arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

سازمان سنجش: رضایت بیش از ۹۰ درصد کنکوری ها، از نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از رضایت بیش از ۹۰ درصدی داوطلبان کنکور از نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی این آزمون طی دو روز گذشته خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از رضایت بیش از ۹۰ درصدی داوطلبان کنکور از نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی این آزمون طی دو روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی ضمن بیان این مطلب، به نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی کنکور طی دو روز گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تمام داوطلبانی که این سه روز در کنکور شرکت کردند، پیامک نظرسنجی ارسال شد و در این نظرسنجی سه سوال درباره رعایت الزامات بهداشتی، رعایت فاصله استاندارد میان صندلی ها و رعایت الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی در قالب یک پیامک گنجانده شد.

وی در ادامه تصریح کرد: از ۴۷۶ هزار داوطلبی که این پیامک را دریافت کردند، ۸۰ هزار نفر پاسخ دادند و میزان رضایتمندی داوطلبان از سوال نخست ۹۲.۳ دهم درصد بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: در نظرسنجی این سازمان میزان رضایتمندی داوطلبان از فاصله صندلی ها ۹۰ درصد بود و رعایت فاصله اجتماعی عوامل اجرایی هم رضایت ۹۴.۴ دهم درصدی داوطلبان را به دنبال داشت و در داخل حوزه های برگزاری کنکور فاصله گذاری اجتماعی یک و هشت دهم متر بود.

به گفته وی؛ با وجود ارسال پیامک برای داوطلبان، در برخی حوزه ها خانواده ها به توصیه های بهداشتی توجه نکردند.در حالی که انتظار داشتیم داوطلبان که سن کمتری دارند نسبت به این پروتکل ها بی توجه باشند، اما آنها بهتر از خانواده ها این موارد را رعایت کرده بودند.

به گزارش ایسنا و بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، درپی نظارت و ارزیابی اصول بهداشتی حوزه‌های برگزارکننده آزمون‌ کنکور کارشناسی سال ۹۹، طی دو روز اخیر نظرسنجی‌ای از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی از داوطلبان صورت گرفته است.

براساس نظرسنجی روز ۲۹ مردادماه که از ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب انجام شده است، میزان رضایت داوطلبان از رعایت اصول بهداشتی در حوزه‌ها ۸۹/۷۹ درصد، رضایت از فاصله استاندارد صندلی‌ها ۸۴/۲۰ درصد و رعایت الزامات بهداشتی از سوی عوامل اجرایی ( ماسک، رعایت فاصله از یکدیگر و از داوطلبان) ۹۱/۷۸ درصد اعلام شده است.

همچنین در نظرسنجی انجام شده در تاریخ ۳۰ مردادماه سال جاری که از ۵۱۰ هزار و ۸۳۰ داوطلب صورت گرفته است، میزان رضایت داوطلبان از رعایت اصول بهداشتی در حوزه‌ها ۹۲/۴۲ درصد، فاصله استاندارد صندلی‌ها ۸۹/۶۲ درصد و رعایت الزامات بهداشتی از سوی عوامل اجرایی ( ماسک، رعایت فاصله از یکدیگر و از داوطلبان) ۹۴/۷۱ درصد مشخص شده است.

نظرات بینندگان