arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

توجیه شورای فتوای شرعی امارات درمورد روابط ابوظبی با تل‌آویو: این اقدام در راستای جلوگیری از بساط حاکمیت اسرائیل است

شورای فتوای شرعی امارات،‌ شامگاه روز جمعه، در بیانیه‌ای، اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تلاشی در راستای جلوگیری از بسط حاکمیت تل‌آویو قلمداد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شورای فتوای امارات تصمیم امارات درباره برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی را تأیید و آن را از نظر شرعی توجیه کرد.

به گزارش فارس، شورای فتوای شرعی امارات،‌ شامگاه روز جمعه، در بیانیه‌ای، اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تلاشی در راستای جلوگیری از بسط حاکمیت تل‌آویو قلمداد کرد.

به گزاش خبرگزاری رسمی امارات «وام»، شورای فتوای شرعی امارات با توجیه این اقدام ابوظبی گفت: «تلاش‌ مثبت و گام استوار و موفقت‌آمیز رهبری ما در کشور امارات منجر به توقف بسط حاکمیت اسرائیل بر سرزمین فلسطین شد».

شورای فتوای امارات در ادامه با قدردانی از تلاش‌های ولی‌عهد ابوظبی، این اقدام را تلاشی برای برقراری «صلح عادلانه و دائم در خاورمیانه» خواند.

در این بیانیه ضمن توجیه برقراری روابط با رژیم صهیونیستی، تأکید شده است که شورای فتوا، تمام اقدامات ابوظبی در راستای «مصلحت کشور و بندگان» را تأیید می‌کند با نظر به اینکه مصلحت همان معیار شرعی اقدامات ولی‌امر این کشور است وولی‌امر این کشور خود به خوبی صلاح صلح، جنگ و روابط با کشورهای دیگر را می‌داند.

«عبدالله بن بیه» رئیس شورای فتوا نیز در این خصوص گفت که اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با تل‌آویو از نظر شرعی جزو صلاحیت‌های ولی‌امر این کشور است. وی افزود که در شریعت نمونه‌ها و اصول شرعی بسیاری وجود دارد که به مسائلی از این دست سامان می‌بخشند.

شامگاه روز گذشته، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد تل‌آویو و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

با آنکه مقام‌های امارات برای توجیه توافق خود جهت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفته‌اند که توانسته‌اند طرح اشغالگرانه این رژیم را متوقف کنند؛ اما «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از اعلام این توافق، تأکید کرد که این طرح تنها به تأخیر افتاده و لغو نشده است.

نظرات بینندگان