arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۷ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش تند حدادعادل به اظهارات فتاح درمورد استفاده او از دو زمین بنیاد مستضعفان: می خواهید خود را فرشته نجات نشان دهد؛ به رغم شبهه افکنی های شما، راه خود را ادامه می دهیم / از فرزندان و نوه هایم هم شهریه گرفته ایم
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۲۳:۰۹

آقای فتاح بنده از شما می‌پرسم آیا نمی‌دانستید که مدرسه فرهنگ بعد از اطلاع مقام معظم رهبری از وضع نابهنجار رشته علوم انسانی در آموزش و پرورش با توصیه مؤکد ایشان برای احیای این رشته ایجاد شده و ایشان با تصدیق ضرورت امر به مسئولان امر وقت بنیاد دستور داده‌اند برای تأسیس و اداره این مدرسه کمک کنند

یادداشت سفیر اسبق امریکا در قطر در «نشنال هرالد»: سورپرایز اکتبر ترامپ: جنگ با ایران / آیا پومپئو با این استدلال که مردم آمریکا به رئیس جمهورِ درگیر در جنگ، رای می دهند، ترامپ را مجاب به انجام حمله علیه تهران خواهد کرد؟
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۲۱:۲۲

پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به همراه الیوت آبرامز، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران که اخیراً منصوب شده است، به دفتر رئیس جمهور در کاخ سفید می روند. پمپئو شروع به حرف زدن می کند و می گوید: «آقای رئیس جمهور، الیوت راه حلی برای معضل شما دارد. همانطور که می دانید الیوت وفاداری خود را به دفتر رئیس جمهور ثابت کرده است. وی به خاطر تعهد به محافظت از رئیس جمهور ریگان در جریان امور ایران کنترا در سال 1991 محکوم به قانون شکنی شده است.»

زنگنه: آمریکا می گوید محموله بنزین ایران را توقیف کرده اما اگرچه محموله ها از ایران رفته بود اما نه کشتی ها ایرانی بود نه محموله برای ایران بود / محموله، بنزین ایران بود که به مشتری فروخته شده بود
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۹:۳۳

«بیژن زنگنه» امروز در حاشیه مراسم امضای ۱۳ قرارداد نگهداشت و افزایش تولید نفت، گفت: آمریکا ادعا کرده که محموله بنزین ایران را توقیف کرده است اما این در شرایطی است که اگرچه محموله ها از ایران رفته بود اما نه کشتی ها ایرانی بود نه محموله برای ایران بود. محموله، بنزین ایران بود که به مشتری فروخته شده بود.

طرح دو فوریتی مجلسی ها برای خروج از برجام در صورت فعال شدن مکانیزم ماشه
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۷:۲۰

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارائه طرح دو فوریتی مجلس برای خروج خودکار از برجام در صورت فعال شدن مکانیزم ماشه خبر داد.

زنگنه: وضعیت پالایشی‌ها در بورس بهتر می‌شود / قیمت خوراک پالایشگاه را اصلاح کردیم
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۶:۰۳

بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: قیمت خوراک پتروشیمی را کاهش دادیم و قیمت خوراک پالایشگاه را اصلاح کردیم که این موضوع باعث بهتر شدن وضعیت این شرکت‌ها در بورس می‌شود.

حرکت بورس صعودی شد / رشد ۱۲۲۵ واحدی
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۵:۰۹

بازار سرمایه که در روزهای گذشته برمدار نزول در حرکت بود امروز کمی روند صعودی به خود گرفت و شاخص کل بورس تاکنون ۱۲۲۵ واحد رشد کرده است.

روایتی از لجبازی با کرونا در ایران / برخی خانواده ها نه اعتقادی به کووید 19 دارند، نه پروتکل های بهداشتی
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۵:۰۹

سه عضوخانواده براثر ابتلا به کرونا فوت کردند اما همچنان این خانواده اعتقادی به رعایت پروتکل بهداشتی ندارند. انگار مرگ برای آنها عادی شده و حضور درمراسم ختم و رفت و آمدشان هم قطع نمی‌شود. این یک نمونه ازخانواده هایی است که به کرونا اعتقادی ندارند و با آن لج می کنند.

بیمارستان جم: شرایط شجریان هنوز خوب نیست، نیاز به مراقبت ویژه دارد
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۴:۱۱

دکتر حیدری اقدم، رئیس بیمارستان جم درمورد آخرین وضعیت استاد شجریان گفت: شرایط ایشان هنوز خوب نیست و نیاز به مراقبت ویژه دارد. هوشیاری او خوب نیست.

رئیس صداوسیما: می خواهند با استفاده از شبکه‌های اینترنتی صداوسیما را تخریب کنند
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۲:۱۲

رئیس صداوسیما با اشاره به «تلاش‌های جبهه استکباری برای استفاده از شبکه‌هایی بر بستر اینترنت» برای این جنگ رسانه‌ای گفت: هدف‌شان این است که صداوسیما را تخریب کنند تا افکار عمومی سمت آن‌ها برود، اما به لطف الهی، امروز رسانه ملی با وجود همه توطئه‌های آن‌ها مشغول کار خودش است و در همین ایام اخیر، نظرسنجی‌ها نشان داد بالای ۸۰ درصد مردم به سازمان صداوسیما توجه دارند و این یعنی دشمنان موفق نشده‌اند.

جوانان سیگاری ۷ برابر دیگران کرونایی می‌شوند
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۲:۱۲

نتیجه یک مطالعه جدید در دانشگاه «استنفورد» کالیفرنیا نشان می‌دهد، جوانانی که هم سیگار معمولی و هم سیگار الکترونیکی می‌کشند، خطر ابتلا به کووید-۱۹ در آن‌ها هفت برابر غیرسیگاری‌ها است.

الشرق‌الاوسط: گزینه «نبیه بری»، «سعد الحریری» است / به ظریف هم اطلاع داده
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۲:۱۱

روزنامه «الشرق الاوسط» «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اولین نفری است که الحریری را نامزد خود برای نخست‌وزیری معرفی کرده و این موضوع را به اطلاع «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در سفرهایشان به لبنان رسانده است.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای ارسال سلاح به طالبان
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۲:۱۰

سخنگوی وزارت امورخارجه با رد اتهامات وزیرخارجه آمریکا علیه ایران درباره ارسال سلاح به طالبان، گفت: آنچه امروز در افغانستان می‌گذرد نتیجه جنگ افروزی و مداخلات آمریکا در امور افغانستان است.

«سعید خطیب‌زاده» افزود: اتهامات وارده از سوی وزیر خارجه ایالات متحده نوعی فرافکنی و تلاش برای انحراف افکار عمومی مردم افغانستان‌ از کمک‌های واشنگتن به داعش است. آمریکا هنوز پاسخی به خواسته‌های افکار عمومی در مورد هویت هلیکوپترهایی که برای کمک به داعش در حریم هوایی تحت پوشش ناتو در افغانستان به پرواز در می آیند، نداده است.

تکذیب مرگ رئیس جمهور سابق قزاقستان
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۲:۱۰

رسانه‌های روسیه از مرگ نورسلطان نظربایف اولین رئیس جمهور قزاقستان و رهبر قزاقستان خبر دادند. با این حال، این خبر اشتباه بوده و گویا رسانه ها خبر درگذشت نوه نظربایف را به اشتباه، مرگ رئیس جمهور سابق قزاقستان درج کرده اند.

نخستین واکسن ضد کرونای چین به عنوان «اختراع» ثبت شد
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۲:۰۹

مقامات چینی از ثبت نخستین واکسن ضد کرونا ساخت این کشور در وب سایت سازمان ملی مالکیت معنوی این کشور خبر دادند؛ موضوعی که به اعتقاد کارشناسان اثربخشی واکسن را نشان می دهد و اعتماد بین المللی به واکسن های COVID-۱۹ ساخت چین را افزایش می دهد.

مترو پرند تا خرداد ١٤٠٠ به بهره‌برداری می‌رسد
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۲:۰۹

استاندار تهران گفت: مترو پرند در سه فاز تا خرداد ١٤٠٠ به بهره‌برداری می‌رسد و اجرای فاز سوم احداث آن بنابه دلایلی از جمله تامین نشدن بودجه و تخصیص نیافتن زمین پروژه طولانی شده است.

۱۳ اسکلت از آبراهه‌های تخت‌جمشید کشف شد
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۲:۰۸

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: در فصل سه و چهارم احیای آبراهه‌های تخت جمشید، بقایای استخوانی و اسکلت ۱۳ انسان و حیوان کشف شد. فدایی با بیان اینکه در قطعات استخوانی کشف شده آشفتگی دیده می‌شود، تصریح کرد: اینکه مربوط به دوره اسلامی یا پیش از اسلام باشد مشخص نیست و نکته جالب این است که این استخوان‌ها در ارتفاع دو متری از کف آبراهه‌ها قرار داشته پس مشخص است که در لایه‌های تاریخی بوده، اما تشخیص زمان آن هنوز مشخص نیست.

شینزو آبه راهی بیمارستان شد
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۲:۰۸

نخست‌وزیر ژاپن برای معاینات پزشکی به بیمارستانی در توکیو مراجعه کرد. تاکنون دلیل اصلی مراجعه نخست وزیر ژاپن به بیمارستان مشخص نشده است این در حالی است که نشریه کیودو به استناد برخی منابع نامشخص گزارش داد که آبه برای معاینه پزشکی عمومی به بیمارستان مراجعه کرده است.

توضیح درمورد واکسن مننژیت برای اعزام سربازان
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۲:۰۸

امیر غلامرضا رحیمی‌پور رییس اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح درباره اینکه گفته می‌شود واکسن مننژیت در حین سربازی به مشمولان تزریق نخواهد شد، گفت: در حال حاضر ۲ واکسن کزاز و دیفتری به سربازان تزریق می‌شود، اما به دلیل یکسری مشکلات پیش آمده، امکان تأمین واکسن مننژیت وجود ندارد که ستادکل نیروهای مسلح با همراهی وزارت بهداشت در حال پیگیری برای حل این موضوع است.

رییس اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه بیماری مننژیت در حال حاضر شیوع کمی دارد، اظهارکرد: مشمولانی که واکسن مننژیت را تزریق نکرده‌اند می‌بایست در موعد اعلام شده به سربازی اعزام شوند. در عین حال به سربازان عزیز و خانواده های آنان هم این اطمینان را می‌دهیم که نگرانی بابت سلامت فرزندان خود نداشته باشند. معاونت بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح نظارت و حساسیت ویژه ای بر این موضوع دارد.

اعلام نتایج اولیه کنکور در هفته اول مهر ماه
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۲:۰۷

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه پنجاه و هفتمین آزمون سراسری با حضور یک میلیون و ۱۴۶ هزار داوطلب در ۳۳۰۰ حوزه امتحانی برگزار می‌شود، اعلام کرد: نتایج اولیه کنکور در هفته اول مهر ماه اعلام می شود.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۰۹:۰۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان