arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

ترامپ: اوباما و بایدن آنقدر بد کار کردند که باعث شدند من رئیس‌جمهور شوم

در واکنش به حملات لفظی باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری او و معاونش را عامل پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری چهار سال پیش دانسته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در واکنش به حملات لفظی باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری او و معاونش را عامل پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری چهار سال پیش دانسته است.

به گزارش بی بی سی، ترامپ در نشست خبری کاخ سفید در پاسخ به سئوالی در مورد اظهارات باراک اوباما علیه او گفت: "من به وضوح وضعیت فاجعه باری را که او برجای گذاشت و حماقت معاملاتی را که انجام داد در برابر چشمم می بینم."

رئیس جمهوری افزود: "نگاه کنید که عملکردش چقدر بد بود، چه رئیس جمهور بی کفایتی بود، چه اندازه بی خاصیت و مصیبت بار."

در حالیکه باراک اوباما در سخنرانی اخیر خود دونالد ترامپ را به تضعیف موقعیت جهانی آمریکا متهم کرده، آقای ترامپ گفت:"پرزیدنت اوباما کارش را خوب انجام نداد و دلیل حضور من در اینجا، پرزیدنت اوباما و جو بایدن هستند."

وی افزود: "آنها انقدر بد کار کردند که من الان به عنوان رئیس جمهوری در برابر شما ایستاده ام."

دونالد ترامپ بعدا در توییتر خود نوشت: "باراک و هیلاری [کلینتون] متقلب، خوش آمدید. دیدار ما در صحنه نبرد."

از جمله انتقادات دونالد ترامپ از دولت باراک اوباما نرمش او در سیاست خارجی و به خصوص امضای توافق برجام بوده است. دولت دونالد ترامپ پس از آغاز به کار سیاست سختگیرانه ای در برابر رویکرد داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرد و سپس از برجام نیز خارج شد.
حزب دموکرات آمریکا جو بادین، معاون باراک اوباما را به عنوان نامزد ریاست جمهوری برگزیده و انتظار می رود همایش ملی حزب جمهوریخواه در هفته آینده رسما دونالد ترامپ را به عنوان نامزد حزب معرفی کند

نظرات بینندگان