arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

زنگنه: اولین گام احیای «انجمن نفت» برداشته شد / مسئولیت ایجاد زیر ساخت ها برای صدور کالا و کیفیت به این انجمن داده شد / هر زمان که بتوانیم با جهان ارتباط برقرار کنیم، این نهاد در دنیا مورد قبول خواهد بود

وزیر نفت با اشاره به قراردادهای جدید نفتی گفت: بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات در این قراردادها از تجهیزات داخلی تامین می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر نفت با اشاره به قراردادهای جدید نفتی گفت: بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات در این قراردادها از تجهیزات داخلی تامین می‌شود.

بیژن زنگنه امروز (دوشنبه) در مراسم «اعطای نخستین گواهینامه کیفیت محصول کالا و تجهیزات صنعت نفت به نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران» با بیان اینکه اکنون در جایگاهی قرار داریم که اولین نهاد صدور گواهینامه کالا و تجهیزات صادر شده، ادامه داد: اینکار با سرسختی انجام شد و به موفقیت رسید.

وی افزود: یکی از ارکان مهم برای حمایت از ساخت داخل، ایجاد نهادی برای صدور کیفیت است.

زنگنه تاکید کرد: در گذشته این امکان وجود داشت سازندگان داخلی از نهادهای خارجی، گواهی کیفیت بگیرند اما با تحریم ها این امکان سلب شد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه نمی توانستیم از کالاهای بدون استاندارد استفاده کنیم و گفت: ریسک در صنعت نفت بالا است و هر اشتباه کوچک می تواند فاجعه ملی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به انفجار بیروت که به دلیل یک اشتباه کوچک به وجود آمد، ادامه داد: بنابراین رعایت استاندارد بسیار مهم است.

زنگنه با بیان اینکه تشکیلاتی ملی باید استانداردها را بررسی و گواهی کیفیت صادر کند، گفت: استانداردهای ملی متناسب با شرایط کشور تدوین شد. تشکیلاتی ملی، بی طرف و مردم نهاد باید این کار را انجام دهد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در این مسیر اولین گام احیای انجمن نفت برداشته شد، تاکید کرد: این انجمن از یک نهاد دولتی به نهاد مردمی تبدیل شد و به دنبال آن مسوولیت ایجاد زیر ساخت ها برای صدور کالا و کیفیت به این انجمن داده شد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی ارتباط با دنیا ضعیف است اما هر زمان که بتوانیم با جهان ارتباط برقرار کنیم، این نهاد در دنیا مورد قبول خواهد بود.

زنگنه ایجاد این نهاد را گامی مهم در فناوری صنعت نفت عنوان کرد و گفت: از این نهاد نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز استفاده شود.

وی این اقدام را از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این نهاد، مردمی است و با وجود درون زا بودن، برون گرا نیز هست.

وزیر نفت با اشاره به قراردادهای جدید نفتی گفت: بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات در این قرادادها از تجهیزات داخلی تامین می شود.

وی ادامه داد: اقدامات دیگری نیز برای حمایت از ساخت داخل وجود دارد که از آن جمله می توان به خرید تضمینی ساخت داخل اشاره کرد.

نظرات بینندگان