arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۵۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۹ مرداد ۹۹: فوت ۱۵۳ نفر دیگر / مجموع جانباختکان از ۲۰ هزار نفر عبور کرد

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون۳۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون۳۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسید.

به گزارش انتخاب، سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۹ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۳۲ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۰۲ هزار و ۵۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون دو میلیون و ۹۳۹ هزار و ۸۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه همچنان ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند، افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
بابا
|
Germany
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
4
سلام. انتخاب جان یک سوالی برای بنده پیش امده است. شاید مثل خیلیها بنده نیز از روز اول شروع بیماری فراگیر کرونا به تعقیب اخبار ان پرداختم و تناقضات بسیاری در اخبار عرضه شده به مردم مشاهده کردم. ان هم نه فقط در ایران که در خیلی کشورها. ولی یک مسئله خیلی بزرگ شده است. یا اماری که در ایران اعلام میشوند از نوع امار «مموت» میباشد و فی البداهه و با توجه به نیاز جامعه ساخته و پرداخته میشوند و یا اینکه «کرونای» ایران با مشابه خارجیش تفاوت بسیاری دارد. در روزهای ابتدای فراگیری، با مراجعه به سایتهای داخلی موفق شدم به امار دولتی «تختهای ویژه» دست پیدا کنم. تعداد این تختها در ان روزها نزدیک به 7000 تخت بود. ولی مانند بقیه کشورها هیچ اماری از تعداد دستگاه های تنفسی در دسترس نبود! در میان کشورهایی که بنده مورد بررسی قرار دادم شرایط ایتالیا خیلی شبیه ایران بود. در وضعیتی که المان در روز اغاز اپیدمی حدود 28 هزار تخت ویژه داشت که 25 هزار از این تعداد مجهز به دستگاه های تنفس بودند و در همان روز خبر خرید 5 هزار دستگاه دیگر نیز داده شد و قول خریدهای بیشتر. ولی در ایتالیا با جمعیتی بیش از 60 میلیون فقط به اندازه ایران تخت ویژه وجود داشت و مثل ایران هیچ اماری از تعداد دستگاه های کمک تنفسی در دسترس کاربران وجود نداشت! خوب چند وقت بعد «گند» قضیه درامد، و تعداد کشته های ایتالیا در جهان زبانزد شد و المان با جمعیتی حدود جمعیت ایران خیلی اسانتر این دوره را پشت سر گذاشت. ولی در ایران با 20 میلیون جمعیت بیشتر از ایتالیا و همان تعداد تخت ویژه امار کشته شدگان بالا نرفت! به هر حال ان روزهای سخت گذشت و معلوم نیست روسیاهیش برای چه کسانی بماند. ولی امروز هم دوباره یک تناقض بزرگ مشاهده میشود. الان چند هفته ای هست که موج دوم کرونا پس از رفع بسیاری از محدودیتهای اجتماعی در المان، امار مبتلایان روزانه را از حدود 500 نفر به بالای هزار تا هزار و پانصد نفر رسانده است. مدتیست که در ایران نیز امار مبتلایان روزانه به بالای دو هزار نفر رسیده است. ولی در حالی که در المان تعداد کشته ها تک رقمی و به ندرت بین 10 تا 15 نفر در نوسان است در ایران با تعداد میتلایان روزانه حدود دو برابر المان تعداد کشته ها نزدیک 10 الی 20 برابر است! مطلوب است بیابید پرتغال فروش را
نظرات بینندگان