arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۴۱۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

پوتین پیشنهاد تشکیل جلسه انلاین سران ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت به همراه آلمان و ایران را داد / مکرون اعلام موافقت کرد

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه خواستار برگزاری یک نشست آنلاین با حضور ۵ عضو دائم شورای امنیت و همچنین آلمان و ایران شد. کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده پوتین خواستار برگزاری این نشست برای بحث و تبادل نظر درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده است. هدف این جلسه، جلوگیری از رویارویی غیرضرور در شورای امنیت و حمایت از قطعنامه ۲۲۳۱ عنوان شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پوتین پیشنهاد تشکیل جلسه انلاین سران ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت  به همراه آلمان و ایران را داد

رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه خواستار برگزاری یک نشست آنلاین با حضور ۵ عضو دائم شورای امنیت و همچنین آلمان و ایران شد.

به گزارش «انتخاب»؛ «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه خواستار برگزاری یک نشست آنلاین با حضور ۵ عضو دائم شورای امنیت و همچنین آلمان و ایران شد.

بیشتر بخوانید:

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده پوتین خواستار برگزاری این نشست برای بحث و تبادل نظر درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده است.

هدف این جلسه، جلوگیری از رویارویی غیرضرور در شورای امنیت و حمایت از قطعنامه ۲۲۳۱ عنوان شده است.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه با بیان این که گفت‌وگوها درباره موضوع ایران در شورای امنیت پرتنش شده است، تصریح کرد: اتهامات بی‌اساسی علیه ایران در حال مطرح شدن است.

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرده که مسکو کاملاً به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام یا توافق هسته‌ای ایران) پایبند است. 

«میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در همین خصوص در توئیتر نوشت: «رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین، درخواست برگزاری یک نشست آنلاین با حضور سران ۵ عضو دائمی شورای امنیت و همچنین سران آلمان و ایران را مطرح کرد. هدف این نشست جلوگیری از تقابل‌های غیرضرور در شورای امنیت و حمایت جمعی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.»

«امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه امروز جمعه از پیشنهاد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر برگزاری نشست آنلاین شورای امنیت با حضور ایران و آلمان استقبال و برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده است.

دولت آمریکا در تلاش است از انقضای تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران جلوگیری کند. طبق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل این تحریم‌ها روز ۱۸ اکتبر سال جاری به پایان می‌رسد.

واشنگتن قطعنامه‌ای را ارائه کرده که خواستار جلوگیری از اتمام این تحریم‌ها است. این قطعنامه در ابتدا شامل ۳۵ پاراگراف بود اما به تازگی تعدیل شده و به ۴ پاراگراف تقلیل یافته است.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
1
2
پوتین هیچ فرقی باترامپ ندارد.شایدترامپ بهترازپوتین باشد
رشيدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
1
1
اين كار به رسميت شناختن پنج به علاوه يك است در حالي كه امريكا از اين گروه خارج شده است و نبايد در اين نشست حضور داشته باشد به نظرم ظريف نبايد شركت كند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
0
3
روسبه داره کم کم زیر پای ایران رو خالی میکنه
یکهموطن ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
1
1
بنظر میرسد امریکا وپادوها ونوکرهای حلقه بگوش انهامثل عربستان وامارات وپادوهایانهادرتلاش هستندکه صهیونیستهاجای پای خودشانرامحکم کنند ولذاتلاش میکنندودست وپا میزنندگهبرعلیه ایرانقطعنامه صادرشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
0
1
ورق بازی پوتین نشین لطفا.
ناشناس
|
Australia
|
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
0
0
"از مرگ میگند که به تب راضی کنند". حتما میگند خوب یک جدول زمانبدی برای رفع تحریم تسلیحاتی بزاریم مثلا تا 5 سال دیگه ایران اسلحه نفروشه و فقط اسلحه سبک که تو انبار خودشون مانده بخره و...
امیر راستگفتار
|
United Kingdom
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
0
3
این نشست بنفع ایران نخواهد بود" پوتین در نقش دانای کل ظاهر خواهد شد و از جیب ایران خرج خواهد کرد! پوتین اکنون ایران را مدیون خود میداند و برای بهره بردن از موقعیتی که امریکا شکست خورده و ایران بظاهر برنده شده از ایران خواهد خواست تا بعضی محدودیتها که اروپا از او تقاضا کرده اند را به ایران تحمیل کند!
نظرات بینندگان