arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۳۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

ستاد مقابله با کرونا: تحقیقات واکسن ایرانی کرونا آماده ورود به فاز حیوانی است

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا، با بیان اینکه تولید واکسن کرونا در روسیه فقط بر اساس قوانین بهداشتی این کشور بوده و نه سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: تحقیقات واکسن ایرانی کرونا آماده ورود به فاز حیوانی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا، با بیان اینکه تولید واکسن کرونا در روسیه فقط بر اساس قوانین بهداشتی این کشور بوده و نه سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: تحقیقات واکسن ایرانی کرونا آماده ورود به فاز حیوانی است.

مصطفی قانعی روز جمعه درخصوص تهیه واکسن در ایران گفت: ما هنوز در فاز قبل از مطالعه بالینی (مطالعه حیوانی) واکسن هستیم، مقداری طول می کشد که به تهیه واکسن کرونا برسیم و هنوز هیچ واکسنی برای تزریق به انسان حتی تا یکی دو ماه آینده آماده نشده است.

تایید تولید واکسن کرونا فقط از سوی سازمان غذا و دارو

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا، یادآور شد: نکته مهمی که باید مردم بدانند این است که تنها سازمان و ارگانی که در کشور حق دارد که بگوید ما واکسن کرونا را تولید کرده ایم سازمان غذا و دارو است. تنها مرجعی که می تواند خبر تولید واکسن قابل تزریق برای ویروس کرونا را اعلام کند، سازمان غذا و دارو است. برای اینکه بدون اجازه آنها حتی اجازه تزریق واکسن به یک انسان را هم نداریم.

قانعی افزود: ما هم داریم روی واکسن کرونا در کشور کار می کنیم منتهی بعضی از این کارهای تحقیقاتی الان آماده فاز حیوانی هستند و هنوز به فاز انسانی نرسیدیم؛ بنابراین اینکه مردم احساس کنند که به زودی یک واکسن در دسترس است، یک خبر گزافه است و باید صبر کنند روند آن هم در ایران و هم در جهان طی شود.

وی یادآور شد: بعضی از تحقیقات انجام شده در ایران در خصوص واکسن آماده هستند که طی هفته های بعدی وارد فاز حیوانی شوند.

تزریق واکسن به انسان‌ در روسیه، یک تصمیم داخلی است

در خصوص خبر تولید واکسن کرونا توسط کشور روسیه گفت: روسیه کشوری است که در زمینه تولید واکسن کرونا کار تحقیقاتی کرده و در حال حاضر واکسنی ساخته است و تصمیم گرفته قبل از اینکه همه مراحل را از منظر سازمان جهانی بهداشت طی کرده باشد، روی انسان ها در حد وسیعی تزریق کند. این تصمیم، یک تصمیم کشوری و داخلی است.

وی افزود: اگر این واکسن بخواهد وارد ایران شود، مستنداتی که ما و همینطور سازمان جهانی بهداشت نیاز داریم، بسیار بیشتر از این مستندات ارایه شده باید باشد.

قانعی توضیح داد: ارایه این سندکه فقط در حد وسیعی از این واکسن استفاده کرده ایم، کافی نیست. می توان شرایط را شرایط اقتصادی قلمداد کرد و در شرایط اقتصادی برخی از کشورها تصمیم می گیرند بعضی از مراحل اثربخشی واکسن را به آن شکلی که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است، انجام ندهند.

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونا درخصوص اعلام روسیه در زمینه استفاده از این واکسن در فاز بالینی روی ۳۸ مورد گفت: این کشور بر اساس قوانین بهداشتی خود و نه بر اساس قوانین بین المللی تست های یک واکسن را انجام داده است.

وی افزود: روسیه به هرحال در حد کشور خود این تصمیم را گرفته است و هنوز مستنداتی که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان واکسنی که بقیه کشورها می توانند آن را تهیه کنند، ارایه نکرده است؛ بنابراین نه قابل این است که کسی آن را رد کند چرا که برای کشور خودش استفاده می شود و نه اینکه این واکسن می تواند عرضه جهانی داشته باشد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
0
8
بالاخره چی شد
اگه واکسن شرکت دیگه هستش که هیچی اگه همون که قبلا حرفش بوده یکی میگه تست انسانی پاس شد یکی میگه ورود به فاز حیوانی یکی یه چی دیگه میگه
کلا تو همه برنامه ها همینجوری و هرکی یه چیزی میگه نمونش کنکور
نظرات بینندگان