arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

رایزنی های نماینده پوتین درباره لبنان و فلسطین

نماینده رئیس جمهوری روسیه با مقامهای فلسطینی و لبنانی در خصوص رویدادهای این کشورها رایزنی کرد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: میخاییل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه با جرج شعبان نماینده سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان و رهبر حزب مستقبل دیدار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده رئیس جمهوری روسیه با مقامهای فلسطینی و لبنانی در خصوص رویدادهای این کشورها رایزنی کرد.

به گزارش  ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: میخاییل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه با جرج شعبان نماینده سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان و رهبر حزب مستقبل دیدار کرد.

در این دیدار طرفین درخصوص وضعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی لبنان که پس از انفجار مخرب بندر بیروت رو به وخامت گذارده بود، گفت وگو کردند.

جرج شعبان مساعدت کاربردی روسیه در رفع پیامدهای این فاجعه را بسیار ارزشمند تلقی کرد.

طرف روسی همبستگی خود با مردم لبنان را در این وضعیت سخت ابراز و بر موضع اصولی روسیه در حمایت از حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و ثبات داخلی لبنان تاکید کرد.

انفجار در بندر بیروت که ۱۴ مرداد به وقوع پیوست، تاکنون ۱۷۷ کشته و بیش از هفت هزار زخمی بر جا گذاشت و ده‌ها نفر نیز مفقود شده‌اند.

این انفجار خسارت شدید مالی در حدود ۱۵ میلیارد دلار به لبنان تحمیل کرده است.

روسیه پنج هواپیما حامل محموله های کمک های انسانی و یک بیمارستان سیار به لبنان اعزام کرد.

بنا به گزارش دیگری از وزارت خارجه روسیه، میخاییل بوگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا با حسین شیخ عضو کمیته مرکزی فتح گفت وگوی تلفنی کرد.

در گزارش آمده است: در این گفت وگوی تلفنی، طرفین چشم اندازهای حل و فصل مناقشه فلسطین و اسراییل بر مبنای حقوق بین الملل، بویژه اصل دو کشور فلسطین و اسراییل که در صلح و امنیت با مرزهای سال 1967 با یکدیگر زندگی می کنند را مورد بررسی قرار دادند.

در این گفت وگوی تلفنی، ضرورت اعاده هر چه سریعتر وحدت ملی بر پایه سکوی سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین مورد تاکید قرار گرفت.

روسیه به عنوان عضو گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه برای تاسیس حکومت مستقل فلسطین تلاش می کند و سفارت فلسطین از سال 1989 در مسکو دایر است.

نظرات بینندگان