arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی هزینه آزمون آیلتس

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی هزینه آزمون زبان آیلتس را تائید کرد. ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش قیمت آزمون آیلتس به ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان را تائید کرد و گفت: آزمون آیلتس افزایش قیمت داشته است. این آزمون متعلق به آی دی پی استرالیا است و با توجه به بالا رفتن قیمت دلار هزینه این آزمون هم بالا می‌رود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی هزینه آزمون زبان آیلتس را تائید کرد.
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش قیمت آزمون آیلتس به ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان را تائید کرد و گفت: آزمون آیلتس افزایش قیمت داشته است. این آزمون متعلق به آی دی پی استرالیا است و با توجه به بالا رفتن قیمت دلار هزینه این آزمون هم بالا می‌رود.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه هزینه آزمون زبان آیلتس ۲۲۰ دلار است، اظهار کرد: هزینه این آزمون متاسفانه با بالا رفتن قیمت دلار بالا می‌رود و افزایش قیمت آن به دلیل بحث‌های ارزی است.

او در ادامه درباره پولی که به موسسات برگزار کننده آزمون می‌رسد، افزود: قسمتی از این پول را موسسات برگزار کننده به عنوان سود خود بر می‌دارند و قسمت عمده آن برای موسسه آی دی پی استرالیا است.

معاون وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه این آزمون در داخل کشور طراحی نمی‌شود، بیان کرد: سازمان سنجش فقط بر این نظارت می‌کند که هزینه این آزمون از ۲۲۰ دلار بیشتر نشود.

رئیس سازمان سنجش در ادامه تاکید کرد: قیمت این آزمون همین ۲۲۰ دلار بوده و افزایشی پیدا نکرده است. موسساتی که سازمان سنجش به آن‌ها مجوز برگزاری آزمون آیلتس را داده باید این قیمت را رعایت کنند.

هزینه آزمون آیلتس سر به فلک کشید
سازمان سنجش، پیش از این در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۸ قیمت آزمون آیلتس را به ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان افزایش داده بود و قیمت فعلی در مقایسه با قیمت قبلی آزمون، ۱ میلیون و ۵۵۹ هزار تومان افزایش داشته است.

قیمت قطعی هر آزمون توسط سازمان سنجش محاسبه و اعلام می‌شود تا در صورت افزایش نسبت به مبلغ علی الحساب، داوطلبان مبلغ مابه التفاوت را به حساب مرکز مربوطه واریز کنند و چنانچه قیمت قطعی کمتر از قیمت علی الحساب باشد، مراکز باید مابه التفاوت را به ذی‌نفعان بازگردانند.

نظرات بینندگان