arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

اگر مردم همراهی لازم را نداشته باشند کنترل کرونا سخت خواهد بود

استاندار بوشهر گفت: با توجه به مشکلات و آسیب های ناشی از بیماری کووید ۱۹، طرح جامع جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا در استان تدوین شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار بوشهر گفت: با توجه به مشکلات و آسیب های ناشی از بیماری کووید ۱۹، طرح جامع جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا در استان تدوین شود.

عبدالکریم گراوند در نشست کارگروه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به گزارش مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در موضوع مشکلات و آسیب های ناشی از بیماری کرونا اظهار کرد: سازمان بهزیستی، حوزه اجتماعی استانداری و سازمان های مردم نهاد نسبت به تهیه و تدوین یک طرح جامع با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در استان اقدام کنند.

وی ادامه داد: در تدوین این طرح ایجاد فضای آرام و بانشاط برای خانواده ها در شرایط کرونا مد نظر باشد.

مقام عالی دولت در استان بوشهر بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه محرم، صاحبان منبر و مداحان، موضوع سلامت مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی را از نکات مهم مورد تاکید خود در این ایام بدانند چرا که توجه به سلامت یک وظیفه دینی و حسینی است.

گراوند با تاکید بر همراهی مردم برای مقابله با کرونا گفت: اگر مردم همراهی لازم را برای مقابله با کرونا نداشته باشند کنترل این بیماری سخت خواهد بود.

استاندار بوشهر افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی در نظام اداری و اصناف همچنان مورد تاکید است و با متخلفان برخورد خواهد شد، در حوزه نظام اداری هیچ قصوری از مدیران دستگاه ها برای برخورد با کارمندانی که اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به ساختمان نگهداری معتادان متجاهر در نقاط مختلف استان عنوان کرد: تاخیر در تکمیل و ساخت مراکز نگهداری معتادان متجاهر در استان جایز نیست؛ شهرداری ها در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این مراکز با همکاری دستگاه های مربوطه اقدام کنند.

عبدالکریم گراوند در مورد گزارش دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با ضرورت جمع آوری زباله های عفونی و بیمارستانی تصریح کرد: اگر زباله های بیمارستانی با رعایت اصول بهداشتی جمع آوری نشود، تهدیدی برای سلامت مردم خواهد بود لذا متولیان امر به ویژه شهرداری ها و بخش خصوصی با رعایت مسایل زیست محیطی نسبت به جمع آوری زباله های عفونی بیمارستانی اقدام کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان