arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۲ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش مرکز پژوهش‌های مجلس به سخنان رییس بنیاد مستضعفان: طرح نادرست موضوع برای ما تعجب برانگیز بود / فتاح اجازه استفاده رایگان از ساختمان را تا ۱۴۰۱ به ما داده بود
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۲۲:۰۴

مرکز پژوهش‌های مجلس پیرو مطالبی که اخیرا پیرامون بهره برداری مرکز پژوهش‌های مجلس از ساختمان متعلق به بنیاد مستضعفان واقع در محله نیاوران از سوی پرویز فتاح مطرح شد، اعلام کرد: به اطلاع عموم می‌رساند پیرامون نحوه بهره برداری از ساختمان‌های در اختیار مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرایندی از تعاملات و مذاکرات در سال ۱۳۹۶ بین ذینفعان مربوطه انجام شد و در نهایت مقرر شد ساختمان مجلس قدیم در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گیرد و متعاقب آن با دستور مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۴ شهریور ۹۶ ساختمان مورد بهره برداری توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در نیاوران در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گرفت.

تصمیم های جدید در خصوص چارچوب اجرایی سیاست پولی اتخاذ شد / افزایش نرخ سود سپرده بانکها نزد بانک مرکزی
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۲۰:۵۰

هیئت عامل این بانک در راستای اجرای قانون پولی و بانکی کشور برای حفظ ارزش پول ملی، در جلسه چهارشنبه ۲۲ مردادماه ۱۳۹۹ چارچوب‌های جدید اجرای سیاست پولی را تصویب کرد. هیئت عامل بانک مرکزی، نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی را با ۱ واحد درصد افزایش، ۱۴ درصد تعیین کرد و بدین ترتیب دامنه نرخ سود در بازه ۲۲-۱۴ درصد قرار گرفت

روحانی در گفتگو با مکرون: آمریکا از برجام خارج شده و نمی تواند از ساز و کار برجام استفاده کند / اروپا تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد / رئیس جمهور فرانسه: دیدگاه ما درمورد برجام با آمریکایی ها متفاوت است و این را به وضوح به آنها گفته ایم/ درحال انجام اقداماتی برای فعال شدن اینستکس هستیم/ دعوت از ایران برای حضور در گروه بین المللی اقدام برای حل بحران لبنان
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۸:۴۹

رئیس جمهور با بیان اینکه اقدامات آمریکا همیشه برای نابود کردن برجام بوده است، گفت: قطعنامه‌ای که آمریکایی‌ها به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد داده اند، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و همه کشور‌ها بویژه ۱+۴ باید بشدت با آن مخالفت کنند. رئیس جمهور خاطر نشان کرد آمریکا با توجه به اینکه بیش از دو سال است از برجام خارج شده هیچ حقی برای استفاده از سازوکار برجام ندارد.

چه کسانی از وجود «آمونیوم نیترات» در بندر بیروت اطلاع داشتند؟
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۷:۴۳

یک روزنامه لبنانی به بررسی نامه‌نگاری‌ها و تماس‌هایی که از زمان توقیف محموله «آمونیوم نیترات» در بندر بیروت انجام شده، پرداخت و برخی طرف‌هایی را که از خطرات این بار اطلاع داشته‌اند، معرفی کرد.

واکنش ظریف به شایعه پیشنهاد کاهش تحریم‌های آمریکا از سوی آلمان: کل این شایعه غیرتخصصی برای اهداف غیر سیاسی مطرح شده؛ آدم سیاسی چنین شایعه‌ای را نمی‌سازد
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۶:۲۲

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان طرح ادعای پیشنهاد آلمان مبنی بر لغو تحریم‌های ایالات متحده آمریکا را شایعه‌ای غیر تخصصی عنوان کرد که از سوی افرادی غیرسیاسی مطرح شده است.

ماجرای آسانسور مرموز کاخ مرمر / محمد هاشمی: استخر و جکوزی توهم است
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۶:۲۱

رئیس بنیاد مستضعفان در اظهارات جنجالی‌اش درباره کاخ مرمر گفت: آنجا را کنده‌اند، پتک زده‌اند. در طبقه دوم کاخ حمام و سونا و جکوزی درست کرده‌اند. میراث فرهنگی که به همه جا ایراد می‌گیرد کجا بوده و چرا نگفته‌اند این کاخ آسیب دیده است؟

ظریف: هماهنگ‌کننده برجام به صراحت اعلام کرد آمریکا حق «اسنپ بک» ندارد
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۶:۲۰

وزیر امور خارجه با بیان اینکه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی رای نخواهد آورد، ‌تاکید کرد: از نظر حقوقی آمریکا هیچ جایگاهی برای استفاده از مکانیسم اسنپ بک ندارد. سه متحد اروپایی آمریکا هم در جلسه قبلی شورای امنیت سازمان ملل صریحا اعلام کردند که آمریکا نمی‌تواند از این مکانیسم استفاده کند.

آخرین آمار کرونا در ایران، امروز ۲۲ مرداد ۹۹: فوت ۱۸۸ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته / مجموع جانباختگان به مرز ۱۹ هزار نفر رسید / ۲۶ استان در وضعیت هشدار و قرمز
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۴:۵۹

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۹ نفر از آنها بستری شدند.

سپاه: آماده واگذاری مکان های آموزشی و ورزشی خود برای کنکور هستیم
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۵۸

در پی بیانیه مشترک وزرای علوم و بهداشت مبنی بر برگزاری آزمون سراسری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در روزهای ۲۹ ، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریور ماه سال ۱۳۹۹، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اعلام آمادگی سپاه برای کمک به تامین فضای مورد نیاز جهت برگزاری آزمون کنکور سراسری کشور گفت: بر اساس تدبیر سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه مقرر گردید در صورت درخواست وزارت علوم و استانداران محترم سراسر کشور و متناسب با نیازهای اعلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانشگاه ها و مراکز عمده آموزشی و ورزشی خود که از استانداردهای لازم برای اجرای پروتکل های آزمون و نیز دستورالعمل های بهداشتی مورد تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا برخوردار هستند در اختیار مجریان آزمون قرار دهد.

ستاد مقابله با کرونا مصلحت ندید رئیس جمهور در مجلس حضور یابد
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۵۷

رئیس مجلس گفت که ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به استعلام رئیس جمهور برای حضور در مجلس حضور ایشان را از جهت شرایط کرونایی به مصلحت ندیده بود. این نامه مکتوب است و معاون رئیس جمهور هم نامه کتبی دادند که آن را به اطلاع دوستان در جلسه برسانم.

انتخابی جام جهانی فوتبال در آسیا به تعویق افتاد
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۵۷

کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه‌ دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بار دیگر دستخوش تغییر قرار داد و برگزاری مرحله بعدی این دیدارها را یکسال به تعویق انداخت.

«مدرس خیابانی» از مجلس رای اعتماد نگرفت
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۵۶

بررسی برنامه و صلاحیت حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار داشت و نمایندگان پس از استماع سخنان مخالف و موافق و دفاعیات مدرس خیابانی با ۱۰۴ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و صفر رای ممتنع با انتخاب حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت مخالفت کردند.

شاخص بورس به کانال ۲ میلیون واحدی بازگشت
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۵۵

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات، امروز ۲۲ مرداد ۹۹ با رشد ۳۹ هزار واحدی به کانال ۲ میلیون واحدی بازگشت.

توضیحات همتی درباره طرح پیش فروش نفت
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۵۲

رییس کل بانک مرکزی در پستی اینستاگرامی نوشت: طرح فروش اوراق ریالی سلف نفتی که عملاً فروش قطعی میباشد و تحویل آن دو سال دیگر خواهد بود، دو ویژ گی دارد : ۱- انتظارات تورمی را مدیریت میکند.۲- نسبت به اوراق قرضه کم هزینه تر و قابل مدیریت تر است، همزمان سودبیشتری نیز برای دارنده این اوراق دارد . البته، واضح است که برای موفقیت این طرح، توافق تمام ارکان نظام و با تکیه بر نظرات دقیق کارشناسان، ضروری است.

عمتی تصریح کرد: انتشار هر گونه اوراق، روش تجربه شده در همه دنیا برای هموار سازی هزینه های دولت و کاهش نوسانات اقتصاد کلان است و بحث هایی مانند، آینده فروشی یا بدهکاری دولتهای آینده ، چندان با ادبیات اقتصادی همخوانی ندارد. دولت ها همواره با سیاست های مالی در اقتصاد حضور دارند. در هر صورت ، اگر با منابع ۴ گانه بالا ، کسری بودجه تامین نشود، استقراض از بانک مرکزی،حتی اگر غیرمستقیم باشد، رشد بیشتر نقدینگی و تورم در سالهای آتی و متضررشدن مردم در آینده خواهد بود.

واکنش ترامپ به انتخاب معاون بایدن: بدجنس‌ترین فرد انتخاب شد
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۵۱

رئیس جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری به انتخاب کاملا هریس دستیار انتخاباتی و معاون حو بایدن رقیب دموکرات خود در انتخابات ماه نوامبر واکنش نشان داد.

ترامپ ویدئویی منتشر کرده که در آن، راوی داستان ضمن اشاره به برخی اقدامات کاملا هریس از جمله حمایت وی از طرح سناتور «برنی سندرز» برای سوسیالیزه کردن بهداشت و درمان، درخواست وضع مالیات‌های جدید به ارزش هزاران میلیارد دلار و همچنین انتقاد از سیاستهای نژادپرستانه جو بایدن، هریس را یک فرد «حقه باز» و بایدن را فردی «کودن» خواند، که در کنار هم «ترکیبی عالی» ولی «اشتباه برای آمریکا» است.

ترامپ همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که از انتخاب کاملاً هریس «کمی متعجب شده است».وی در ادامه افزود که «کامِلا هریس بدجنس‌ترین فرد است» و در رقابتهای مقدماتی حزب دموکرات عملکرد بسیار ضعیفی داشته است.

عرضه ۴۳ هزار خودرو به بازار طی هفته‌های آینده
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۵۰

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن تاکید براینکه با ترخیص قطعات مورد نیاز شرکت ایران‌خودرو از گمرک، میزان خودرو های دپو شده در پارکینگ‌ها تا ۵۰ درصد کاهش پیدا خواهند کرد، از ارائه ۴۳ هزار دستگاه خودرو طی هفته‌های آینده خبر داد.

معاون استاندار: انبار نفت غرب تهران با اتفاقی که در بیروت رخ داد، قابل مقایسه نیست
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۵۰

تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تاکید بر اینکه آنچه که درباره انبار نفت مطرح شد با واقعیت منطبق نیست افزود: باید از انتشار چنین اخباری پرهیز شود؛ اصولا این انبار با اتفاقی که در انفجار بیروت حادث شده قابل مقایسه نیست. قطعا هرکس در جایگاه قانونی خود وظایفی برعهده دارد و متناسب آن باید اظهارنظر کند و دستگاه های متولی نیز پیگیر و فعال هستند.

عمران خان: عزاداری محرم را با الگوی هیات‌های ایران برگزار کنید
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۴۹

عمران خان نخست وزیر پاکستان در سخنانی اعلام کرد: مراجع تقلید در ایران رعایت توصیه‌های بهداشتی حین عزاداری را واجب اعلام کرده‌اند و توقع داریم شیعیان پاکستانی نیز پیرو این الگو باشند.

صادرات نفت ایران چقدر است؟
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۴۸

طبق اطلاعات وب سایت شرکت «تنکر ترکرز دات کام»، ایران روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت از طریق انتقال کشتی به کشتی صادر می کند در حالیکه آمار رسمی این رقم را ۲۲۷ هزار بشکه در روز نشان می دهد.

صادرات نفت ایران چقدر است؟
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۴۸

طبق اطلاعات وب سایت شرکت «تنکر ترکرز دات کام»، ایران روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت از طریق انتقال کشتی به کشتی صادر می کند در حالیکه آمار رسمی این رقم را ۲۲۷ هزار بشکه در روز نشان می دهد.

پاسخ آیت‌الله‌ شبیری زنجانی به پرسش‌هایی درباره سوگواری محرم در ایام کرونا
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۴۷

آیت‌الله‌ شبیری زنجانی در پاسخ به اینکه حضور افراد بدون رعایت توصیه‌های بهداشتی در مراسم عزاداری چه حکمی دارد؟، اعلام کرد: اگر احتمال عُقلایی مبتلا کردن یا مبتلا شدن به این بیماری در آن وجود داشته باشد، جایز نیست، هر چند احتمال قوی نباشد.

شریعتمداری: فتاح نظام مظلوم را آماج تهمت‌های ناروا کرد
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۴۱

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «سخنی با برادرم فتاح» نوشت: فتاح با سوءاستفاده، نظام مظلوم را آماج تهمت‌های ناروا کرد. او با بیان اینکه بسیاری از اظهارات او واقعیت نداشت تاکید کرد که او در مقابل جوابیه های متعدد به سخنانش تاکنون هیچ پاسخی برای ادعاهای خود نداشته‌.

شریعتمداری با بیان اینکه در اظهارات او هیچ جا سخن از فساد اقتصادی نیست بلکه موضوع درباره چند نهاد وابسته به نظام است نوشت که فتاح طوری صحبت کرد که گویی ارتش و سپاه دشمن هستند.

واکنش تخت روانچی به تغییر پیش نویس طرح تمدید تسلیحاتی ایران
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۳۸

مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل در توییتی نوشت: آمریکا پس از مخالفت اعضای شورای امنیت، مجبور به عقب نشینی از پیش نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران شد و امروز (به وقت آمریکا) نسخه دیگری را ارائه داد- که آن هم نقض قطعنامه 2231 است. پیش نویس جدید در ماهیت و هدف مشابه پیش نویس قبلی است. به طور حتم شورا این پیش نویس را هم دوباره رد خواهد کرد.

ظریف: شورای امنیت تلاشِ انتخاباتیِ دولتِ آمریکا را ناکام می گذارد
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۱:۳۸

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در یادداشتی در روزنامه گلوبال تایمز چین درباره طرح آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحانی ایران در شورا امنیت نوشت: جامعه جهانی به‌طور کلی - و شورای امنیت ملل متحد به‌طور ویژه - با یک تصمیم مهم روبرو است: آیا احترام به حاکمیت قانون را تثبیت می‌کنیم یا به قانون جنگل باز می‌گردیم؟

در حالی که ایران تاب ­آوری و پاسخ قاطعانه خود در قبال قلدرمآبی بدسگالانه را ثابت کرده است، من اطمینان دارم که - در هفته‌ها و ماه‌های حساس بعدی- اعضای شورای امنیت تلاشِ مذبوحانه‌ انتخاباتیِ دولتِ مستأصلِ ایالات متحده برای نابودسازی موفقیت دیپلماتیک قرن بیست و یکم را ناکام ساخته و اجازه نخواهند داد که در این روند آنچه از چندجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل باقی­مانده است نابود شود.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۰۹:۳۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان