arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

روسیه: تولید واکسن کرونا با قیمت مناسب از ماه نوامبر آغاز می‌شود

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری روسیه با سیاسی دانستن مواضع برخی کشورها در خصوص واکسن کرونای تولید شده در روسیه خاطرنشان کرد که این واکسن با قیمت مناسب در اختیار کشورها قرار خواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری روسیه با سیاسی دانستن مواضع برخی کشورها در خصوص واکسن کرونای تولید شده در روسیه خاطرنشان کرد که این واکسن با قیمت مناسب در اختیار کشورها قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، کریل دمیتریف روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه۱ گفت که واکسیناسیون مردم روسیه علیه ویروس کووید-۱۹ بین ۹ تا ۱۲ ماه طول خواهد کشید.

به گفته وی، در روز نخست کار سایت رسمی واکسن کرونای روسیه، کاربران اینترنتی از 188 کشور جهان از آن بازدید کردند.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در مورد مصونیت زایی واکسن کرونای روسی گفت: در همه داوطلبانی که واکسن تزریق شده است، پس از واکسیناسیون، مصونیت علیه کرونا ایجاد شده است.

وی افزود: همه رقبا این را می دانند و از موضع قوی روسیه در بازار واکسن جهانی می ترسند.

به گزارش خبرگزاری تاس، الکسی رپیک رئیس شرکت داروسازی ار.فارم روسیه گفت که قیمت واکسن کرونای روسی در صادرات به کشورهای دیگر حداقل ۱۰ دلار برای هر دو دوز خواهد بود.

وی افزود: این مربوط به محموله نخست واکسن روسی است که نسبتا گران قیمت خواهد بود. اما در آینده بهای آن کاهش می یابد.

وزیر بهداشت روسیه که کشورش در زمینه تولید واکسن ضد کووید-۱۹ پیشتاز بوده، روز چهارشنبه اعلام کرد که اولین محموله از واکسن ظرف دو هفته آینده برای مصرف آماده خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه خاطرنشان کرد: امروز آزمایش‌های مربوط به کنترل کیفیت این واکسن در جریان است. ظرف دو هفته، اولین محموله از این دارو در دسترس قرار می‌گیرد و برای واکسیناسیون پزشکان در گروههایی که با خطر سلامت روبرو هستند، تحویل داده خواهد شد.

این مقام روسیه تاکید کرد که استفاده از این واکسن برای هرکسی از جمله پزشکان داوطلبانه خواهد بود و اکنون یک اپلیکیش در حال راه‌اندازی است تا شهروندان روسیه از طریق آن وضعیت سلامت شان مورد بررسی قرار بگیرد. به گفته وزیر بهداشت روسیه، این اپلیکیشن همچنین بر تاثیرات نامطلوب و ناسازگار این واکسن برای داوطلبان نظارت خواهد داشت.

نظرات بینندگان