arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

نظرسنجی جدید: شانس پیروزی ۷۱ درصدی بایدن برای پیروزی در انتخابات

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه آبان، ۷۱ درصد شانس برای پیروزی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه آبان، ۷۱ درصد شانس برای پیروزی دارد.


به گزارش  فارس، بر اساس یک نظرسنجی جدید که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شده است، «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه آبان، ۷۱ درصد شانس برای پیروزی دارد.

نظرسنجی موسسه موسوم به FiveThirtyEight تنها ۲۹ درصد شانس برای پیروزی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در انتخابات آبان قائل شده است.

این نظرسنجی اولین نظرسنجی است که نتایج آن پس از انتخاب «کامالا هریس» به‌عنوان شریک انتخاباتی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ایالات متحده منتشر می‌شود.

در بیانیه این موسسه اما آمده است که با توجه به فرصت باقی مانده تا انتخابات که می‌تواند به شدیدتر شدن رقابت‌ها بینجامد، ترامپ همچنان شانسی معنادار برای پیروزی در انتخابات دارد.

این موسسه تصریح کرده که میزان برتری بایدن بر ترامپ در این نظرسنجی بیش از برتری کلینتون بر ترامپ در نظرسنجی سال ۲۰۱۶ است و بایدن از حمایت عمومی بیشتری نیز برخوردار است.

در سال 2016 نیز نظرسنجی FiveThirtyEight به کلینتون برتری حدودا ۷۱ درصدی داده بود اما نتیجه انتخابات مغایر با پیش‌بینی آن بود.

نظرات بینندگان