arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

نقش مهم کودکان در گسترش ویروس کرونا

نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد کودکان به صورت منتشرکنندگان ساکت کووید-۱۹ عمل می‌کنند و این ویروس را راحت‌تر از تصور قبلی گسترش می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد کودکان به صورت منتشرکنندگان ساکت کووید-۱۹ عمل می‌کنند و این ویروس را راحت‌تر از تصور قبلی گسترش می‌دهند.

 

 داده های اولیه نقش کودکان را در شیوع ویروس کرونا کم رنگ نشان می داد؛ زیرا آنها علائم خفیفی را نشان می دادند اما نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است مجموعه در حال افزایشی از مدارکی را تایید می کند که نشان می دهند کودکان به صورت منتشر کنندگان ساکت ویروس کرونا عمل می کنند.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی نیوزمکس،این مطالعه در مجله Pediatrics منتشر شده است، نشان داد که برخی کودکان مبتلا به کرونا حتی در صورتی که علامت دار نباشند و یا علائم بسیار خفیفی داشته باشند، دارای سطوح بالایی از این ویروس در راه های هوایی خود هستند.

 

به نظر می رسد که سطوح این ویروس در راه های هوایی کودکان در سه روز اول آلودگی به اوج خود می رسد و می تواند در گسترش این بیماری در جامعه به ویژه با بازگشایی دوباره مدارس موثر باشد.

 

دکتر «آلسیو فاسانو» از بیمارستان اطفال «مس جنرال» در بوستون آمریکا و نویسنده این مطالعه گفت: برخی افراد تصور می کنند کودکان در برابر این بیماری محفاظت می شوند که این موضوع درست نیست. کودکان به اندازه بزرگسالان در برابر کووید-۱۹ حساس هستند اما این موضوع مشهود نیست.
پیش از این نیز نتایج مطالعه ای که در نشریه JAMA Pediatrics منتشر شده بود، نشان داد، کودکان زیر ۵ سال که به بیماری خفیف تا متوسط کرونا مبتلا شده اند، نسبت به کودکان بزرگتر و بزرگسالان سطوح بیشتری از ویروس کووید-۱۹ را در بینی خود دارند.

 

روزنامه واشنگتن پست نیز در مقاله ای به نقل از مطالعه محققان کره جنوبی نوشت که کودکان بزرگتر می توانند به اندازه بزرگسالان ویروس کرونا را گسترش دهند. این مطالعه همچنین نشان داد که کودکان زیر ۹ سال به احتمال زیاد کمتر از خواهر و برادرهای بزرگتر خود، این بیماری را به سایر اعضای خانواده منتقل می کنند.

 

 ایرنا

نظرات بینندگان