arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

واکنش ترامپ به پیشنهاد برجامی روسیه: هنوز در این مورد به من چیزی گفته نشده است

ترامپ در پاسخ به سئوالی در خصوص درخواست «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان گفت: «هنوز در این مورد به من چیزی گفته نشده است. شنیده‌ام که چنین چیزی وجود ندارد ولی هنوز چیزی گفته نشده است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ترامپ به پیشنهاد برجامی روسیهواکنش نشان داد و گفت: هنوز در این مورد به من چیزی گفته نشده است. شنیده‌ام که چنین چیزی وجود ندارد ولی هنوز چیزی گفته نشده است

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری روز جمعه درباره مسائل مختلف از جمله مسائل پیرامون ایران اظهار نظر کرد.

ترامپ در پاسخ به سئوالی در خصوص درخواست «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان گفت: «هنوز در این مورد به من چیزی گفته نشده است. این را شنیده‌ام اما تا الان به من نگفته‌اند»

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه خواستار برگزاری یک نشست آنلاین با حضور ۵ عضو دائم شورای امنیت و همچنین آلمان و ایران شد.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده پوتین خواستار برگزاری این نشست برای بحث و تبادل نظر درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده است.

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرده که مسکو کاملاً به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام یا توافق هسته‌ای ایران) پایبند است. 

«میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در همین خصوص در توئیتر نوشت: «رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین، درخواست برگزاری یک نشست آنلاین با حضور سران ۵ عضو دائمی شورای امنیت و همچنین سران آلمان و ایران را مطرح کرد. هدف این نشست جلوگیری از تقابل‌های غیرضرور در شورای امنیت و حمایت جمعی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.»

نظرات بینندگان