arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

نماینده آمریکا در سازمان ملل: تروئیکای اروپا پیشنهادهایی درباره قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دارند؛ اما هنوز پیشنهاد مکتوبی ارائه نکرده‌اند

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که تروئیکای اروپا گفته‌اند پیشنهادهایی درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دارند، اما هنوز چیزی به صورت مکتوب ارائه نکرده‌اند. کرفت پس از آخرین مذاکرات با آلمان، انگلیس و فرانسه به فایننشال تایمز گفت که "من در حال زورآزمایی و قدرت‌نمایی نیستم، وضعیت بسیار جدی است"
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که تروئیکای اروپا گفته‌اند پیشنهادهایی درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دارند، اما هنوز چیزی به صورت مکتوب ارائه نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از فایننشال تایمز، کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل با گفتن این که "کاسه صبرش در حال سرریز شدن است" از فرانسه، آلمان و انگلیس درخواست کرده است راه حلی مصالحه آمیز را برای اطمینان حاصل کردن از تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران ارائه کنند.

دولت ترامپ پس از پیش‌برد رای گیری بر سر پیش نویس قطعنامه ای برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران که این هفته به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد، در حال مواجه شدن با شکست است. نتیجه این رای گیری بعد از ظهر جمعه(به وقت محلی) اعلام می شود.

کرفت پس از آخرین مذاکرات کانالیزه شده اش با آلمان، انگلیس و فرانسه به فایننشال تایمز گفت که "من در حال زورآزمایی و قدرت‌نمایی نیستم، وضعیت بسیار جدی است"

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که این سه کشور اروپایی که از اعضای شورای امنیت و توافق هسته ای می باشند، پیشنهاداتی درباره قطعنامه آمریکا دارند اما هنوز چیز مکتوبی در این باره ارائه نکرده اند.

کشورهای اروپایی به دنبال پیدا کردن راهحلی مصالحه آمیز هستند که بدون از بین بردن توافق هسته ای بازتاب دهنده نگرانی های امنینی خودشان درباره تهران باشد.

ریچارد گوان مدیر گروه بین المللی بحران در سازمان ملل گفت که طرح های متعددی برای تمدید موقت تحریم تسلیحاتی میان تروئیکای اروپا(آلمان، فرانسه و انگلیس) در جریان است. همچنین پیشنهادهایی مطرح بوده است که بخش هایی از این تحریم به جز (بند های مربوط به) تسلیحات حساس بخصوصی مانند موشک های ضد ناو می تواند لغو شود.

یک سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به اظهارات کرفت مطرح کرد که این کشور در حال همکاری با شرکای تروئیکا اروپا و رایزنی با اعضای شورای امنیت است. فرانسه و آلمان توضیحی در این باره نداده اند.

در این میان، برخی دیپلمات ها گفته اند، اقدام آمریکا برای به کارگیری مکانیسم بازگردانی تحریم ها در صورت عدم تصویب قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران ممکن است تا هفته بعد انجام شود.

گوان درباره موضع تروئیکای اروپا در این باره می گوید: مشکل تروئیکای اروپا این است که نمی خواهند هر آنچه را که برای ایران، چین و روسیه غیرقابل پذیرش باشد مطرح کنند. آن ها تحت فشار بوده و در تلاشند توافقی خارق العاده را پیدا کنند که همه را راضی نگه دارد. اما ممکن است چنین چیزی وجود نداشته باشد.

نظرات بینندگان