arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۵ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موافقت چین با پیشنهاد پوتین برای نشست آنلاین سران ۱+۵ و ایران
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۲۳:۰۶

وزارت خارجه چین در واکنش به طرح پیشنهادی رئیس جمهوری روسیه درخصوص تضمین امنیت خلیج فارس واکنش نشان داده و از آن استقبال کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین شنبه اظهار داشت که پکن از این اجلاس استقبال میکند و از تلاشهایی که روسیه در جلوگیری از تشدید تنشها درباره توافق هسته ای ایران انجام داده ، قدردانی میکند.

پیش بینی مهم نظرسنجی پیو / آمریکایی‌ها به چه کسی رای می‌دهند؟
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۲۲:۳۳

نتایج نظرسنجی موسسه «پیو» حاکی از آن است که بسیاری از آمریکایی‌ها به دلیل نفرت از دونالد ترامپ قصد رای دادن به جو بایدن را دارند. در این نظرسنجی که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شده است ۵۳ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند به بایدن رای خواهند داد. این در حالی است که ۴۶ درصد از این افراد، ترامپ را نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا اعلام کردند.

آشنا: ظریف اگر بتواند با خود کنار بیاید می تواند وارد عرصه انتخابات شود
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۲۰:۵۵

از نظر من، آقای علی لاریجانی کسی است که مسائل مملکت را به خوبی می‌شناسد، روابط قدرت را به خوبی می‌شناسد، راه‌حل‌ها برایش بسیار مشخص است و می‌داند چطور می‌توان مسئله را حل کرد. قدرت تعامل موثر با رهبری و نیروهای مسلح را هم دارد اما مشکلش تعامل با مردم است که به نظرم می‌تواند این مشکل را هم حل کرد.

رحمان قهرمان‌پور، کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با «انتخاب»: هیچ نهادی وجود ندارد که تشخیص بدهد آمریکا حق «اسنپ بک» دارد یا خیر / مخالفت اعضای شورای امنیت، تصمیم‌گیری و اجرای «اسنپ بک» را برای آمریکا بسیار دشوارتر خواهد کرد
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۹:۴۲

رحمان قهرمان‌پور: بالاترین مرجع سازمان ملل، شورای امنیت است که قطعنامه‌های الزام‌آور صادر می‌کند، بنابراین هیچ نهادی وجود ندارد که تشخیص بدهد آمریکا چنین حقی دارد یا خیر

بستری محمدرضا شجریان در مراقبت‌های ویژه / وضعیت عمومی تحت کنترل است
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۸:۲۶

محمدرضا شجریان هنرمند باسابقه عرصه موسیقی صبح امروز با انتقال به بیمارستان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

عباس عبدی: سمت رئیس جمهور را حذف کنید ، نهاد نخست‌وزیری را در قانون زنده کنید/ می‌توان هر ماه یا هر سال یک نخست‌وزیر جوان و زبده و انقلابی را امتحان کرد
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۶:۱۲

عباس عبدی، فعال سیاسی، نوشت: اگر به جای انتخابات غیر راهگشای سال بعد، نهاد نخست‌وزیری را در قانون زنده کنند، خیلی بهتر است. حداقل رییس‌جمهور منتخب و دولت او ۴ یا ۸ سال روی دست ساختار نمی‌ماند.

سید هادی برهانی، کارشناس مسائل اسرائیل در گفتگو با «انتخاب» تحلیل کرد: عادی سازی روابط امارات و اسرائیل؛ چه اتفاقی در منطقه در پیش است؟
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۶:۱۲

سید هادی برهانی: می خواهند بگویند فصل تحریم رابطه با اسرائیل تمام شده است و منطقه در پرتو این توافق متحول خواهد شد. این یک تبلیغات فریبکارانه برای منفعل کردن کشورهای منطقه و بازداشتن آنها از اتخاذ موضعی محکم علیه این توافق زیانکارانه است

شکایت رسمی ایران از کره‌جنوبی کلید خورد / اتاق بازرگانی ایران و کره: سئول ۸.۵ میلیارد دلار را پس نمی‌دهد / ارسال محموله دارویی در حد حرف ماند
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۶:۱۱

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: صحبت‌های متفاوتی در این باره انجام شده که نشان می‌دهد چیزی بین 6 تا 9 میلیارد دلار پول ایران در کره آزاد نشده است اما آن رقمی که اتاق بر روی آن تاکید دارد، 8.5 میلیارد دلار است.

روحانی: به امارات هشدار می‌دهیم مبادا بخواهند پای اسرائیل را به این منطقه باز کنند، آنگاه برخورد دیگری با آن‌ها خواهد شد
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۲:۳۸

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور در واکنش به عادی سازی روابط اسرائیل و امارات به ابوظبی هشدار داد، مبادا بخواهند پای اسرائیل را به این منطقه باز کنند، آنگاه حساب دیگری خواهند داشت و برخورد دیگری با آن‌ها خواهد شد.

سازمان سنجش: تعداد کنکوری‌های مبتلا به کرونا ۵۹ نفر است
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۰:۳۸

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریورماه ۹۹ برگزار می‌شود و تعداد یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر در این دوره ثبت نام کرده‌اند و با توجه به امکان ثبت نام داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی در گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر، برای ۱ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ نفر کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد داوطلبان مبتلا به کرونا در کنکور سراسری تعداد ۵۹ نفر در کل کشور است.

سامانه‌ درخواست مداح برای «عزاداری در منزل»
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۰:۳۷

حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات درباره ساز و کار اجرایی شعار «هر خانه یک هیئت» اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای واقعی شدن شعار «هر خانه یک هیئت» سامانه‌ای را ایجاد کرده و در آن منبری‌ها (مداحان و سخنرانان) خوب را به مردم معرفی می‌کند. امسال فرصتی است که مراسم‌ عزای سید‌الشهدا (ع) به خانه‌ها برود.

فاصله‌گذاری فیزیکی در کنکور ۹۹ افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۰:۳۷

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فاصله‌گذاری کنکور سراسری ۹۹ برای رفع نگرانی داوطلبان، از یک متر و ۶۰ سانتی‌متر به یک متر و ۸۰ سانتی‌متر افزایش یافت. وزیر علوم افزود: با توجه به اینکه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد رضایت ۹۱ درصدی از رعایت پروتکل های بهداشتی داشتند، مقرر شد فاصله گذاری توافق شده یک متر و ۸۰ سانتی متر اعمال شود.

احضار حق شناس، عضو شورای شهر تهران به دادسرا
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۰:۳۶

سخنگوی شورای شهر تهران از احضار یکی از اعضای شورای شهر به دادسرای کارکنان دولت خبرداد. علی اعطا نوشت: «امروز همکارمان دکتر حق شناس، به دلیل اظهاراتی که در صحن شورا در رابطه با موضوع کرونا در جلسه ١٩ فروردین ماه مطرح نموده اند، باید در دادگاه کارکنان دولت حاضر شوند. تردیدی نداریم آنچه ایشان فرموده اند از سر دغدغه و دلسوزی و از منظر نمایندگی مردم در شورا و معطوف به اصلاح و بهبود رسیدگی به شیوع کرونا بوده است و تشدید وضعیت شیوع و ابتلاء به کرونا در ماه های بعد نیز، نشان از درستی این دغدغه داشته است. ضمن اینکه بر اساس بند ١٨ ماده ٨٠ قانون شوراها،"نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر" از وظایف شوراهای شهر دانسته شده است. شورا امیدوار است در جلسه امروز دادگاه، سخنان دغدغه مندانه همکارمان عضو شورا، برداشت نامناسبی صورت نگیرد و رأی به برائت صادر شود.»

قسمتی از لکوموتیو قطار تهران - بندرعباس آتش گرفت
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۰:۳۵

به گفته استاندار هرمزگان قسمتی از لکوموتیو قطار تهران - بندرعباس ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ۲۰ کیلومتری اردکان یزد دچار نقص فنی و حریق شده بود. بلافاصله توسط ماموران فنی، لوکوموتیو از واگن‌های مسافری قطار جدا و اطفا حریق انجام شد و در این حادثه به هیچ یک از واگن‌ها و مسافران آسیبی وارد نشد. با رفع حادثه و جایگزینی لوکوموتیو دیگر، قطار مسافری تهران به بندرعباس به مسیر خود به سمت این استان ادامه داده است.

آغاز توزیع داروی رمدسیویر و اکتمرای ایرانی در بیمارستان‌ها
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۰:۳۴

مدیر کل دارو سازمان غذا و دارو از آغاز توزیع داروی اکتمرا و رمدسیویر ایرانی برای درمان کرونا در بیمارستان‌ها خبر داد. او گفت: قیمت داروی رمدسیویر وارداتی بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت رمدسیویر ایرانی ۶۰۰ هزار تومان است.

تخت روانچی: ادعای آمریکا درباره مکانیسم ماشه بی اساس است
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۰:۳۳

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، رای شورای امنیت در رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تسلیحاتی ایران را انزوای آمریکا در عرصه بین‌الملل دانست و گفت: آنها مدعی شدند اگر این قطعنامه رای نیاورد، به سمت استفاده از مکانیسم ماشه بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ می‌روند، رای امروز نشان داد که سیاست آمریکا یا برداشت آنها یا بازی با کلماتی که می خواهند یک برداشت ناصواب حقوقی از ۲۲۳۱ ارائه دهند، تا چه حد در سطح بین المللی مقبولیت دارد.

تخت‌روانچی اضافه کرد: علاوه بر آن، حرف آمریکایی‌ها پایه واساسی ندارد، مگر می شود کسی بیش از ۲ سال با تصمیم رئیس جمهوری از برجام خارج شود و شدیدترین تحریم هارا برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱۱ و برجام اعمال کند ، بعد بگوید که هنوز در برجام است.

آثار قتل در پیکر سها رضانژاد دیده نشد
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۰:۳۱

حسین زارعی، مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: در بررسی اولیه نشانه‌ای از قتل در جسد «سها رضانژاد» پیدا نشد. این جسد پس ‌از انتقال به پزشکی قانونی توسط تیم تخصصی پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن هویت جسد شناسایی شد.

قطعنامه آمریکا علیه ایران رای نیاورد
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۰:۳۰

در رای گیری شورای امنیت برای قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، 11 کشور رای ممتنع، 2 کشور رای مثبت و 2 کشور رای منفی دادند. روسیه و چین، دو کشوری بودند که رای منفی دادند و امریکا و جمهوری دومینیکن دو کشوری بودند که به قطعنامه رای مثبت دادند. سایر کشورهای عضو دائم و غیردائم از جمله آلمان، انگلیس و فرانسه رای ممتنع دادند.

به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ که متعاقب برجام به تصویب شورای امنیت رسید، ممنوعیت تسلیحاتی ایران پس از ۱۳ سال در ۲۷ مهرماه امسال به پایان می‌رسد.

تحقیر تاریخی بارسا / بایرن 8 گل به یاران مسی زد
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۰:۲۹

بایرن مونیخ جمعه شب در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف بارسلونا رفت و با پیروزی ۸ بر ۲ آبی اناری ها را تحقیر کرد. بایرن با این برد قاطع به نیمه نهایی صعود کرد و چهارشنبه هفته آینده با برنده دیدار منچسترسیتی و لیون بازی خواهد کرد.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۰:۱۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان