arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

برایان هوک: دولت آمریکا قطعنامه چهار پاراگرافی خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را امروز به رأی می‌گذارد

نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران گفت که کشورش قصد دارد سندی شش صفحه‌ای درباره تحریم‌های ایران را میان اعضای شورای امنیت توزیع کند. «برایان هوک» نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران، در سخنانی از کشورهای عضو شورای امنیت خواست تا به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی مثبت بدهند. به گفته وی در این سند استدلال‌های دولت ترامپ در این باره که چرا فکر می‌کند می‌تواند از مفاد برجام برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران استفاده کند توضیح داده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران گفت که کشورش قصد دارد سندی شش صفحه‌ای درباره تحریم‌های ایران را میان اعضای شورای امنیت توزیع کند.

«برایان هوک» نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران، در سخنانی از کشورهای عضو شورای امنیت خواست تا به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رأی مثبت بدهند.

بیشتر بخوانید:

او مدعی شد که تا تغییر رفتار ایران باید تحریم تسلیحاتی این کشور ادامه یابد و فعالیت‌های ایران موجب بی ثباتی و از بین رفتن امنیت به طور مستقیم و غیر مستقیم در منطقه شده است.

دولت آمریکا قطعنامه چهار پاراگرافی خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی را امروز (پنجشنبه) به رأی می‌گذارد و واشنگتن علاوه بر این، قصد دارد سندی شش صفحه‌ای را میان اعضای شورای امنیت توزیع کند.

به گفته وی در این سند استدلال‌های دولت ترامپ در این باره که چرا فکر می‌کند می‌تواند از مفاد برجام برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران استفاده کند توضیح داده شده است.

هوک که در ماه‌های گذشته تلاش کرده بود حمایت متحدان کشورش را برای رأی مثبت به پیش‌نویس قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به دست بیاورد، اما آن‌طور که از ظواهر امر پیداست، این قطعنامه نیز نتیجه مثبتی برای آمریکا به همراه نخواهد داشت.

شامگاه پنجشنبه هفته گذشته برایان هوک از استعفای خود از سمت نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران خبر داد. روزنامه «واشنگتن‌پست» فردای آن روز به نقل از یک مقام ارشد سابق در دولت آمریکا نوشت از هوک خواسته شد که استعفا دهد تا مسئولیت شکست استراتژی واشنگتن علیه ایران، بر دوش وی بیافتد.

منبع: فارس

نظرات بینندگان