arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

اطفای ۱۶۸۹ فقره حریق جنگل ها و مراتع

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری پلیس پیشگیری به تشریح اقدامات و عملکرد این یگان در چهار ماهه نخست سال ۹۹ پرداخت و از رفع تصرف ۱۷۴۱ فقره اراضی ملی و منابع طبیعی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری پلیس پیشگیری به تشریح اقدامات و عملکرد این یگان در چهار ماهه نخست سال ۹۹ پرداخت و از رفع تصرف ۱۷۴۱ فقره اراضی ملی و منابع طبیعی خبر داد.

 سرهنگ علی عباس نژاد در تشریح جزئیات مربوط به اقدامات انجام شده یگان حفاظت سازمان جنگل ها در چهار ماهه اول سال جاری اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران، جوامع محلی و سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مردمی، ۱۶۸۹ فقره اطفای حریق در سطح ۱۸ هزار و ۶۲۰ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی کشور انجام شده است که در نوع خود اقدام ارزشمندی در حراست از منابع طبیعی محسوب می شود.

وی افزود: در این مدت با اجرای ۲۵۰۴ فقره گشت هدفمند و حضور به موقع، از تصرف ۲۲۸۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی کشور جلوگیری و با متعرضان برخورد قانونی شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، حفاظت موثر از منابع طبیعی کشور را به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه پایدار ضروری دانست و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه و اهتمام بیشتر در حفاظت و حراست از منابع طبیعی، تحقق این مهم را در گرو انسجام و مشارکت درون و برون سازمانی و برخورد قاطع و موثر قوه قضائیه با دست اندازان به انفال دانست.

وی به افزایش ۳۲ درصدی تشکیل پرونده های مرتبط در حوزه تخلفات و جرایم منابع طبیعی در مقایسه با مدت مشابه آن در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در این خصوص طی ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۳ هزار و ۶۸۴ فقره پرونده و در مدت مشابه آن طی سال ۹۸ تعداد۱۰ هزار و ۳۲۱ فقره پرونده تشکیل شده است.

عباس نژاد خاطرنشان کرد: در بخش مهم و قابل توجه دیگر ۵۵۴۵ فقره پرونده با موضوع تخریب و تصرف اراضی ملی به مساحت ۲۳ هزار و ۴۵۰ هکتار و ۱۵۸ فقره پرونده در خصوص کوره‌های زغال در این مدت تشکیل و مراتب برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی با اشاره به همکاری و تعامل مطلوب بین قوه قضائیه و یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها گفت: در همین مدت ۱۷۴۱ فقره حکم قضائی خلع ید، رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی به مساحت ۴۵۰۴ هکتار با همکاری مشترک یگان حفاظت، مراجع قضائی و انتظامی اجرایی شده است.

عباس نژاد با اشاره به جدیت نیروهای یگان حفاظت و نیروهای مردمی در حراست از اراضی ملی اظهارکرد: در جریان اطفای حریق منابع طبیعی ۲۲ نفر از نیروهای یگان و شش نفر از نیروهای مردمی مصدوم و سه نفر از دوستداران طبیعت نیز جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به دریافت ۳۳ هزار و ۶۸۸ فقره گزارش مردمی در چهار ماهه نخست سال، بر نقش محوری مردم و جوامع محلی در پیشگیری و اطفای حریق و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و متخلف اشاره و تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس عباس نژاد با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته و تاکید رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر مشارکت تمامی ارکان سازمانی در امر حفاظت از منابع طبیعی اظهار امیدواری کرد: با تحقق برنامه های تدوین شده برای سال جاری و سال های آینده، شاهد کاهش جرایم و تخلفات در این حوزه و محافظت بیشتر و موثر از منابع طبیعی باشیم.

نظرات بینندگان