arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۱۸۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

نظام پزشکی: تاثیر واکسن ۱۲۰ دلاری دانشگاه آکسفورد، کمتر از سه ماه است / طبق پروتکل های سازمان بهداشت جهانی، آمار باید بر اساس تست PCR اعلام شود / بیماران بسیار زیادی بدون تست PCR فوت شدند و تحت درمان قرار گرفتند

ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: مدت ها اعلام کردند که واکسن کرونا در حال تولید است و جلودار آن هم دانشگاه آکسفورد است که همین دانشگاه دارد واکسنش را در کشورهای مختلف به قیمت هر یک واکسن ۱۲۰ دلار پیش فروش می کند در حالی که تاثیر آن کمتر از سه ماه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه کرونا به زودی قابل کنترل نیست، گفت: طبق پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی آمار باید بر اساس تست PCR اعلام شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی در نشستی که در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: اوضاع و بحث کرونا حساس است و شرایط پیچیده است. این شرایط نیاز به همدلی و همراهی دارد. بالاخره شرایط پیچیده است و به این زودی هم امکان کنترل بیماری وجود ندارد بنابراین دغدغه اصلی این است که باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا با حداقل آسیب و در زمان کوتاه تری بتوانیم بیماری را مدیریت و کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه این درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود، اظهارکرد: بارها و بارها در جلسات متعدد اعلام کرده ام که اگر یک عزم ملی و مسوولیت اجتماعی ایجاد نشود، گرفتار همین شرایطی می شویم که در پیک دوم اتفاق افتاد. چرا به پیک دوم مبتلا شدیم؟ زیرا دقت و توجه لازم در ابعاد ملی برای مواجهه، کنترل و پیشگیری از بیماری ایجاد نشد. یکسری تعطیلات و تجمعاتی اتفاق افتاد که مشکل ایجاد کرد.

ظفرقندی ادامه داد: مسائل مربوط به جان و سلامت مردم با تعارف و توصیه تنها میسر نمی شود و باید قوانین و مقررات خاصی وجود داشته باشد تا بر اساس آن مقررات از افزایش تلفات پیشگیری شود. هر یک‌نفری که به دلیل این بیماری از پا می افتد، یک نفر نیست بلکه یک خانواده و جمع است. اگر کنترل نکنیم، جماعتی از بین می روند. یک بار در نامه ای به دبیر کل سازمان بهداشت جهانی اعلام کردم که تحریم ظلم به ملت ایران است و یکی از جنایات ناشی از تحریم آمریکا این است که وقتی نتوانیم امکانات و تجهیزات لازم را برای سلامت مردم تامین کنیم، قطعا ویروس جهانگیر می شود. ویروس مرز نمی شناسد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه همه باید کمک کنند، گفت: ما جلسات متعددی داشتیم که چگونه نیروهای مورد نیاز را ساماندهی کنیم. وزارت بهداشت برای جبران نیرو در حال اندیشیدن تمهیداتی است. به عنوان نمونه رزیدنت های سال آخر سریع تر توزیع شوند تا بتوانیم به پیک دوم مسلط شویم و با کمبود نیرو مواجه نشویم.
تاثیر واکسن دانشگاه آکسفورد کمتر از سه ماه است

ظفرقندی در ادامه اظهار کرد: مدت ها اعلام کردند که واکسن کرونا در حال تولید است و جلودار آن هم دانشگاه آکسفورد است که همین دانشگاه دارد واکسنش را در کشورهای مختلف به قیمت هر یک واکسن ۱۲۰ دلار پیش فروش می کند در حالی که تاثیر آن کمتر از سه ماه است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه در این شرایط مسوولیت بزرگی برعهده دارد، گفت: یکی از وظایف رسانه آگاهی بخشی و هشدار دادن به مردم است. جلوگیری از عادی سازی کار رسانه است. از طرفی کنترل و نظارت کار مسوولان دولتی است. به عنوان مثال اگر کسی کمربند ایمنی نمی بندد، یک بار به او تذکر می دهند و بعد فرد جریمه شود بنابراین باید مردم را آموزش داد و آگاهی کرد. در عین حال باید وقایع مهمی را که در این شرایط اتفاق می افتد، ثبت کنیم. فداکاری های بسیاری در حال انجام است.
آغاز توزیع «رمدسیویر» ایرانی از هفته آینده

رئیس سازمان نظام پزشکی درباره داروی رمدسیویر اظهارکرد: در مورد داروی رمدسیویر ارقام‌ بالای ۴۰هزار مورد در ۳۰ تا ۴۰ کشور در اروپا و ایران ارزیابی شده است و پس از اعلام نتیجه مثبت به پروتکل و فارماکوپه وارد شد. در حال حاضر واردات این دارو افزایش یافته است و توزیع داروی ایرانی از هفته بعد آغاز می‌شود.

ظفرقندی در پایان درباره بیشتر بودن آمار غیررسمی ابتلا و فوتی های ناشی از کرونا نسبت به آمار های رسمی گفت: یکی از دلایل تغییر در پروتکل های درمان بیماری کووید-۱۹ ناشناخته بودن بیماری است که منحصر به ایران هم نیست. در عین حال درباره آمار باید توجه کرد که طبق پروتکل های سازمان بهداشت جهانی آمار باید بر اساس تست PCR اعلام شود. در دنیا اینگونه است و تست PCR مرجع آمار است، اما بنده به عنوان مسوول سازمان نظام پزشکی اعتقاد دارم که بیماران بسیار زیادی بدون تست PCR فوت شدند و بیماران بسیار زیادی بدون تست PCR بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
1
4
اشکال نداره مال روسیه ایمنی ۱۰۰ درصدی داره و قیمتش ۴۰ دلاره. برید سراغ اون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
0
7
قیمتشو که همه جا زدن 3 دلار، سر واکسن هم از حالا برنامه دارید
سیروس
|
United Kingdom
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
0
6
یک ماه و نیم پیش هم گفتن یک هفته دیگه رمدسیویر ایرانی توزیع میشه.بقول یه ضرب المثل ایرانی باید گفت : حرف مرد یکیه.همیشه این یک هفته پیش روی ماست.
نظرات بینندگان