arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت: ممنوعیت ارائه خدمت به افراد بدون ماسک در ادارات و اصناف

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در مورد دافرادی که ماسک نمی زنند امکان جریمه همه افراد وجود ندارد بنابراین تمهیدات قانونی به این شکل طراحی شده است که کسانی که ماسک نمی زنند از دریافت خدمات اداری و خدمات اصناف محروم می شوند و کارکنان ادارات و اصناف حق ارائه خدمت به افراد بدون ماسک ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد آمار کرونا گفت: در مورد آمار کرونا مطابق تشخیص قطعی همه دنیا بر اساس معیاری مشترک آمارها را اعلام می کنند چون سازمان بهداشت باید روی اینها مطالعه کند و بتواند موارد با توجه به تجربه جهانی بررسی کند.

به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت آنلاین از وزارت بهداشت برگزار شد در پاسخ به ایرنا افزود: از زمان شروع موج دوم برخورد با اصنافی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند تشدید شده است و متخلفان به مراجع قضای ارجاع می شوند. خیلی از اصناف پلمپ شدند در مورد جریمه متخلفان با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا بین ادارات، اصناف و افراد عادی تقسیم بندی شده است.

وی گفت: در زمینه تخلفات اداری طبق ماده ۹ آیین نامه تخلفات اداری، بالاترین مقام دستگاه می تواند اختیار برخورد با متخلفان را به مدیران کل و معاونان تفویض کند و اختیار تعلیق متخلف فقط در اختیار بالاترین مقام سازمان است. بر این اساس در مرحله اول بدون اینکه متخلفان به هیئت های تخلف اداری ارجاع داده شوند با آنها مطابق قانون برخورد می شود و متخلفان از اخطار کتبی و در مرحله دوم توبیخ با درج در پرونده و در صورت تکرار در مرحله سوم به صورت کسر یک ماه حقوق مجازات می شوند.البته بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و بانک ها بیش از سایر اماکن است.

لاری ادامه داد: در اصناف مجازات از توبیخ کتبی با درج در پرونده در مرحله اول و ۵ روز پلمپ صنف و در مرحله دوم ۱۰ روز پلمپ و در مرحله سوم اعمال می شود. در مورد هیئت های عزاداری ابتدا تذکر دریافت می کنند و توبیخ می شوند، در مرحله دوم تسهیلات و یارانه های آنها قطع می شود و در مرحله سوم مجوز هیئت ها باطل می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در مور دافرادی که ماسک نمی زنند امکان جریمه همه افراد وجود ندارد بنابراین تمهیدات قانونی به این شکل طراحی شده است که کسانی که ماسک نمی زنند از دریافت خدمات اداری و خدمات اصناف محروم می شوند و کارکنان ادارات و اصناف حق ارائه خدمت به افراد بدون ماسک ندارند.

لاری در مورد آمار کرونا گفت: در مورد آمار کرونا مطابق تشخیص قطعی همه دنیا بر اساس معیاری مشترک آمارها را اعلام می کنند چون سازمان بهداشت باید روی اینها مطالعه کند و بتواند موارد با توجه به تجربه جهانی بررسی کند.

وی افزود: آنچه سازمان بهداشتی جهانی گفته معیا تشخیص کرونا انجام تست مولکولی پی سی آر است. این تست قطعی ترین تست در کل دنیا است. و اگر مثبت شود، قطعا فرد مثبت است. اما اگر منفی شود، ۳۰ درصد خطا دارد.بیماران مورد تایید وزارت بهداشت کسانی هسند که در فوتی و چه بستری تست پی سی آر مثبت است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دو دسته بیمار دیگری داریم که شامل افراد محتمل و مشکوک است. موارد محتمل ممکن است پی سی آر مثبت نداشته باشند اما سی تی مثبت باشد و علایم بیماری به نفع بیماری باشد. افراد مشکوک هم داریم که سی تی اسکن هم منفی است و علایم بالینی دارند اینها در دسته بندی آمار قطعی وزارت بهداشت نمی آیند در همه دنیا بحث همپوشانی مطرح است فردی به علت بیماری قلبی وارد بیماری می شود و علایم مشکوک دارد و فوت می کنند جزو همپوشانی ها است. البته در اعلام آمار موارد محتمل و مشکوک به صورت ضریب در آمار قطعی اعمال می شود.

ادامه دارد...

نظرات بینندگان