arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

کمیسیون اروپا: امیدواریم تا ۶ ماه آینده به واکسن کرونا دسترسی پیدا کنیم

کمیسر امور بهداشت اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که اولین واکسن کرونا در ۶ ماه آینده در دسترس قرار گیرد و شرایط برای بازگشت تدریجی به وضعیت نرمال را فراهم کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیسر امور بهداشت اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که اولین واکسن کرونا در ۶ ماه آینده در دسترس قرار گیرد و شرایط برای بازگشت تدریجی به وضعیت نرمال را فراهم کند.

به گزارش تسنیم ، "استلا کیریاکیدس" ، کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه "هندلزبلات آلمان" ابراز امیدواری کرد که در 6 ماه آینده اولین واکسن کرونا در دسترس قرار گیرد.

این مقام اروپایی اظهار کرد: حتی اگر پیش بینی ها در این باره در نقطه زمانی فعلی خطرناک باشد ما نشانه های خوبی داریم مبنی بر اینکه اولین واکسن کرونا در پایان سال جاری میلادی یا اوایل سال آینده در دسترس خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه البته چنین واکسنی نمی تواند همه مسائل را حل کند در عین حال گفت: اما چنین واکسنی به صورت مرحله به مرحله به ما اجازه می دهد به وضعیت نرمال بازگردیم در صورتی که یک توده حساسی از شهروندان بخصوص در گروه های خطر واکسینه شوند.

کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی درباره افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا در همه جای اتحادیه اروپا گفت: ما شاهد شمار روزافزون شیوع های بزرگ و کوچک کرونا در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستیم.

وی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کرده سریعاً با آزمایش، ردیابی تماس ها و جداسازی های فوری منابع شیوع عفونت های محلی را شناسایی کنند.

این مقام اروپایی امکان قرنطینه های مجدد در صورت تداوم شیوع کرونا را رد نکرده و گفت: ابهامات و ناامنی ها درباره این ویروس همچنان باقی است. اکنون ما باید بیشتر از هر زمان دیگری هوشیار باشیم و اهمال کاری نکنیم تا از وقوع محدودیت‌های دوباره جلوگیری کنیم.

نظرات بینندگان