arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

روسیه: پاسخ منفی ترامپ، برگزاری نشست سران درباره ایران را غیرممکن کرده / به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم

سخنگوی کرملین گفت: خودداری دونالد ترامپ از شرکت در نشست سران آنلاین درباره ایران، امکان برگزاری آن را غیرممکن کرده است، ولی مقامات روس به رایزنی‌های خود با شرکای خارجی در این رابطه ادامه می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی کرملین گفت: خودداری دونالد ترامپ از شرکت در نشست سران آنلاین درباره ایران، امکان برگزاری آن را غیرممکن کرده است، ولی مقامات روس به رایزنی‌های خود با شرکای خارجی در این رابطه ادامه می‌دهند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی، اعلام کرد که خودداری رئیس جمهوری آمریکا از شرکت در نشست سران آنلاین کشورهای عضو شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان برای بررسی اوضاع پیرامون برجام و امنیت در منطقه خلیج فارس، اجازه انجام چنین گردهمایی، طبق پیشنهاد رئیس جمهور ولادیمیر پوتین را نمی‌دهد.

پسکوف توجه خبرنگاران را به این واقعیت جلب کرد که مقامات مسکو همچنان به مذاکرات خود با تمامی شرکای خارجی درباره روند اوضاع پیرامون ایران، ادامه می دهند.

روز گذشته، مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که نشست سران آنلاین پیشنهادی پوتین درباره مسائل پیرامون ایران، با توجه به مواضع واشنگتن، بعید است که موثر واقع شود ، مشکل آمریکاست که دونالد ترامپ شرکت در این رویداد را بعید دانسته است.

رئیس جمهوری آمریکا چند روز گذشته گفت، بعید است از پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای برگزاری نشست سران آنلاین درباره اوضاع خلیج فارس حمایت کند. دونالد ترامپ افزود که "منتظر خواهد ماند تا انتخابات در ایالات متحده پایان یابد."

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این خودداری و اینکه آیا در این شرایط، پیشنهاد طرف روسی برای برگزاری نشست سران، حتی پس از سخنان ترامپ هم به قوت خویش باقی است، گفت: «البته. این پیشنهاد همچنان روی میز است و مقامات مسکو از ایالات متحده انتظار دارند تا بار دیگر مزایای تحقق چنین نشستی را مورد ارزیابی قرار دهد.» به عقیده ریابکوف، شرایط کنونی مستلزم آن است که این اجلاس به تعویق نیفتد.

نظرات بینندگان