arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

مکرون برای شرکت در نشست پیشنهادی پوتین اعلام آمادگی کرد

دفتر «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه جمعه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که او آماده است تا در نشست پیشنهادی «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شرکت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهوری فرانسه برای شرکت در نشست فوق‌العاده شورای امنیت به پیشنهاد رییس جمهوری روسیه با حضور ایران و آلمان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که دفتر «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه جمعه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که او آماده است تا در نشست پیشنهادی «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شرکت کند.

رییس جمهوری روسیه عصر جمعه با اعلام حمایت کشورش از برجام، خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان شد.

وی با بیان اینکه روسیه به طور کامل به برجام ( برنامه جامع اقدام مشترک) پایبند است، اظهار داشت: روسیه از تعامل با همه طرف‌های علاقه مند به آرام کردن اوضاع در خلیج فارس استقبال می کند.

رییس جمهوری روسیه اضافه کرد: روسیه پیشنهاد می کند در نشست فوق العاده سران شورای امنیت، با مشارکت آلمان و ایران درباره پارامترهای تشکیل مکانیزم امنیت در منطقه خلیج فارس توافق بدست آید.

پس از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ۱۳۹۷، اکنون بر آن شده‌اند تا آخرین دستاورد ایران در این توافق بین‌المللی را تخریب کنند که به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، قرار است در ۲۷ مهرماه امسال، ممنوعیت تسلیحاتی ایران پایان یابد.

پیش بینی می‌شود، قطعنامه یکجانبه آمریکا در شورای امنیت آرای لازم را به دست نیاورد و نیازی به وتوی چین و روسیه که به صراحت با آن مخالفت کرده‌اند، نداشته باشد.

رای‌گیری ساعت ۱۷.۳۰ به وقت محلی پایان می‌یابد و رئیس دوره‌ای شورا در یک نشست مجازی نتایج آن را اعلام خواهد کرد.

نظرات بینندگان