arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

سفر مدیرکل آژانس به تهران ربطی به مکانیسم ماشه ندارد

غریب آبادی، نماینده دائم ایران در آژانس گفت که سفر گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ربطی به مکانیسم ماشه ندارد و خواست آمریکا هم نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفر مدیرکل آژانس به تهران ربطی به مکانیسم ماشه نداردنماینده دائم ایران در آژانس گفت که سفر گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ربطی به مکانیسم ماشه ندارد و خواست آمریکا هم نیست.



به گزارش فارس، کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (یکشنبه) در صفحه اینستاگرامش درباره سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به تهران نوشت: همانگونه که قبلا اعلام شد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس، فردا به ایران سفر می‌کند و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وی افزود: اعتماد ایران به آژانس در ماه‌های اخیر صدمه دیده است. ضروری است که سفر مدیرکل به ایران، موجب اعتمادسازی شود.

غریب‌آبادی تصریح کرد: این سفر ارتباطی با مکانیسم به اصطلاح ماشه ندارد و خواست آمریکا هم نیست و در چارچوب دعوت طرف ایرانی صورت می پذیرد.

نماینده دائم ایران در آژانس تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد دیگران روابط آژانس و ایران را به ویژه در شرایط حساس فعلی مدیریت کنند. مهم است این اطمینان در تهران داده شود که آژانس بر مبنای سه اصل بی طرفی، استقلال و حرفه‌ای‌گری حرکت خواهد کرد و در مسایٔل پادمانی نیز فراتر از اصول استاندارد و ارزیابی‌ها و داده‌های مستقل خود عمل نخواهد کرد. تنها در این صورت است که سوءتفاهمات می تواند رفع شده و همکاری ها تداوم یابد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان