arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

واکنش روحانی به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس: اگر ما نبودیم، صدام همه شما را خورده بود

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور در واکنش به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس گفت: اگر ما برای ثبات منطقه نایستاده بودیم شما نبودید همه شما را صدام خورده بود. ما همواره برادر شما بودیم امروز هم هستیم ، شما بدانید اقدام آمریکا علیه ایران ناموفق است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور به نامه شورای همکاری خلیج فارس برای تمدید تحریم ایران واکنش نشان داد.

 

به گزارش مهر روحانی گفت: روزی که صدام به کویت حمله کرد ما اولین کشوری بودیم که این کار را محکوم کردیم اعضای این شورا محکوم نکردند. ما همان روز صبح که صدام حمله کرد سه بعدازظهر محکوم کردیم و بیانیه رسمی دادیم و در مقام عمل هم محکوم کردیم.

ما در مقام عمل نشان دادیم که طرفدار کشورهای منطقه هستیم، اگر ما چراغ سبز به صدام نشان داده بودیم همان روز که کویت را اشغال کرد همان فردا کل عربستان، قطر و امارات را اشغال می کرد.

صدام در نامه به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت ما با شما ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک آبی داریم یعنی این کشورها مال ماست، در حالی که مرز مشترک آبی ما با عراق ۱۸ کیلومتر بود.

اگر ما برای ثبات منطقه نایستاده بودیم شما نبودید همه شما را صدام خورده بود. ما همواره برادر شما بودیم امروز هم هستیم ، شما بدانید اقدام آمریکا علیه ایران ناموفق است.

ایران در کاری که طبق قانون و مقررات مصالح ملی، منطقه و ملی خودش انجام می دهد پیروز خواهد بود.

نظرات بینندگان