arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

واکنش‌ها به انتخاب کاملا هریس به‌عنوان معاون جو بایدن در انتخابات آمریکا؛ اوباما: جو بایدن با این تصمیم به هدف زده است / هیلاری کلینتون: کامالا هریس «رهبری فوق‌العاده» است

در پی انتخاب کاملا هریس به سمت معاونت ریاست جمهوری جو بایدن برای انتخابات پیش‌روی آمریکا، چهره‌های سیاسی این کشور به آن واکنش نشان دادند. باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار بیانیه‌ای انتخاب کاملا هریس به سمت معاونت جو بایدن را ستود و گفت جو بایدن با این تصمیم «به هدف زده است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی انتخاب کاملا هریس به سمت معاونت ریاست جمهوری جو بایدن برای انتخابات پیش‌روی آمریکا، چهره‌های سیاسی این کشور به آن واکنش نشان دادند.

به گزارش یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه ۱۲ اوت (۲۲ مرداد) گفت که از انتخاب کاملا هریس به سمت معاون جو بایدن تعجب کرده چرا که رفتار او در مناظرات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نسبت به بایدن «گستاخانه» و توام با «بی‌احترامی» بوده است.

آقای ترامپ رفتار کاملا هریس نسبت به جو بایدن را در زمان رقابت درون حزبی دموکرات «بسیار بسیار زشت» توصیف کرد و گفت: «او با بایدن خیلی گستاخانه رفتار می کرد و دشوار است که بتوان کسی تا این حد بی ادب را برگزید.»

در سوی مقابل، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار بیانیه‌ای انتخاب کاملا هریس به سمت معاونت جو بایدن را ستود و گفت جو بایدن با این تصمیم «به هدف زده است».

وی با اشاره به نقش مهم معاون رئیس‌جمهور در روند تصمیم‌گیری در کاخ سفید گفت: «من کاملا هریس را مدت‌هاست که می‌شناسم. او کاملا برای این پست مناسب است.»

هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا با اعلام خرسندی از انتخاب کاملا هریس، او را «رهبری فوق‌العاده» خواند که همکاری قوی برای جو بایدن خواهد بود.

بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق امریکا و برنی سندرز نامزد انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها نیز از این انتخاب پشتیبانی کرده‌اند.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده روز گذشته کاملا هریس را به عنوان معاون و همراه کارزار انتخاباتی خود معرفی کرد.

کاملا هریس اولین نامزد سیاهپوستی است که به سمت معاونت ریاست جمهوری انتخاب می‌شود. وی که ۵۵ ساله است از سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس سنای آمریکا حضور دارد.

خانم هریس فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه هاروارد است. او زندگی حرفه‌ایش را با کار در دفتر دادستانی منطقه «آلامدا» آغاز کرد و تا مقام دادستان کل کالیفرنیا پیش رفت.

آقای بایدن در پیامی توییتری اعلام کرد که «این افتخار بزرگی» است که در این کارزار انتخاباتی، خانم هریس را در کنار خود دارد. او کاملا هریس را «مبارزی بی‌باک» و «یکی از بهترین ماموران خدمتگزار کشور» توصیف کرد.

خانم هریس که پیش از این خود یکی از نامزدهای انتخابات نوامبر بود، پیش از اولین رای گیری در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات و در حالی که در جمع‌آوری کمک مالی به مشکل برخورده بود به کمپین خود پایان داد. او در همان دوران کوتاه فعالیت در این کارزار انتخاباتی، بارها به انتقادات از جوبایدن پرداخته بود.

دموکرات‌ها امیدوارند با انتخاب خانم هریس بتوانند رای سیاهان و اقلیت‌های نژادی را نسبت به ریاست‌جمهوری جو بایدن جلب کنند.

نظرات بینندگان