arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

شمار قربانیان انفجار بیروت به ۱۷۷ نفر رسید

وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد؛ شمار قربانیان انفجار بندر بیروت به ۱۷۷ نفر رسیده است. انفجار در بندر بیروت که روز چهارم اوت (سه‌شنبه هفته گذشته) به وقوع پیوست و خسارت شدید مالی در حدود ۱۵ میلیارد دلار به لبنان تحمیل کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد؛ شمار قربانیان انفجار بندر بیروت به ۱۷۷ نفر رسیده است.

به گزارش المیادین، «حمد حسن» پنجشنبه شب در گفت‌ وگو با شبکه المیادین افزود: همچنان ۳۰ نفر مفقود هستند و با احتساب مفقودی‌ها شمار قربانیان احتمالاً تا ۲۰۰ نفر خواهد رسید.

وی گفت: چهار مرکز درمانی به صورت کامل از فعالیت خارج شده و حجم خسارت‌های جانی این انفجار به بخش درمانی آسیب زده است.

وزیر بهداشت لبنان اضافه کرد: پیامدهای انفجار بندر بیروت باعث شده تا بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها که میزبان بیماران کرونایی هستند تحت فشار قرار بگیرند.

حمد اظهار کرد: ۱۰۸ بیمار کرونایی اکنون در بخش‌های مراقبت‌های ویژه با استفاده از دستگاه‌های تنفس مصنوعی تحت درمان هستند.

وی در خصوص کمک‌های مالی وعده داده شده از سوی کشورهای خارجی بیان کرد: کمک های مالی با وجود اهمیت آن؛ اما جوابگوی خسارت‌هایی که این انفجار به بار آورده و بازگرداندن شرایط به پیش از انفجار نیست.

وزیر بهداشت لبنان همچنین یادآور شد؛ ظرفیت مراکز درمانی ما برای درمان مبتلایان به کرونا چهار هزار نفر بوده و وضع کرونا در لبنان از کنترل خارج نشده است.

انفجار در بندر بیروت که روز چهارم اوت (سه‌شنبه هفته گذشته) به وقوع پیوست و خسارت شدید مالی در حدود ۱۵ میلیارد دلار به لبنان تحمیل کرده است.

«حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان به دنبال انفجار اخیر بندر بیروت و آغاز فشارها به دولت این کشور که وی، هدف از آن را بازگشت طبقه فاسد به قدرت ارزیابی کرد، دوشنبه شب استعفای خود و دولتش را به طور رسمی اعلام کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان