arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۲۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

نظرسنجی؛ پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ در ۵ ایالت کلیدی آمریکا

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ حاکی از آن است که «جو بایدن» در پنج ایالت از 6 ایالت تعیین‌کننده که ترامپ در سال 2016 در آنها پیروز شده بود، همچنان پیشتاز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ حاکی از آن است که «جو بایدن» در پنج ایالت از 6 ایالت تعیین‌کننده که ترامپ در سال 2016 در آنها پیروز شده بود، همچنان پیشتاز است.


به گزارش فارس، طبق نتایج نظرسنجی شبکه «سی ان بی سی» و مرکز تحقیقاتی «چنج ریسرچ»، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در پنج ایالت از ۶ ایالت مهم آمریکا از رقیب خود «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیشی گرفته است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»، طبق بررسی‌های انجام شده در ایالت فلوریدا، بایدن با اختلاف ۶ درصد و جلب حمایت ۵۰ درصدی رأی‌دهندگان از ترامپ با کسب حمایت ۴۴ درصدی رأی‌دهندگان پیشی گرفته است.

در ایالت «میشیگان» نیز بایدن همچنین با اختلاف پنج درصد و به دست آوردن حمایت ۴۸ درصدی از ترامپ با کسب حمایت ۴۳ درصدی جلوتر قرار گرفته است.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده در ایالت پنسلیوانیا، جو بایدن با اختلاف چهار درصد و و حمایت ۴۸ درصد از مردم این ایالت در مقابل حمایت ۴۴ درصدی از ترامپ و در ویسکانسین با کسب حمایت ۴۷ درصدی در مقابل حمایت ۴۳ درصدی از رئیس‌جمهور آمریکا سبقت گرفته است.

در ایالت آریزونا نیز معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اختلاف اندک یک درصد و حمایت ۴۵ درصد از ترامپ با حمایت ۴۴ درصدی جلوتر قرار گرفته است.

با اینحال این نظرسنجی نشان می‌دهد که ترامپ با اختلاف یک درصد و کسب حمایت ۴۸ درصد از مردم کارولینای شمالی از بایدن با کسب حمایت ۴۷ درصدی جلوتر قرار گرفته است.

نظرسنجی فعلی همچنین نشان می‌دهد که جو بایدن در سطح ملی با اختلاف ۶ درصد و جلب حمایت ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از ترامپ با حمایت ۴۴ درصدی رأی‌دهندگان آمریکایی، پیشی گرفته است.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که مردم آمریکا از عملکرد ترامپ چندان رضایت ندارند به طوریکه تنها ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از عملکرد ترامپ به طور کلی رضایت داشتند و ۴۴ درصد از افرادی که در این نظرسنجی مشارکت داشتند از نوع عملکرد ترامپ در مدیریت بحران کرونا رضایت داشتند.

نظرسنجی فعلی یکی از جدیدترین مجموعه از بررسی‌هایی است که پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ در ایالاتی را نشان می‌دهد که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ در آنجا پیروز شده بود و نتایج همین نظرسنجی‌ها زنگ خطری را برای انتخاب مجدد ترامپ به صدا درآورده است.

نظرسنجی شبکه سی ان بی سی در بازه زمانی هفتم تا نهم آگوست (۱۷ تا ۱۹ مردادماه) در ایالات فلوریدا، آریزونا، میشیگان، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و ویسکانسین و در میان دو هزار و ۷۰۱ رأی‌دهنده احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و با حاشیه خطای ۱.۸۹ درصد انجام گرفته است.

روز گذشته (چهارشنبه) نظرسنجی‌های دیگری که در سطح ملی انجام گرفته بود نشان داد که بایدن با اختلاف ۶.۹ درصد از ترامپ جلوتر قرار گرفته است.

مؤسسه نظرسنجی FiveThirtyEight نیز طبق بررسی‌هایی که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شده، گزارش کرد که «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه آبان، ۷۱ درصد شانس برای پیروزی دارد.

علیرغم آنکه در نظرسنجی‌ها مختلف، بایدن در مقابل رقیب خود ترامپ پیشتاز است، نمی توان به نتایج این نظرسنجی‌ها چندان اعتماد کرد زیرا در سال ۲۰۱۶ نیز نظرسنجی FiveThirtyEight به کلینتون برتری حدودا ۷۱ درصدی داده بود اما نتیجه انتخابات مغایر با پیش‌بینی آن بود و در نهایت ترامپ پیروز آن شد.

در پی شیوع ویروس کرونا در آمریکا و تشدید ادعاهای اشتباه ترامپ در خصوص این ویروس و همچنین عدم توانایی وی در کنترل و جلوگیری از شیوع بیشتر کروناویروس موجب شده است که در هفته‌های اخیر، محبوبیت ترامپ در میان مردم آمریکا به شدت کاهش یابد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
2
4
اصلا بایدن رئیس
واقعا بین باشید مجبورا کمی گشایش کنن بعد دوباره فشار بیارن ...
ما باید مشکلات اقتصادی خود را ریشه ای حل کنیم
اقتصاد نفتی مخدری خطرناک است
نظرات بینندگان