arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید /  شکایت رسمی ایران از کره‌جنوبی کلید خورد / آغاز توزیع داروی رمدسیویر و اکتمرای ایرانی در بیمارستان‌ها / بستری محمدرضا شجریان در مراقبت‌های ویژه / پیش‌بینی مهم نظرسنجی پیو از رای آمریکایی‌ها به ترامپ یا بایدن؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید /  شکایت رسمی ایران از کره‌جنوبی کلید خورد / آغاز توزیع داروی رمدسیویر و اکتمرای ایرانی در بیمارستان‌ها / بستری محمدرضا شجریان در مراقبت‌های ویژه / پیش‌بینی مهم نظرسنجی پیو از رای آمریکایی‌ها به ترامپ یا بایدن؟

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بستری محمدرضا شجریان در مراقبت‌های ویژه: محمدرضا شجریان هنرمند باسابقه عرصه موسیقی صبح امروز با انتقال به بیمارستان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. هیئت مدیره بیمارستان جم با صدور اطلاعیه‌ای از انتقال محمدرضا شجریان به بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «در راستای اطلاع رسانی به مردم هنر دوست و هم میهنان عزیز به استحضار می‌رساند، استاد عزیزمان امروز با افت سطح هوشیاری، افت فشار خون، شوک سپتیک در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جم بستری شدند و تحت نظر تیم پزشکی هستند. با آرزوی سلامتی برای استاد عزیزمان. هیئت مدیره بیمارستان جم.»

روسیه تولید واکسن کرونا را آغاز کرد: وزارت بهداشت روسیه از آغاز تولید «اسپوتنیک وی»، واکسن ویروس کرونا، در این کشور خبر داد. وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد این واکسن که از سوی موسسه تحقیقاتی «گامالیا» ساخته شده و نخستین واکسن کرونایی است که وارد مرحله تولید می‌شود تا پایان این ماه تولید و آماده استفاده خواهد شد. هفته پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اعلام کرد واکسن ضدکرونا برای اولین بار در جهان در این کشور به ثبت رسید.

میرسلیم: اسناد رشوه ۶۵ میلیاردی را به دستگاه قضا دادم: سید مصطفی میرسلیم گفت: مجلس جایگاه حقوقی والایی دارد و اینجانب نشنیده‌ام که کسی علیه مجلس شورای اسلامی اقدامی کرده یا حرفی زده باشد و بر اثر آن مجلس از او شکایت کرده باشد. وی ادامه داد: اینکه یکی از نمایندگان مجلس مبالغی را با واسطه از شهرداری در سال ۱۳۹۵ دریافت کرده است حرف من نیست، فعلی است که رخ داده و قابل انکار نیست. فرد دریافت کننده نیز بازداشت شده و حتماً درباره آنچه مرتکب شده بازجویی خواهد شد.

آغاز توزیع داروی رمدسیویر و اکتمرای ایرانی در بیمارستان‌ها: مدیر کل دارو سازمان غذا و دارو از آغاز توزیع داروی اکتمرا و رمدسیویر ایرانی برای درمان کرونا در بیمارستان‌ها خبر داد. او گفت: قیمت داروی رمدسیویر وارداتی بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت رمدسیویر ایرانی ۶۰۰ هزار تومان است.

روحانی: اگر کشوری زودتر به واکسن کرونا دست یافت، برای خرید آن اقدام می‌کنیم: رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ممکن است واکسن کرونا ساخته شود ولی ممکن است دوباره به شکل دیگری ظهور و بروز داشته باشد، بنابراین ما باید برنامه ریزی بلندمدت‌تری در نظر بگیریم. روحانی تاکید کرد: ضمن اینکه برای دست یابی به واکسن کرونا تلاش می کنیم، اگر کشوری زودتر به این واکسن دست یافت، برای خرید آن اقدام می‌کنیم.

معاملات بورس از روز دوشنبه شیفتی انجام می‌شود: زمانبندی جلسات معاملاتی از دوشنبه این هفته ۲۷ مرداد به صورت موقت تغییر می‌کند. در جلسه معاملاتی اول زمان پیش‌گشایش از ساعت ۸:۳۰ الی ۸:۴۵ و زمان انجام معاملات از ساعت ۸:۴۵ الی ۱۱:۴۵ است.

علی مطهری خطاب به صداوسیما: آیت الله هاشمی یک واقعیت است؛ نمی‌توانید او را سانسور کنید: زمانی قرار بود سریالی درباره شهید مطهری بسازند که یکباره متوقف شد. علت را جویا شدیم گفتند در روند زندگی ایشان به آقای منتظری و بازرگان و شریعتی که رسیدیم، به مشکل خوردیم. بهرحال شهید مطهری، 11 سال با آقای منتظر هم‌مباحثه بود. سال‌هاست نقش آیت‌الله منتظری را در انقلاب اسلامی سانسور می‌کنند در حالیکه این برخورد با واقعیات تاریخی واقعا غلط است.

آشنا: ظریف اگر بتواند با خود کنار بیاید می تواند وارد عرصه انتخابات شود: از نظر من، آقای علی لاریجانی کسی است که مسائل مملکت را به خوبی می‌شناسد، روابط قدرت را به خوبی می‌شناسد، راه‌حل‌ها برایش بسیار مشخص است و می‌داند چطور می‌توان مسئله را حل کرد. قدرت تعامل موثر با رهبری و نیروهای مسلح را هم دارد اما مشکلش تعامل با مردم است که به نظرم می‌تواند این مشکل را هم حل کرد.

پیشنهاد عباس عبدی، برای احیای نهاد نخست‌وزیری: عباس عبدی، فعال سیاسی، نوشت: اگر به جای انتخابات غیر راهگشای سال بعد، نهاد نخست‌وزیری را در قانون زنده کنند، خیلی بهتر است. حداقل رییس‌جمهور منتخب و دولت او ۴ یا ۸ سال روی دست ساختار نمی‌ماند.

شکایت رسمی ایران از کره‌جنوبی کلید خورد: رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: صحبت‌های متفاوتی در این باره انجام شده که نشان می‌دهد چیزی بین 6 تا 9 میلیارد دلار پول ایران در کره آزاد نشده است اما آن رقمی که اتاق بر روی آن تاکید دارد، 8.5 میلیارد دلار است.

هشدار روحانی به امارات برای عدم کشاندن پای اسرائیل منطقه: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور در واکنش به عادی سازی روابط اسرائیل و امارات به ابوظبی هشدار داد، مبادا بخواهند پای اسرائیل را به این منطقه باز کنند، آنگاه حساب دیگری خواهند داشت و برخورد دیگری با آن‌ها خواهد شد.

موافقت چین با پیشنهاد پوتین برای نشست آنلاین سران ۱+۵ و ایران: وزارت خارجه چین در واکنش به طرح پیشنهادی رئیس جمهوری روسیه درخصوص تضمین امنیت خلیج فارس واکنش نشان داده و از آن استقبال کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین شنبه اظهار داشت که پکن از این اجلاس استقبال می‌کند و از تلاش‌هایی که روسیه در جلوگیری از تشدید تنش‌ها درباره توافق هسته ای ایران انجام داده ، قدردانی می‌کند.

۱۶۱ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  از دیروز تا امروز ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۴۳ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۱ هزار و ۷۰ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید. وی درباره استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

پیش‌بینی مهم نظرسنجی پیو: آمریکایی‌ها به چه کسی رای می‌دهند؟: نتایج نظرسنجی موسسه «پیو» حاکی از آن است که بسیاری از آمریکایی‌ها به دلیل نفرت از دونالد ترامپ قصد رای دادن به جو بایدن را دارند. در این نظرسنجی که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شده است ۵۳ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند به بایدن رای خواهند داد. این در حالی است که ۴۶ درصد از این افراد، ترامپ را نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا اعلام کردند.

نظرات بینندگان