arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

دومین وزیر کابینه لبنان استعفا کرد

پس از استعفای "منال عبدالصمد" وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در روزیکشنبه، «دمیانوس قطار» وزیر محیط زیست و توسعه اداری این کشور نیز به طور رسمی از مقام خود کناره گیری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از استعفای "منال عبدالصمد" وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در روزیکشنبه، «دمیانوس قطار» وزیر محیط زیست و توسعه اداری این کشور نیز به طور رسمی از مقام خود کناره گیری کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی لبنان (NNA)، قطار یکشنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به خاطر این فاجعه سهمگین و سر تسلیم فرودآوردن در برابر قربانیان بی‌گناه حادثه انفجار بیروت، همدردی با مجروحان و خانواده‌های آنها، همبستگی با افراد خسارت دیده‌، به بن بست رسیدن راه‌حل مشکلات، گروکشی‌های بیهوده در یک سیستم فشل و برای آرامش وجدانم، استعفا می‌کنم.

وی گفت: جوانان لبنانی توانایی ساخت و شکوفایی لبنان جدید را دارند که پاسخگوی خواسته‌ و آرزوهایشان باشد.

این نخستین خبر رسمی استعفای قطار از مقام وزارت است، پیشتر اخبار ضد و نقیضی از کناره‌گیری وی مطرح شده بود، اما هیچ یک از منابع رسمی آن را تأیید نکرده بودند.

بیروت پایتخت لبنان شنبه شب با به خیابان آمدن هزاران تن در اعتراض به آنچه ناکارآمدی دولتمردان در حادثه انفجار اخیر این شهر بندری عنوان شده بود، شاهد ناآرامی گسترده به همراه درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان، دستگیری و مصدومیت دهها تن بود.

به دنبال انفجار بندر بیروت در عصر سه شنبه که به دلیل وجود ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم صورت گرفت و موجب کشته شدن ۱۵۸ نفر و زخمی شدن بیش از ۶ هزار نفر دیگر شد، از عصر جمعه، با هدایت برخی رسانه های داخلی و رسانه‌های غربی - صهیونیستی، برخی کشورهای منطقه و عوامل داخلی آنها شماری از معترضان به ساختمان های پارلمان، وزارت خارجه، اقتصاد، محیط زیست و تجارت لبنان حمله کرده و با نیروهای ارتش و امنیتی این کشور درگیر شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان