arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۸ مرداد ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جو بایدن: به برجام برمی‌گردم
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۲۲:۴۶

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته چنانچه در انتخابات پیروز شود به برجام بازخواهد گشت و با آنچه «اقدامات مخرب ایران» خوانده شده مقابله خواهد کرد. وی افزود: توافق هسته‌ای تاریخی که دولت اوباما-بایدن بر سر آن مذاکره کرد مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شد. با این حال، ترامپ در اقدامی عجولانه این توافق را به کناری افکند و ایران را وادار کرد برنامه هسته‌ای خودش را از سر بگیرد و اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری انجام دهد.

سودان از قصد خود برای سازش با اسرائیل خبر داد / وزارت خارجه سودان: دلیلی برای ادامه دشمنی میان خارطوم و تل اویو وجود ندارد
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۲۱:۱۳

سخنگوی وزارت خارجه سودان که با شبکه اسکای‌نیوز مصاحبه می‌کرد، گفت: «دلیلی برای ادامه دشمنی میان سودان و اسرائیل وجود ندارد و در انتظار امضای توافق صلح با اسرائیل بر اساس منافع سودان هستیم.» این مقام سودانی با اشاره به توافق امضا شده میان امارات و اسرائیل گفت: «گام امارات درباره امضای توافق صلح با اسرائیل خط سیر صحیح برای باقی کشورهای عربی را ترسیم می‌کند و این اقدام شجاعانه بوده است.»

دادگاه ترور «رفیق حریری» ۴ تن از اعضای حزب‌الله را تبرئه کرد
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۲۰:۰۲

دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده «ترور رفیق الحریری»، نخست‌وزیر وقت لبنان اعلام کرد که چهار تن از اعضای حزب‌الله در این ترور نقشی نداشته‌اند. بااین حال، این دادگاه «سلیم عیاّش»، از اعضای حزب‌الله را «مشارکت کننده» در ترور نخست‌وزیر اسبق لبنان دانست و مدعی شد که او در این ترور دست داشته است.

واکنش سخنگوی دولت ایران به پیشنهاد پوتین برای برگزاری اجلاس ویدیویی سران ۱+۵: حسن نیت پوتین را درک می کنیم؛ هر زمان که همه طرف ها درخواست رسمی برای برگزاری این اجلاس را دریافت کنند، نظر نهایی را اعلام خواهیم کرد
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۹:۰۱

سخنگوی دولت در واکنش به پیشنهاد پوتین برای برگزاری اجلاس ویدیویی سران ۵+۱ گفت: ما متوجه حسن نیت آقای پوتین برای کاهش تنش‌ها هستیم، ولی در عین حال بعید می‌دانیم که چنین نشستی در فقدان هرگونه نیات صادقانه از طرف دولت آمریکا موثر باشد و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران کاملاً روشن است.

«بدر البوسعیدی» جایگزین یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان شد
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۷:۲۳

منابع خبری از برکناری «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان و تعیین «بدر بن حمد البوسعیدی» به جای وی شدند.

دادگاه رفیق حریری: هیچ دلیلی مبنی بر دست داشتن رهبری حزب‌الله و سوریه در ترور وجود ندارد / سید حسن نصرالله و رفیق حریری روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۵:۴۶

دادگاه بین‌المللی ویژه بررسی ترور نخست‌وزیر اسبق لبنان که امروز به منظور صدور حکم علیه متهمان این پرونده برگزار شد، اذعان کرد: هیچی دلیلی مبنی بر دست داشتن رهبری حزب‌الله در این ترور وجود ندارد و سید حسن نصرالله (دبیرکل حزب‌الله) و رفیق الحریری روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۸ مرداد ۹۹: ۱۶۸ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته جان باختند / مجموع فوتی‌ها به ۱۹۹۷۲ نفر رسید / افزایش کل مبنلایان به ۳۴۷۸۳۵ نفر
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۴:۴۳

لاری، سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۵۵ نفر از آن‌ها بستری شدند.

واکسن کرونای چینی در ماه‌های آینده روانه بازار می‌شود
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۳:۳۸

چین اعلام کرده که واکسن کرونای ساخت این کشور تا پایان سال جاری میلادی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان: گزینه من برای نخست‌وزیری، سعد حریری است
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۲:۳۵

در جریان تحولات سیاسی اخیر لبنان و روند تشکیل دولت٬ رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد که گزینه مدنظر وی برای نخست‌وزیری آینده سعد حریری است. رئیس پارلمان لبنان همچنین افزود که تاکنون شرط و شروطی از سعد حریری برای بازگشت به سمت نخست وزیری نشنیده است و تنها چیزی که الآن اهمیت دارد فقط اصلاحات است٬ اصلاحات یک مسئله داخلی نیست و یک موضوع بین‌المللی نیز هست؛ چرا که باب ورود صندوق بین‌المللی پول و حمایت‌های بین‌المللی را برای کشور باز می‌کند.

قیمت دلار، امروز ۲۸ مرداد ۹۹
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۳۷

صبح امروز امروز ۲۸ مرداد ۹۹ قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۲۲۵۵۰ تومان اعلام شده است.

قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز ۲۲۴۵۰ تومان است.

قیمت فروش و خرید یورو نیز در این صرافی‌ها به ترتیب ۲۶۷۵۰ و ۲۶۶۵۰ تومان است.

واکنش نخست‌وزیر عراق به احتمال انتقال پیام تهران به واشنگتن
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۳۶

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق که ماه گذشته میلادی نیز به ایران سفر کرده بود، در پاسخ به این پرسش که آیا در جریان سفر خود به آمریکا، هیچ گونه پیامی را از تهران به واشنگتن منتقل خواهد کرد، گفت: ما در عراق نقش پستچی را ایفا نمی کنیم.

هوک: ترامپ احتمالا در دور دوم با ایران توافق می‌کند
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۳۶

برایان هوک نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران مدعی شده سیاست‌های رئیس‌جمهور کشورش در قبال ایران موفقیت آمیز بوده و او احتمالاً در دور دوم ریاست‌جمهوری خود با ایران به توافق می‌رسد و توافق‌های صلح دیگر و رونق و شکوفایی در خاورمیانه را نیز شاهد خواهیم بود.

ترامپ: فقط اگر تقلب شود، شکست می‌خورم
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۳۶

دونالد ترامپ بار دیگر شائبه‌هایی را درباره روند انتخاباتی در آمریکا ایجاد کرد و گفت تنها در صورتی در انتخابات نوامبر شکست می‌خورد که تقلب شده باشد. این اظهارات به دنبال چندین ماه ادعای بدون مدرک از جانب ترامپ بیان می‌شود که رای‌گیری پستی گسترده در دوران پاندمی کرونا را دعوت از تقلب برای حضور در انتخابات می‌داند.

نصف تازه وارد‌ها به بورس ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان پول می‌آورند
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۳۵

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون، چهار و نیم میلیون کد بورسی صادر شده است گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد تازه وارد‌ها با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان وارد بورس می‌شوند.

حسن قالیباف اصل افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰ هزار میلیارد تومان پول جدید توسط تازه واردان به بازار سرمایه وارد شده در حالیکه کل پول وارد شده به بورس در سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان بود.

وزیر کشور: خط خبری رسانه‌های خارج از کشور، تحریک مردم برای فروش سهام شان است
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۳۲

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: رسانه‌ها به صورت کارشناسانه و دقیق به بورس بپردازند و از تهییج افکار عمومی پرهیز شود، زیرا خط رسانه‌ای رسانه‌های خارج از کشور و ماهواره‌ها در چند روز گذشته تحریک و تهییج مردم و دعوت آنها برای فروش سهام خود بوده است.

دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا برای عزاداری محرم
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۳۲

ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

۱- براساس آخرین توصیه های سازمان بهداشت جهانی فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، موثرین ترین راه برای پیشگیری از کرونا است.

۲- هرگونه مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری(از هر طرف حداقل دو متر) و حداکثر به مدت دو ساعت برگزار می شود.

۳- هرگونه جابجایی هیات و دسته روی، ممنوع است.

۴- برپایی هر نوع ایستگاه های صلواتی، توزیع نذورات و چای(موکب ها،خیمه ها،چادر و...) در تمامی استان ها و شهرستان ها ممنوع است.

۵- هرگونه پذیرائی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع است.

۶- همچنین نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط، صرفا در قالب مواد غذایی خشک و یا خام برای نیازمندان توزیع شود.

۷- نذورات خاصی که امکان تغییر به دلیل مسائل شرعی را ندارد براساس دستورالعمل ابلاغی با نظر کارشناسان وزارت بهداشت طبخ، بسته بندی و با توزیع در سایر اماکن (بدون تشکیل صف و تجمع و تراکم جمعیت) صورت می گیرد.

۸- ضمن تاکید مجدد بر فاصله گذاری و استفاده از ماسک به صورت مستمر، درخواست می شود، افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای از حضور در مراسمات خودداری کنند.

سید احمد خاتمی: مجالس عزا از سرمایه‌های اصلی نظام است
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۳۰

حجت الاسلام سید احمد خاتمی اظهار داشت: با تاکید بر اینکه در مقابل کسانی که می‌خواهند مجلس عزا را تعطیل کنند محکم خواهیم ایستاد، افزود: باافتخار باید از نظام اسلامی به‌عنوان برافراشته کننده پرچم امام حسین(ع) دفاع کرد، جمهوری اسلامی تنها کشوری است که رهبری آن برقراری مجالس روضه را افتخار خود می‌داند و صداوسیما آن نیز در دهه محرم تبدیل به عزا خانه امام حسین(ع) می‌شود.

او تصریح کرد: برخی در شرایط کرونایی برپایی مجالس عزاداری را حرام می دانند، این سخن بی اساس و نادرست است.

خاتمی مجالس سیدالشهدا را از سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: هیچ‌کس در پی تعطیلی عزاداری‌ها نیست و نباید نظام اسلامی را به این تهمت بزرگ متهم کرد، برپایی مجلس عزا از مصادیق تعظیم شعائر است.

فتوای مفتی قدس: سفر اماراتی‌ها به قدس ممنوع است
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۲۹

مفتی اعظم قدس به دنبال اعلام سازش امارات با اسرائیل با صدورفتوایی سفر اماراتی‌ها به قدس و نماز خواندنشان در مسجد الاقصی را ممنوع اعلام کرد. او گفت: «سفر به قدس در راستای سازش با اسرائیل حرام است، زیرا اجرای معامله قرن محسوب می‌شود که قدس را از فلسطینیان سلب کرده است».

اعطای مجوز سریالهای نمایش خانگی کاملا در اختیار صداوسیماست
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۲۹

حجت الاسلام آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به مناقشه جدید ارشاد و صداوسیما اعلام کرد مدیران ارشاد و سازمان سینمایی می‌‌دانند از این به بعد دیگر مسیر اعطای مجوز محصولاتِ خانگی و نظارت محتوایی‌شان، از مسیر ارشاد و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه، نمی‌گذرد و تصمیم‌گیری برای اعطای مجوز کاملا در اختیار سازمان مقررات صوت و تصویر فراگیر سازمان صداوسیما است.

ترخیص آیت‌الله فاطمی‌نیا از بیمارستان
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۲۸

آیت‌الله فاطمی‌نیا استاد اخلاق، به تازگی از بیمارستان مرخص شده است و ادامه روند درمان را در منزل می‌گذراند. او چهارشنبه (۲۲ مردادماه) در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌ها بستری شده بود. علت بستری شدن او، عوارض جسمانی ناشی از بیماری سرطان بود.

ظریف: چندین پیشنهاد اروپایی‌ها را رد کردیم
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۲۶

ظریف وزیر امور خارجه گفت که اروپایی‌ها تا قبل از ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به شورای امنیت، چندین پیشنهاد به ایران داده‌اند که مورد پذیرش تهران قرار نگرفته است و افزود: تا روز آخر گفتیم نمی‌پذیریم.

خطر مرگ از بیخ گوش ترامپ گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۲۵

هواپیمای حامل رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در آستانه برخورد با یک فروند هواپیمای بدون سرنشین، در نزدیکی فرودگاهی در واشنگتن قرار گرفت.

به گزارش البیان، «سباستین اسمیت» خبرنگار کاخ سفید در صفحه توئیتر خود نوشت: هواپیمای حامل ترامپ اکنون در فرودگاه اندروز فرود آمد و با فاصله خیلی نزدیک از یک فروند هواپیمای بدون سرنشین عبور کرد

بلومبرگ هم نوشت: سرویس مخفی کاخ سفید که مسوول حفاظت از ترامپ را به عهده دارد، از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۰:۱۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان