arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۰ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جزییات پانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی سلطان و شبان در دادگاه شرکت بازرگانی پتروشیمی!
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۲۳:۱۴

پانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١۴ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. قاضى مسعودى مقام رییس دادگاه گفت: الان ما با بیش از ٢٥، ٢٦ هزار میلیارد و شاید بیشتر که وارد کشور نشده در زمان فعلى مواجهیم، ٢٠ میلیون دلار ٢٠ میلیون تومان نیست. ٣٦ میلیون دلار سال ٩٠ مى تواند باعث سرمایه گذارى شود و چقدر مازاد براى آن ایجاد شده است.

فوری/ کنکور سراسری تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۲۲:۱۵

مشاور وزیر بهداشت با انتشار صحبتهای تازه سعید نمکی با عنوان «برگزاری کنکور سراسری به تعویق افتاد» توییتی را منتشر کرده است.

سایت ریاست جمهوری: در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، پیشنهاد مقابله با تحریم نفتی و هدایت نقدینگی مورد استقبال قرار گرفت؛ تصمیمات لازم جهت نهایی شدن آن نیز اتخاذ شد
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۲۲:۰۲

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ضرورت حفظ انسجام و همگرایی قوای سه گانه در راستای حل و فصل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و مقابله با تحریم و توطئه دشمنان، تاکید کرد. در این جلسه پیشنهاد مطرح شده از سوی ستاد اقتصادی دولت برای مقابله با تحریم نفتی و هدایت نقدینگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ضمن استقبال از این طرح، تصمیمات لازم جهت نهایی شدن آن اتخاذ شد.

دولت حسان دیاب استعفا کرد
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۲۰:۰۸

حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان هنگام خروج از جلسه کابینه اعلام کرد، دولت حسان دیاب، نخست وزیر استعفا کرد. او اشاره کرد: ملت لبنان عاملان جنایت انفجار بندر بیروت را می‌شناسند. حسان دیاب قرار است ساعت هفت و نیم به وقت لبنان سخنرانی کند.

رئیس کل بیمه مرکزی: هواپیمای سانحه‌دیده اوکراینی تحت پوشش بیمه‌های اروپایی بود
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۷:۰۲

رئیس کل بیمه مرکزی درباره پرداخت خسارت به هواپیمای اوکراینی گفت: این هواپیما توسط شرکت‌های بیمه‌ای در اوکراین و اتکایی اروپایی تحت پوشش قرار گرفته بود و شرکت‌های ایرانی ارتباطی با این موضوع ندارند.

همتی: امروز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی موضوع گشایش اقتصادی مطرح می‌شود / هدف اصلی این طرح، مدیریت نقدینگی و تامین مالی در بازارهاست
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۶:۰۳

عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی گفت: امروز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی موضوع گشایش اقتصادی مطرح می‌شود و موارد کارشناسی آن در دست بررسی، هدف اصلی آن هم مدیریت نقدینگی در بازارهاست.

گفتگوی جنجالی فتاح از آرشیو آنلاین تلویزیون حذف شد
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۵:۰۵

پس‌لرزه‌های حضور پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان در برنامه «نگاه یک» شبکه یک و سخنان جنجالی او درباره ملک‌های در اختیار افراد و نهادها دامن تلویزیون را هم گرفت و این برنامه از بایگانی سایت تلوبیون حذف شد.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۰ مرداد ۹۹: فوت ۱۸۹ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته / مجموع جانباختگان به ۱۸۶۱۶ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۳:۵۵

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند.

جزئیات طرح مجلس برای تغییر در شیوه سهمیه‌بندی بنزین / کمیسیون انرژی: پیشنهاد شده تا سهمیه بنزین، به جای خودروها به افراد خانواده ها تخصیص داده شود / به هر فرد از جامعه، ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق گیرد / سهمیه افراد فاقد خودرو، در آخر ماه توسط دولت برای خرید کالا، شارژ می شود
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۳:۰۳

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس طرحی که مجلس طراحی کرده است پیشنهاد شده تا سهمیه بنزین به جای خودروها به افراد خانواده ها تخصیص داده شود. در این طرح پیش بینی شده به هر فرد از جامعه ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق گیرد. همچنین پیش‌بینی شده تا سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند، تهیه شود.

ماسک شدت علائم بیماری را در مبتلایان کرونا کاهش می دهد
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۲:۰۴

محققان آمریکایی تاکید کردند: استفاده از ماسک نه تنها افراد سالم را در برابر بیماری کووید-۱۹ مصون می سازد؛ بلکه افراد آلوده به کروناویروس جدید نیز با استفاده از ماسک می توانند شدت علائم بیماری را در خود کاهش دهند.

یکی از مقامات بلند پایه کشور در روز‌های آینده به لبنان می‌رود
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۲:۰۳

سخنگوی وزارت خارجه درباره احتمال سفر مقامات ایرانی به لبنان گفت: سفر یکی از مقامات بلند پایه کشور در دستور کار است و ظرف روزهای آینده اعلام می شود.

سید عباس موسوی در نشست خبری با خبرنگاران ادامه داد: چه با سفر و چه بی سفر همواره کنار لبنان هستیم و کمک‌های ایران به این کشور ادامه دارد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تجمع هواداران طالبان در پارک ملت تهران
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۲:۰۳

سخنگوی وزارت خارجه تجمعی که ده روز پیش در پارک ملت تهران انجام شد ودر آن پرچم طالبان بالا برده شد، واکنش نشان داد.

عباس موسوی گفت: آنچه گفته شد در پارک ملت انجام شده. به هر حال ایران میزبان میلیون ها شهروند افغان است و آنها ممکن است طرفدار گروه‌هایی در افغانستان باشند. مطمئن نیستم که وابستگی داشتند به گروهی یا صرفا ابراز خوشحالی و بیان احساس از سوی عده ای بوده است.

قیمت دلار به کانال ۲۰ هزار تومان بازگشت
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۲:۰۳

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش ۹۰۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

کمیسیون اروپا: امیدواریم تا ۶ ماه آینده به واکسن کرونا دسترسی پیدا کنیم
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۲:۰۲

استلا کیریاکیدس کمیسر امور بهداشت اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که اولین واکسن کرونا در ۶ ماه آینده در دسترس قرار گیرد و شرایط برای بازگشت تدریجی به وضعیت نرمال را فراهم کند.

این مقام اروپایی اظهار کرد: حتی اگر پیش بینی ها در این باره در نقطه زمانی فعلی خطرناک باشد ما نشانه های خوبی داریم مبنی بر اینکه اولین واکسن کرونا در پایان سال جاری میلادی یا اوایل سال آینده در دسترس خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه البته چنین واکسنی نمی تواند همه مسائل را حل کند در عین حال گفت: اما چنین واکسنی به صورت مرحله به مرحله به ما اجازه می دهد به وضعیت نرمال بازگردیم در صورتی که یک توده حساسی از شهروندان بخصوص در گروه های خطر واکسینه شوند.

وعده انتخاباتی ترامپ: اگر پیروز شوم، ظرف ۴ هفته با ایران توافق می‌کنم
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۲:۰۲

رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع خصوصی حامیان خود اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، ظرف چهار هفته به توافقی با ایران دست می‌یابد.

آمار مبتلایان به کرونا در تهران بزودی افزایش می‌یابد
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۲:۰۱

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بزودی آمار مبتلایان به کرونا به دلیل افزایش مسافرت تهرانی‌ها و لغو طرح ترافیک بیشتر می‌شود، گفت: لغو طرح مشکلات جدی‌تری برای بیماران قلبی و تنفسی ایجاد می‌کند.

دامپزشکی: گزارشی از شیوع تب کریمه کنگو در تهران نداریم
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۲:۰۱

بابایی رئیس سازمان دامپزشکی استان تهران با اشاره به اینکه گزارشی از شیوع تب کریمه کنگو در تهران نداریم، گفت: افراد گوشت مورد نیاز را از فروشگاه‌های مجاز خریداری کنند.

ارتش لبنان: خبر وجود تونل در زیر محل وقوع انفجار در بندر بیروت کذب است
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۲:۰۰

پس از آنکه برخی رسانه‌ها مدعی شدند که زیر محل وقوع انفجار در بندر بیروت، تونل‌هایی وجود دارد،‌ ارتش این کشور در بیانیه‌ای رسمی، این شایعه را «قویاً» تکذیب کرد. ارتش لبنان توضیح داده که ساختمان سیلوهای گندم شامل ساختمانی در زیرزمین برای مدیریت این سیلوهاست و مسیر اتاق مدیریت امور سیلو از طریق تونلی زیرزمینی است که از ورودی شرقی به سوی غرب آن امتداد یافته.

واکنش ارتش به اظهارات فتاح: پادگان کوهک پیش از انقلاب هم در اختیار نیروی دریایی ارتش بوده
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۲:۰۰

روابط عمومی پادگان کوهک پیرامون اظهارات پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص اراضی این پادگان توضیحاتی منتشر کرد.

در این توضیحات آمده: منظور مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان از عبارت «یک جای خوب ما در کوهک در نیروی دریایی ارتش» پادگان کوهک و ستاد نیروی دریایی ارتش بوده است که این مکان، از پیش از انقلاب اسلامی در اختیار این نیرو بوده و بعد از انقلاب نیز به عنوان ستاد فرماندهی از آن بهره‌برداری می کند. بر اساس مصوبات ابلاغی مقرر شده اراضی پادگان کوهک بالمناصفه بین نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان تقسیم شود و در مسیر اجرای این مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان حَکم عمل خواهد کرد. .. پس از برگزاری جلسات متعدد در سطح نیروی دریایی ارتش و بنیاد مستضعفان و تعیین نحوه اجرای مصوبات ابلاغی از طریق بکارگیری کارشناسان منتخب طرفین بمنظور تعیین ارزش کارشناسی روز عرصه و اعیان پادگان کوهک، کارشناس منتخب بنیاد مستضعفان، منصفانه و عادلانه عمل نکرده و موجب توقف هرگونه اقدام در پرداخت ارزش واقعی حاصل از عرصه و اعیان به نیروی دریایی ارتش شد که همین امر توقف اجرای مصوبه ابلاغی را بدنبال داشت.

خودروهای دپو شده مناطق آزاد ترخیص شد
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۱:۵۹

طبق اعلام مسئولان در شورای عالی مناطق آزاد به غیر از خودروهای آمریکایی و یا سفارش آمریکا مابقی خودروهای دپو شده این مناطق که حدود ۲۵۰ دستگاه بود با مصوبه هیات وزیران ترخیص شده‌ است.

دومین وزیر کابینه لبنان استعفا کرد
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۱:۵۹

پس از استعفای "منال عبدالصمد" وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در روزیکشنبه، «دمیانوس قطار» وزیر محیط زیست و توسعه اداری این کشور نیز به طور رسمی از مقام خود کناره گیری کرد.

شمار مبتلایان کرونا از ۲۰ میلیون نفر گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۱:۵۸

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۰ میلیون و ۲۴ هزار و ۲۶۵ نفر رسیده و مرگ ۷۳۳ هزار و ۹۹۵ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است. همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۲ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۲۳۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روسیه: هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردیم
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۱:۵۸

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد، یک فروند جنگنده سوخو Su-۲۷ این کشور یک هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده است.

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه در بیانیه خود همچنین آورده است: یک فروند جنگنده سوخو Su-۲۷ روسیه از واکنش سریع دفاع هوایی منطقه نظامی جنوب کشور به نیروها درباره وجود این هدف هشدار داد. خلبان این جنگنده روسی به هدف در فاصله‌ای امن نزدیک و متوجه شد که هدف مذکور یک فروند هواپیمای شناسایی نیروی هوایی آمریکا از مدل EP-۳E Aries است. البته حریم هوایی روسیه از سوی این هواپیما آمریکایی نقض نشده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۱:۳۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان