزار و ۷۶۸ مبتلا، هلند با ۵۸ هزار و ۵۶۴ مبتلا، گواتمالا با ۵۶ هزار و ۶۰۵ مبتلا، سنگاپور با ۵۵ هزار و ۱۰۴ مبتلا، پرتغال با ۵۲ هزار و ۶۶۸ مبتلا و لهستان با ۵۱ هزار و ۷۹۱ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

کشورهای هندوراس، نیجریه، بحرین، ژاپن، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا، اتیوپی، استرالیا و السالوادور نیز تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.

نظرات بینندگان