arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

پزشکان روسی: "الکسی ناوالنی" مسموم نشده است

آناتولی کالینچنکو، معاون بیمارستانی در سیبری که الکسی ناوالنی، از فعالان سیاسی مخالف دولت روسیه در آن بستری است گفته است که "در آزمایش های انجام شده روی ادرار و خون بیمار هیچگونه اثری از سم مشاهده نشده است."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر آناتولی کالینچنکو، معاون بیمارستانی در سیبری که الکسی ناوالنی، از فعالان سیاسی مخالف دولت روسیه در آن بستری است گفته است که "در آزمایش های انجام شده روی ادرار و خون بیمار هیچگونه اثری از سم مشاهده نشده است."

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، وی گفته است که معاینه دقیقی از آقای ناوالنی صورت گرفته اما در مورد علت بیماری ناگهانی او اظهار نظری نکرده است.

در مقابل کییرا یارموش، سخنگوی آقای ناوالنی به نقل از خانواده او گفته است که تشخیص اعلام شده نادرست است و علایمی که پزشکان بیمارستان به اطلاع آنان رسانده اند می تواند حاکی از ابتلا به امراض مختلف باشد.

پیشتر بیمارستان سیبری از صدور اجازه انتقال بیمار به آلمان با هواپیمای اعزامی گروه های مدافع دموکراسی مخالفت کرده و آن را برای بیماری خطرناک توصیف کرده بود.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفته است که کشور او "آماده درمان" الکسی ناوالنی است و "تمامی امکانات پزشکی را برای این منظور فراهم کرده است اما بدون معاینه بیمار، نمی توان تایید کرد که می توان او را به آلمان منتقل کرد یا نه."

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل نسبت به وضعیت این فعال روسی ابراز نگرانی کرده است.

روز گذشته هواپیمای مسافربری حامل آقای ناوالنی در مسیر سفر از شهر تومسک به مسکو "به خاطر وضعیت اضطراری" در فرودگاه شهر اومسک در سیبری به زمین نشست و او پس از نوشیدن چای در کافه فرودگاه، ناگهان بیمار شد. طرفداران او گفته اند که در کافه فرودگاه مواد سمی به چای او افزوده بودند.

اقدامات فراقانونی علیه مخالفان و منتقدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در داخل و خارج آن کشور بدون سابقه نیست و به خصوص تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی روسیه بارها به این قبیل اقدامات متهم شده اند.

الکسی ناوالنی به خاطر افشاگری فساد در تشکیلات دولتی و انتقاد از ولادیمیر پوتین تحت فشار قرار داشته است.

نظرات بینندگان