arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

پیش بینی مهم نظرسنجی پیو / آمریکایی‌ها به چه کسی رای می‌دهند؟

نتایج نظرسنجی موسسه «پیو» حاکی از آن است که بسیاری از آمریکایی‌ها به دلیل نفرت از دونالد ترامپ قصد رای دادن به جو بایدن را دارند. در این نظرسنجی که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شده است ۵۳ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند به بایدن رای خواهند داد. این در حالی است که ۴۶ درصد از این افراد، ترامپ را نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا اعلام کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج نظرسنجی موسسه «پیو» حاکی از آن است که بسیاری از آمریکایی‌ها به دلیل نفرت از دونالد ترامپ قصد رای دادن به جو بایدن را دارند.

به نقل از هفته نامه آمریکایی نیوزویک، نتایج نظرسنجی جدید موسسه پیو نشان می‌دهد، اکثر کسانی که در نظر دارند در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا به جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها رای دهند، این کار را تنها به این علت انجام می‌دهند که می‌گویند «بایدن، ترامپ نیست».

بیشتر بخوانید:

در این نظرسنجی که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شده است ۵۳ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند به بایدن رای خواهند داد. این در حالی است که ۴۶ درصد از این افراد، ترامپ را نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا اعلام کردند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۵۶ درصد از کسانی که در نظر دارند به بایدن رای دهند، گفتند تنها به علت مخالفت با ترامپ و اینکه از او متنفر هستند به بایدن رای می‌دهند. این در حالی بود که تنها ۱۹ درصد از طرفداران ترامپ گفتند به علت مخالفت با بایدن به ترامپ رای خواهند داد.

موسسه پیو در سال ۲۰۱۶ و قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آن سال نیز نظرسنجی مشابهی را انجام داده بود. بر اساس نتایج آن نظرسنجی، ۳۳ درصد از کسانی که به ترامپ رای می‌دادند علت رای دادن به وی را مخالفتشان با هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا عنوان کردند. این در حالی بود که ۳۲ درصد طرفداران هیلاری کلینتون به علت نفرت از ترامپ به وزیر امور خارجه اسبق رای دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان