arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

طالبان: دولت افغانستان با همدستی داعش قصد حمله به زندانیانمان را دارد

طالبان در بیانیه‌ای مدعی شد که داعش به‌همراه نیروهای نظامی افغانستان قصد حمله به زندانیان این گروه که از زندان پلچرخی آزاد می‌شوند را دارد. طالبان روز چهارشنبه هشدار داد که براساس اطلاعات بدست آمده قابل اعتماد، زندانیانی که به زودی آزاد می‌شوند، تحت حملات انتحاری داعش قرار خواهند گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طالبان در بیانیه‌ای مدعی شد که داعش به‌همراه نیروهای نظامی افغانستان قصد حمله به زندانیان این گروه که از زندان پلچرخی آزاد می‌شوند را دارد.

به گزارش فارس، طالبان روز چهارشنبه هشدار داد که براساس اطلاعات بدست آمده قابل اعتماد، زندانیانی که به زودی آزاد می‌شوند، تحت حملات انتحاری داعش قرار خواهند گرفت.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در این بیانیه مدعی شد بر اساس اطلاعات به‌دست آمده داعش با کمک نیروهای اطلاعاتی و نظامی زندان قصد دارند زمانی که زندانیان طالبان از زندان پلچرخی آزاد می‌شوند به خودروی آنها حمله کنند.

به گفته وی، هدف از این کار اختلال در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و انتقام از زندانیان است.

مجاهد تاکید کرد که طالبان به طور جدی نگران این تهدید بوده و از طرف‌های ذیربط خواست تا برای جلوگیری از حمله اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس توافق طالبان و آمریکا که در حوت سال گذشته در دوحه منعقد شد، 5 هزار زندانی طالبان باید تا پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آزاد شوند.

بر این اساس دولت افغانستان تاکنون 4600 زندانی طالبان را آزاد کرده و 400 زندانی دیگر را که (خطرناک) محسوب می‌شوند، آزاد خواهد کرد. این تصمیم را روز یکشنبه لویه جرگه مشورتی افغانستان تایید و اشرف غنی فرمان آن را صادر کرد.

نظرات بینندگان