arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۸۸۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

قالیباف: ستاد مقابله با کرونا مصلحت ندید رئیس جمهور در جلسه مجلس حضور یابد

رئیس مجلس گفت که ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به استعلام رئیس جمهور برای حضور در مجلس حضور ایشان را از جهت شرایط کرونایی به مصلحت ندیده بود. این نامه مکتوب است و معاون رئیس جمهور هم نامه کتبی دادند که آن را به اطلاع دوستان در جلسه برسانم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجلس گفت که ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به استعلام رئیس جمهور برای حضور در مجلس حضور ایشان را از جهت شرایط کرونایی به مصلحت ندیده بود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی درباره عدم حضور رئیس جمهور در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت گفت: هم آقای امیری معاون امور مجلس ریاست جمهوری به من نامه نوشتند که این را متذکر شوم و هم چند روز قبل نامه دفتر ریاست جمهور به من ارسال شده بود که رئیس جمهور از ستاد مبارزه با کرونا برای حضور در مجلس استعلام کرده و آن‌ها از جهت کرونایی، حضور ایشان را به مصلحت ندیده بودند. این نامه مکتوب است و معاون رئیس جمهور هم نامه کتبی دادند که آن را به اطلاع دوستان در جلسه برسانم.

بیشتر بخوانید:

علیرضا سلیمی در تذکری مستند به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس با تأکید بر ضرورت حفظ شأن و اقتدار مجلس گفت:‌ باید براساس آیین‌نامه عمل کنیم. طبق تبصره ۱ ماده ۲۰۴ درباره معرفی وزیر، رئیس جمهور باید در مجلس حضور یابد و به مدت یک ساعت کلیات برنامه‌های وزیر را برای نمایندگان بیان کند. این اختیار نیست.

وی افزود: عدم حضور رئیس جمهور، کسر شأن مجلس است. چرا ایشان تشریف نیاوردند. گفته می‌شود ستاد ملی مبارزه با کرونا به ایشان توصیه کرده که به مجلس نیاید. پس چطور به یک میلیون دانش‌آموز می‌گویید در کنکور شرکت کنند. مگر خون شما رنگین‌تر است. این تبعیض آشکار است.

این عضو هیأت رئیس مجلس ادامه داد: ما ۲۷۵ نماینده هر روز ۱۰ تا ۱۱ ساعت برای رتق و فتق امور مملکت کنار هم می‌نشینیم. این اقدام ایشان کسر شأن مجلس است.

سلیمی با اشاره به پایان مهلت سرپرستی مدرس خیابانی در وزارت صنعت گفت: امروز آخرین روزی است که آقای مدرس می‌تواند در وزارتخانه امضا کنند. در واقع مجلس را در عمل انجام شده قرار دادند در حالی که باید شأن مجلس را به عنوان یک قوه مستقل حفظ کنند. ایشان مکلف بوده در مجلس حضور یابد و در مورد وزیر توضیحاتی بدهد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۲۸
غیر قابل انتشار: ۰
سلطانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
27
26
با سلام کاش جناب سلیمی درک می کردند که عدم حضور رییس جمهور به خاطر ترس خودشون از کرونا نبوده بلکه به خاطر مصلحت کشور است. شما فرض کنید برای ایشون مشکلی پیش بیاد آیا انتخابات ریاست جمهوری به راحتی برگزار می شود؟ آیا در این شرایط نبود ایشون اوضاع را بغرنجتر نمی کند؟ متاسفم برا یک نماینده که از نیامدن رییس جمهور چنین برآشفته شود و به این خاطر به وزیر پیشنهادی رای منفی بدهد!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
22
24
یعنی ستاد کرونا این همه به رییس جمهور توجه دارد آخه روحانی هم مثل همه مردم فقط این آدم مملکت را نابود کرده وبه ریش همه هم می خندد امروز توگه کردید چه قدر ایبن آدم دروغ گفت همین دروغ ها برکت را از مملکت برده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
8
22
آقای سلیمی
کسر شان مجلس
به حضور ویا عدم حضور هیچ کسی نیست
چرا که جایگاه و شان مجلس از
قوام حضور عملی خواست های مردم است
کسر و شان مجلس
آنجاست که
نماینده ای را که مردم انتخاب کردند و از انواع کلکسیون های تاییده ها و صلاحیت ها را گرفت
بعد از مدتی
بخواهند بخاطر اینکه با چند نفر به لحاظ فکر مخالفت دارد
او را از حق داشته شده با توجیه هات
ساخته شده به اصطلاح قانون جدید که قرار است
در مجلس ساخته
حذف و بر کنارش کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
14
17
من اصلا تمایلی به مجلس فعلی ندارم اما روحانی هم دیگه شورشو دراورده! شما اگر مجلس رو قبول نداری چگونه با ریاست آن در جلسه سران قوا تصمیمات مهم را اتخاذ میکنی؟.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
13
29
قرنطینه واقعی رو آقا رعایت کردند اگر همه مثل ایشون بودند الان کرونا سر به نیست شده بود
در 7 ماه گذشته فقط در جلسه کوتاه با هیئت عراقی بودند و بقیه اش از پشت مانیتور
نظرات بینندگان