arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

یادداشت‌های محمدعلی فروغی دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۲۹۸؛ روزنامه‌نویس آمریکایی می‌گفت، قرارداد ۱۹۱۹ در آمریکا اثرات بد خواهد کرد

یک نفر روزنامه‌نویس آمریکایی که مخبر شیکاگو تریبون است آمد، با او هم صحبت کردیم. می‌گفت: «این مسئله قرارداد در آمریکا اثرات بد خواهد کرد و مخصوصا اسباب زحمت مستر ویلسن خواهد شد و به او ایراد خواهند کرد که تو شش ماه در پاریس روزی دو سه ساعت با لوید جرج به سر بردی و یک کلمه در باب این قرارداد که به قول خودشان نتیجه نه ماه مذاکرات است با تو نگفت. این چه دیپلماسی آشکار است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبح مشغول تحریر بودم. کاغذی از آقا شیخ محمد رسید از راه سوئیس در باب کیفیت حال خود. جواب او را نوشتم. بعدازظهر مسیو رمانی معلم ریاضی آمد و در باب کار او قدری صحبت کردیم. بعد یک نفر روزنامه‌نویس آمریکایی که مخبر شیکاگو تریبون است آمد، با او هم صحبت کردیم. می‌گفت: «این مسئله قرارداد در آمریکا اثرات بد خواهد کرد و مخصوصا اسباب زحمت مستر ویلسن خواهد شد و به او ایراد خواهند کرد که تو شش ماه در پاریس روزی دو سه ساعت با لوید جرج به سر بردی و یک کلمه در باب این قرارداد که به قول خودشان نتیجه نه ماه مذاکرات است با تو نگفت. این چه دیپلماسی آشکار است.»
عصر با انتظام گردش رفتیم. امشب هم مشاور شام نبود. مسیو پرنی هم نیامد. بعد از شام حمام گرفتم. هوا خیلی گرم است و متصل عرق می‌کنم.

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، ص. ۱۹۸.

نظرات بینندگان