arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

درخشش هوتن شکیبا در روزگار گمنامی

هوتن شکیبا جزو آن دسته از بازیگران سینما است که به پشتوانه سال‌ها حضور موفق روی صحنه تئاتر، وارد سینما شد و فعالیت خود را در این عرصه ادامه داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 هوتن شکیبا جزو آن دسته از بازیگران سینما است که به پشتوانه سال‌ها حضور موفق روی صحنه تئاتر، وارد سینما شد و فعالیت خود را در این عرصه ادامه داد.

روز چهارشنبه یکی از اولین فیلم‌های این بازیگر به نام «حق سکوت» ساخته هادی نائیجی منتشر شد. به بهانه انتشار این فیلم نگاهی داشته‌ایم به کارنامه هوتن شکیبا و مسیری که تا به امروز در بازیگری طی کرده است.

صداپیشه و بازیگر

هوتن شکیبا در کنار بازیگری، در حوزه صداپیشگی نیز فعالیت کرده و به دلیل توانایی و تجربه‌ای که در این زمینه دارد، می‌توان عنوان گوینده یا صداپیشه را هم کنار نام او قرار داد. شکیبا از سال ۹۳، در مقام صداپیشه با مجموعه محبوب و خاطره‌انگیز «کلاه قرمزی» همکاری کرده و به جای شخصیت «دیبی» و «خونه بغلی» صحبت کرده است. اگرچه به دلیل محبوبیت زیاد «کلاه قرمزی» نزد مردم، این مجموعه به خوبی دیده می‌شد و صدای کاراکترهای آن برای مخاطبان ناآشنا نبود، اما هوتن شکیبا در سال‌های ۹۳ و ۹۴ پیش از سریال «لیسانسه‌ها»، چهره شناخته‌شده‌ و مطرحی نبود.

محبوبیت با «حبیب»

هوتن شکیبا سال ۹۵ با نقش اصلی سریال طنز «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت در تلویزیون دیده شد و با این مجموعه حسابی گل کرد. فارغ از ویژگی‌های مثبت سریال که مورد استقبال فراوان مخاطبان قرار گرفت، کاراکتر «حبیب» شخصیت جالبی بود که شکیبا با بازی بسیار خوب خود، موفق شد توجه مردم را به این شخصیت جلب کند. «حبیب» جوان دانشجوی ساده‌ای بود که قصد ازدواج داشت، اما در برقراری ارتباط با دیگران مشکل داشت و رفتارهایش دافعه ایجاد می‌کرد. با این حال ویژگی‌های مثبت او مانند صداقت، سادگی و مهربانی اش از طرفی هم این شخصیت را نزد مردم محبوب کرد. هوتن شکیبا با بازی بسیار خوب خود، هردو وجه شخصیت را به نمایش گذاشت و مخاطب را درگیر کاراکتر خود کرد. او در این سریال توانایی خود در بازی در نقش کاراکترهای طنز را ثابت کرد.

تغییر مسیر در سینما

استقبال مردم از «لیسانسه‌ها» باعث شد سروش صحت سال ۹۶ فصل دوم آن را بسازد و این فصل از سریال هم مانند «لیسانسه‌ها ۱» پربیننده شد. هوتن شکیبا پس از این مجموعه مسیر متفاوتی را در سینما طی کرد. او که پیش از این بیشتر در عرصه تئاتر فعالیت می‌کرد و در چند فیلم سینمایی حضور کوتاهی داشت، سال ۹۷ در فیلم «موج اف ام ردیف ۴۸» ساخته کیارش اسدی‌زاده ایفای نقش کرد. این فیلم هنوز اکران نشده و در سی‌وهفتمین جشنواره فجر به نمایش درآمده است که موقعیت ویژه‌ای را برای او به همراه نداشت. اتفاق مهم در کارنامه این بازیگر، سال ۹۷ با بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» اثر نرگس آبیار رخ داد.

حضور پرافتخار در «شبی که ماه کامل شد»

هوتن شکیبا در فیلم «شبی که ماه کامل شد» نقش سخت و پیچیده‌ای به نام «عبدالحمید ریگی» را بازی کرد که بر اساس یک شخصیت واقعی نوشته شده بود. این شخصیت در ابتدای فیلم یک جوان عاشق‌پیشه احساساتی بود که به همسرش علاقه زیادی داشت، اما تحت تاثیر افکار برادرش، دچار تحول شد. هوتن شکیبا در این فیلم، با بازی درخشان خود موفق می‌شود جنگی را که در درون شخصیت به راه می‌افتد و احساسات متضاد او را در فیلم به تصویر بکشد و احساسات مخاطب را برانگیزد. هوتن شکیبا در این فیلم به خوبی از پس ادای لهجه بلوچی نیز برآمده و حضور باورپذیری در فیلم داشته است. بازی خوب او در این فیلم باعث شد، اولین حضور جدی هوتن شکیبا در جشنواره فجر، بسیار موفق و پرافتخار باشد و با وجود رقبای سرسختی مانند نوید محمدزاده، پیمان معادی، امین حیایی و حامد بهداد، سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند.

۷ سال بعد هوتن شکیبا

فیلم «حق سکوت» یکی از آثاری است که هوتن شکیبا در سال ۹۲ بازی کرده و حضور کوتاهی در آن داشته است. او در این فیلم نقش طلبه جوانی به نام «سیدحسن» را بازی می‌کند که به شخصیت اصلی قصه «میرهاشم» که دوست و هم‌حجره‌ای اوست، برای پرداخت بدهکاری‌اش کمک می‌کند. «سیدحسن» برخلاف دوستش، شخصیت قوی، زرنگ و شوخ‌طبعی دارد. حضور هوتن شکیبا در این فیلم محدود به چند سکانس است، اما او در این حضور کوتاهش هم عملکرد راضی‌کننده‌ای داشته است. شکیبا در ایفای نقش «سیدحسن» توانایی طنازی خود را به کار گرفته که این ،حضور کوتاهش در فیلم را شیرین کرده است. چهره شکیبا و گریم متفاوت او نیز با یک طلبه جوان تناسب دارد. موقعیت این بازیگر اکنون که فیلم «حق سکوت» منتشر شده با سال ۹۲ زمانی که این بازیگر در آن یک نقش فرعی را ایفا کرد بسیار متفاوت است. او اکنون یکی از بازیگران مطرح سینماست و نقش‌ ویژه‌ای مانند «عبدالحمید» را در کارنامه خود دارد.

روزنامه خراسان

نظرات بینندگان