arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

وضعیت آب و هوا، امروز ۱ شهریور ۹۹ / وزش باد شدید در ۱۱ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد به نسبت شدید در ۱۱ استان کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: دمای هوا نیز در نوار شمالی بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد به نسبت شدید در ۱۱ استان کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: دمای هوا نیز در نوار شمالی بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (اول شهریور) برای بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی افزایش ابر همراه با رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲ و ۳ شهریور) فعالیت سامانه بارشی در این مناطق تشدید می‌شود، گفت: برای بخش هایی از شمال شرق و شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده نیز دور از انتظار نیست همچنین از اواخر وقت روز دوشنبه سامانه بارشی در نواحی شمال غرب کشور تضعیف می‌شود و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۴ و ۵ شهریور) در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از اردبیل بارش پراکنده انتظار می‌رود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی پنج روز آینده در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از کرمان، هرمزگان و شرق فارس رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به اینکه از اواخر امروز (اول شهریور) تا اواسط هفته برای نوار شمالی کشور روند کاهش دما - بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد- انتظار می‌رود، گفت: طی سه روز آینده برای استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، سمنان، قم، شمال اصفهان، البرز، جنوب تهران و مرکزی وزش باد نسبتا شدید خواهیم داشت.

وی افزود: دریای عمان و نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس طی روزهای شنبه تا دوشنبه و دریای خزر از روز شنبه تا اوایل وقت روز سه‌شنبه مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲ شهریور) صاف همراه با وزش باد در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۳ شهریور) نیز صاف و کمی ابری همراه با وزش باد و در بعد ازظهر افزایش باد با حداقل ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان