arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

برایان هوک: توافق اسرائیل-امارات بخشی از خاورمیانه جدید است / صلح میان اعراب و اسرائیلی‌ها بدترین کابوس ایران است

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که از سمتش استعفا کرده بعد از توافق میان اسرائیل و امارات گفت که دنیا شاهد «خاورمیانه‌ای جدید» است. برایان هوک مدعی شد: «صلح میان اعراب و اسرائیلی‌ها بدترین کابوس ایران است. هیچ‌کس بیشتر از ایران برای تشدید درگیری‌ها میان اعراب و اسرائیل تلاش نکرده است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که از سمتش استعفا کرده بعد از توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات گفت که دنیا شاهد «خاورمیانه‌ای جدید» است.

به گزارش فارس، «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که به زودی از این سمت کنار می‌رود درباره توافق میان رژیم صهیونیستی، آمریکا و امارات متحده عربی برای عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی اظهارنظر کرده است.

به نوشته روزنامه «واشنگتن‌اگزماینر»، برایان هوک در جلسه‌ای در کاخ سفید گفت که این توافق بخشی از «خاورمیانه جدید» است.

برایان هوک مدعی شد: «صلح میان اعراب و اسرائیلی‌ها بدترین کابوس ایران است. هیچ‌کس بیشتر از ایران برای تشدید درگیری‌ها میان اعراب و اسرائیل تلاش نکرده است.»

وی ادامه داد: «چیزی که امروز شاهد آن هستیم خاورمیانه جدید است. سیر حوادث، امروز بسیار متفاوت است و ما می‌بینیم که آینده تا حد زیادی در خلیج [فارس] و نزد اسرائیلی‌ها و گذشته نزد رژیم ایران است. ایران با توسل به زور بی‌رحمانه به قدرت چسبیده است.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

برایان هوک در ادامه بار دیگر مدعی شد که سیاست موسوم به «کارزار فشارحداکثری» علیه ایران به «نتایج باورنکردنی» منجر شده است.

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

او وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

 

نظرات بینندگان