arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

چهارمین روز اعتراض‌ها در بلاروس؛ توزیع مخفیانه "دلار" میان معترضان

 اعتراض ها در بلاروس به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر همچنان ادامه دارد و تازه ترین اخبار، حاکی از توزیع مخفیانه "دلار" بین مردم برای کشاندن آنها به جمع اعتراض های خیابانی در مخالفت با پیروزی السکاندر لوکاشنکو است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 اعتراض ها در بلاروس به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر همچنان ادامه دارد و تازه ترین اخبار، حاکی از توزیع مخفیانه "دلار" بین مردم برای کشاندن آنها به جمع اعتراض های خیابانی در مخالفت با پیروزی السکاندر لوکاشنکو است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانووستی روز پنجشنبه نوشت: اعتراضات در مینسک پایتخت بلاروس ادامه دارد هرچند که نسبت به روزهای قبل آرامتر بود و زد و خوردهای کمتری میان ماموران امنیتی و معترضان گزارش شده است.

نیروهای ویژه ضدشورش موسوم به «آمون» خیابان های مینسک را ترک کرده و فقط ماموران پلیس در نقاط مختلف شهر گشت زنی می کنند.

روز گذشته در چند نقطه مینسک، نیروهای پلیس با معترضان درگیر شدند و شماری از مخالفان دولت نیز دستگیر شدند و در مجموع شمار افراد دستگیر شده در چهار روز اخیر به بیش از 6 هزار نفر رسید.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز تصاویری از افراد دستگیر شده در مینسک را نشان داد که یک نفر با کوله پشتی حاوی 10 هزار دلار در بین آنها بود.

یک مامور امنیتی که از این فرد دستگیر شده بازجویی می کرد گفت که این پولها برای تقسیم کردن بین معترضان درنظر گرفته شده بود.

در هتل بلاروس در مرکز مینسک نیز یک نفر از معترضان دستگیر شد که گفته می شود از طبقه هفدهم جریان اعتراضات را رهبری می کرد و سه نفر از افراد زیردست وی که هر کدام رهبری دهها نفر از معترضان را برعهده داشتند نیز به عنوان هماهنگ کنندگان اعتراضات دستگیر شده اند.

روز گذشته همچنین رانندگان معترض در مینسک، به نشانه اعتراض به دستگیری معترضان دو مامور راهنمایی و رانندگی را با خودرو زیر گرفتند و این افراد به بیمارستان منتقل شدند.

معترضان روز گذشته تلاش کردند چند خیابان مرکزی مینسک را ببندند اما با مداخله نیروهای پلیس، این اقدام ناکام ماند.

به گزارش ریانووستی روز چهارشنبه آنا کانوپاتسکایا، آندره دمیتریف و سرگئی چرچن سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری بلاروس به کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور شکایت کرده و خواستار باطل شدن نتایج انتخابات شدند.

ستاد انتخاباتی سوتلانا تیخانوفسکایا رقیب اصلی لوکاشنکو در انتخابات هم که 10 درصد آرا را بهخ دست آورده بود اعلام کرد که نامه ای رسمی برای لغو نتایج انتخابات به کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس تسلیم کرده است.

ریانووستی همچنین از وصل دوباره شبکه اینترنتی در بلاروس خبر داد که از روز انتخابات قطع شده بود.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز یکشنبه برگزار شد و در آن الکساندر لوکاشنکو به پیروزی رسید و مخالفان دولت وی، به خیابانها ریخته و ادعا کردند که در انتخابات تقلب شده است.

نظرات بینندگان