arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

دامپزشکی: گزارشی از شیوع تب کریمه کنگو در تهران نداریم

بابایی رئیس سازمان دامپزشکی استان تهران با اشاره به اینکه گزارشی از شیوع تب کریمه کنگو در تهران نداریم، گفت: افراد گوشت مورد نیاز را از فروشگاه‌های مجاز خریداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بابایی با اشاره به اینکه گزارشی از شیوع تب کریمه کنگو در تهران نداریم، گفت: افراد گوشت مورد نیاز را از فروشگاه‌های مجاز خریداری کنند.

سید علی بابایی رئیس سازمان دامپزشکی استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تب کریمه کنگو اظهار کرد: با توجه به فصل گرما و شیوع تب کریمه کنگو توصیه می‌شود که دامداران تمامی ضوابط بهداشتی از جمله سم پاشی علیه کنه را در دامداری‌ها رعایت کنند.

او با اشاره به اینکه کنه‌ها مخزن بیماری هستند، افزود: کشتارگاه‌ها بحث‌های نظارتی را قبل و بعد از کشتار و در خصوص لاشه‌ها باید انجام دهند.

علی بابایی با تاکید بر این مسئله که بحث پیسرد با جدیت بیشتری باید دنبال شود، بیان کرد: کشتارگاه‌ها باید تمامی لاشه‌ها را به مدت ۲۴ ساعت در پیسرد نگه داری کنند چرا که با کاهش ph لاشه، احتمال بیماری تب کریمه کنگو از بین می‌رود.

مدیر عامل دامپزشکی استان تهران ادامه داد: دامداران موظفند تمامی ضوابط بهداشتی از جمله سم پاشی علیه کنه‌ها را در واحد‌های دامداری و اسطبل ها انجام دهند تا احتمال خطر بیماری تب کریمه کنگو از بین رود.

بابایی در پایان تصریح کرد: با توجه به احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما به افراد توصیه می‌شود که از مراکز و فروشگاه‌های مجاز گوشت مورد نیاز خود را خریداری کنند و در صورت تهیه نیاز خود از قصابی‌های محل، حتما گوشت دارای مهر دامپزشکی را بخرند و پس از خرید گوشت آن را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

نظرات بینندگان