arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

توقیف نفتکش ایران در پاکستان تکذیب شد

در حالی برخی رسانه‌های خارجی از توقیف یک نفتکش ایرانی در بندر کراچی پاکستان خبر داده بودند، هیچیک از مقامات ایران آن را تائید نکردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی برخی رسانه‌های خارجی از توقیف یک نفتکش ایرانی در بندر کراچی پاکستان خبر داده بودند، هیچیک از مقامات ایران آن را تائید نکردند.

به گزارش ایلنا، در حالی برخی رسانه‌های خارجی از توقیف یک نفتکش ایرانی در بندر کراچی پاکستان خبر داده بودند، هیچیک از مقامات ایران آن را تائید نکردند.

یکی از سناتورهای پاکستانی عنوان کرده بود: دولت این کشور به درخواست آمریکا یک کشتی ایرانی را به خاطر انتقال نفت در بندر کراچی توقیف کرده‌ است.

اما محمد علی حسینی، سفیر ایران در اسلام آباد اعلام کرد: مقام‌های پاکستانی درباره توقیف این نفتکش رسما اطلاعی به او نداده‌اند.

صاحب صادقی رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفتکش نیز گفت: نفتکش متعلق به ایران نبوده و اطلاعی از این موضوع نداریم.

حسین عباس‌نژاد مدیرکل امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى هم اعلام کرد: تا این لحظه هیچ گزارش رسمى مبنى بر توقیف یک نفتکش ایرانى در بندر کراچى پاکستان به این سازمان ارائه نشده، اما بررسى ها کماکان ادامه دارد.

آنچه در رسانه‌های پاکستانی مورد ادعا قرار گرفته، قاچاق نفت ایران است.

در این خبرها هیچ اشاره‌ای به مالکیت کشتی و اینکه متعلق به کدام کشور است نشده است.

برخی منابع خبری مدعی هستند که پاکستان به خواسته آمریکا اقدام به توقیف کشتی حامل نفت به اصطلاح قاچاق ایرانی در سواحل کراچی کرده است.

نظرات بینندگان