arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

مادرزن عامل تهدید داماد بود

پلیس در اعلام مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با تهدید داماد در فضای مجازی به دنبال تسویه حساب‌های شخصی خود بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس در اعلام مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با تهدید داماد در فضای مجازی به دنبال تسویه حساب‌های شخصی خود بود.

به گزارش  پلیس فتا، سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فضای مجازی محلی برای تسویه حساب‌های شخصی نیست، گفت: با مراجعه فردی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی واتس‌آپ برای وی ایجاد مزاحمت کرده است، موضوع تحت بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در روند رسیدگی به موضوع، ضمن دستگیری متهم مورد نظر، مشخص شد که فرد خاطی مادر زن شاکی است.

این مقام مسئول گفت: متهم مورد نظر با مشاهده مستندات موجود لب به اعتراف گشود و اعلام کرد که با توجه به اختلافات خانوادگی پیش آمده درصدد انتقام‌جویی برآمده و با ارسال پیام‌های تهدیدآمیزی در شبکه اجتماعی واتس‌آپ اقدام به ایجاد مزاحمت برای داماد خود کرده است.

سرهنگ نصرتی با بیان اینکه فضای مجازی همانند فضای حقیقی قوانین خاص خود را دارد، گفت: هر گونه ایجاد مزاحمت و تهدید دیگران در فضای مجازی جرم بوده و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد.

دستگیری عامل نشر اکاذیب در اراک

رئیس پلیس فتا مرکزی خبر داد: فردی که از طریق فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب علیه شهروند اراکی می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان اراکی با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت: فرد یا افرادی با ایجاد کانال تلگرامی با انتشار اکاذیب علیه وی اقدام به تخریب و فضاسازی نموده‌اند که تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم.

وی ادامه داد: پس از حضور شاکی در پلیس و ثبت اظهارات و ارائه‌ی مستندات، رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت و در بررسی اولیه صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با انتشار اخبار کذب در کانال تلگرامی، سعی در تخریب چهره اجتماعی و جایگاه شغلی شاکی داشته است.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان این پلیس با بررسی‌های بیشتر و اقدامات فنی و پلیسی و طی هماهنگی صورت گرفته با مقام قضایی، متهم را در شهر اراک شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ آنقی گفت: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شد؛ اما پس از مواجه‌شدن با دلایل، مدارک و مستندات موجود در پرونده، به‌ناچار لب به اعتراف گشود و هدف خود را از این موضوع انتقام‌جویی اعلام کرد و از عمل مجرمانه‌ی خود اظهار پشیمانی کردد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با بیان اینکه رعایت اصل اخلاق‌مداری در استفاده از فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این حوزه است، گفت: کاربران فضای مجازی باید مراقب رفتار خود در فضای مجازی باشند تا از روی جهل یا انتقام‌جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت ننمایند که در غیر این صورت برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

وعده دروغین در قالب کلاس های تقویتی

رئیس پلیس فتا بوشهر از دستگیری عامل کلاهبرداری ۱۱ میلیارد ریالی در سایت دیوار با وعده دروغین سرمایه ‌گذاری در قالب کلاس‌های آموزشی و تقویتی خبر داد.

سرهنگ مهدی قاسمی اظهار داشت: با تلاش مأموران پلیس فتا، شخصی که اقدام به تبلیغ سرمایه‌ گذاری با درج آگهی در سایت دیوار با موضوع «مؤسسه آموزشی بوشهر» به منظور تشکیل کلاس‌های آموزشی و تقویتی برای دانش‌آموزان و کنکوری‌ها می‌کرد، شناسایی و دستگیر شده است.

وی گفت: متهم با آگهی تبلیغاتی سرمایه ‌گذاری در سایت دیوار خود را مدیر یکی از مؤسسات آموزشی بوشهر معرفی کرده و با راه ‌اندازی محلی به نام مؤسسه آموزشی در شهر بوشهر با همکاری همسرش با وعده‌های سرمایه‌گذاری دروغین آموزشی، توانسته‌اند مالباختگان را ترغیب و تطمیع کرده و در ادامه کار مبالغی از متقاضیان کلاهبرداری و دریافت کرده که تا این لحظه حدود ۱۱ میلیارد ریال از مالباختگان اخذ کرده است.

سرهنگ قاسمی عنوان داشت: متهم پس از دریافت وجه از مالباختگان، دیگر پاسخگوی تلفن نبوده و با ارسال پیام‌های تهدید به قتل از طریق شبکه واتس‌آپ و ترساندن آنها، از مراجعه شکات به مراجع قضائی و پلیسی جلوگیری کرده است.

این مقام انتظامی افزود: کلاهبردار به مالباختگان می گفته که مبالغ دریافتی از شما را جهت برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، آموزشی و تقویتی و در راستای پرداخت هزینه کرایه محل برگزاری کلاس، هزینه حضور اساتید پروازی استفاده می‌شود و سپس از مجموع شهریه دریافتی از دانش‌آموزان که چندین برابر هزینه پرداختی شماست و پس از کسر هزینه‌های اولیه، درصد بالایی سود به شما پرداخت می‌گردد و تضمین سودآوری بالایی می‌کرده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: در تحقیقات علمی و پی‌جویی کارآگاهان سایبری پلیس فتا، هویت متهم که اهل یکی از شهرستان‌های جنوبی استان بوده و دارای سوابق متعدد کیفری قبلی بوده مشخص و در بررسی‌های تکمیلی مشاهده شد که وی از محل سکونت خود متواری که جهت استخراج آدرس محل اختفاء احتمالی نامبرده، اقدامات گسترده‌ای صورت پذیرفت.

رئیس پلیس فتا بوشهر ادامه داد: پس از تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد که متهم به علت شکایت شاکی خصوصی و با موضوع اختلاف حساب در یکی از زندان‌های سطح استان می‌باشد که با هماهنگی مرجع قضائی به پلیس فتا منتقل و نامبرده که در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرمی بود، با مشاهده مستندات علمی گردآوری شده و پشتکار افسران تحقیق، به ناچار لب به اعتراف گشوده و ضمن پذیرفتن جرایم ارتکابی، چگونگی ارتکاب آنها را تشریح و هدف خود را پرداخت بدهی‌های قبلی خود به شکاتی اعلام داشت که قبلاً در مراجع قضائی به خاطر جرایم مالی برعلیه وی، طرح شکایت کرده بودند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: حسب اعلام مسئولان زندان، متهم با تلاش زیادی به دنبال اجاره کردن سند ملکی برای سپردن وثیقه برای آزادی از زندان بوده و حال مشخص شده که هدف احتمالی وی از سپردن وثیقه، عدم دسترسی دستگاه قضا به نامبرده و فرار از مجازات قانونی تا قبل از مشخص شدن میزان جرایم ارتکابی وی و فرار از کشور به صورت غیر قانونی بوده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به نوع آگهی و وعده سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی کاذب آموزشی توسط متهم، احتمال افزایش مالباختگان و میزان مبلغ نهایی کلاهبرداری شده متصور بوده و نیازمند گذشت زمان، تحقیقات و بررسی‌های تکمیلی است.

سرهنگ قاسمی به شهروندان برای پیشگیری از متضرر شدن در جرم کلاهبرداری اینترنتی توصیه کرد: به صرف مشاهده آگهی درج شده در سایت دیوار و یا سایر سایت های واسط اینترنتی، به صحت ادعای اظهار شده اعتماد نکرده و پس از تحقیقات کامل و اطمینان از اصالت موضوع، اقدام به فعالیت و سرمایه‌گذاری کنند و ترجیحاً از طریق مؤسسات و ارگان‌های معتبر، نیازمندی کاری و سرمایه‌گذاری خود را دنبال کنند.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال بیش از ۵۰۰ کیلو مواد افیونی

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پنج قاچاقچی مواد مخدر که قصد انتقال ۱۰۰ کیلو حشیش و ۴۵۴ کیلوتریاک از مسیر اصفهان به تهران را داشتند با تلاش پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود مطلع شدند تعدادی قاچاقچی مواد افیونی قصد دارند محموله ای از مواد را با استفاده از مسیر استان اصفهان به استان تهران منتقل کنند که در این خصوص بلافاصله وارد عمل شده و با استقرار در ورودی استان به کنترل خودروهای عبوری پرداختند.

وی افزود: ماموران حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه پژو پارس مشکوک شده و آن را متوقف کردند که در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این خودرو به عنوان راه پاک کن خودروهای حامل مواد مخدر عمل می کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: در ادامه این ماموران در یک اقدام هوشمندانه موفق شدند یک دستگاه پراید و یک دستگاه خودرو کامیونت حامل مواد افیونی را شناسایی و متوقف کرده و در بازرسی دقیق از آنها ۱۰۰ کیلو حشیش و ۴۵۴ کیلو تریاک کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در مجموع ۵۵۴ کیلو مواد افیونی در این عملیات کشف شد اظهار داشت: در این رابطه ۵ قاچاقچی مواد افیونی دستگیر و همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه قاچاقچیان، برای انتقال مواد، سختی های زیادی متحمل شده و علاوه بر جاسازی های پیچیده از راه های فرعی و بیابانی طولانی عبور می کنند تصریح کرد: با تمام این موارد پلیس از اشرافیت بالایی برای برخورد با این افراد برخوردار است و با رصد دقیق و هوشمندانه اجازه عرض اندام به آنها نمی دهد.

کشف کالای قاچاق در بازرسی از یک کامیونت

فرمانده انتظامی ایرانشهر از توقیف خودروی حامل چای و چسب کاشی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال خبرداد.

سرهنگ محمود سعادتی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مقابله با ورود کالای قاچاق و برخورد با مخلان اقتصادی، ماموران ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان ایرانشهر حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه کامیونت مشکوک شدند و آن متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از خودرو متوقف شده، ۸ تن و ۱۳۰ کیلو گرم چای و ۴ تن و ۲۴۰ کیلوگرم چسب کاشی قاچاق را کشف کردند، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش کالاهای کشف شده، ۹میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۵۰ رأس دام مسروقه در عملیات پلیس "چادگان"

فرمانده انتظامی شهرستان چادگان استان اصفهان از کشف ۱۵۰ رأس دام مسروقه در عملیات ماموران این فرماندهی و تحویل آن ها به مال باخته در کمتر از ۱۲ ساعت خبر داد.

سرهنگ ولی اروجی اظهار داشت: در پی تماس تلفنی یکی از روستائیان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت ۱۵۰ رأس دام وی توسط افراد ناشناس، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان چادگان قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات از مال باخته چند تیم از ماموران مجرب تشکیل و به جستجو در اراضی اطراف پرداخته و با یک کار علمی دقیق و منسجم مسیر حرکت و مقصد سارقان را کشف و سرانجام در اطراف قله های یکی از روستاها شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چادگان با بیان اینکه سارقان با مشاهده ماموران گله را رها کرده و متواری شدند اظهار داشت: در این عملیات ویژه ماموران موفق شدند در کمتر از ۱۲ ساعت احشام مسروقه را کشف و به مال باخته تحویل دهند.

این مقام انتظامی از ادامه تلاش ها برای شناسایی و دستگیری سارقان خبر داد و گفت: سرعت عمل در کشف و تحویل اموال مسروقه به مال باختگان اولویت های اصلی پلیس خدمتگزار برای کسب رضایت مردم است.

توقیف تریلی تانکردار با ۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان از کشف ۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی تانکردارخبر داد.

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم در بیان جزییات این خبر گفت: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان فرآورده های نفتی، ماموران انتظامی پاسگاه پیر سهراب شهرستان چابهار حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی تانکردار مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل خارج از شبکه توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با بیان اینکه در این رابطه یک متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، خاطر نشان کرد: طرح های عملیاتی مبارزه با قاچاق سوخت به صورت برنامه ریزی شده و مستمر ادامه خواهد داشت و سعی پلیس بر این است که با همکاری و همدلی مردم و دیگر سازمان های مرتبط با این پدیده مقابله شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان