arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

تجویز رمدسیویر فقط برای بیماران بدحال کرونایی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: داروی رمدسیویر فقط برای بیماران بدحال کرونایی و با نظر تیم پزشکی تجویز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: داروی رمدسیویر فقط برای بیماران بدحال کرونایی و با نظر تیم پزشکی تجویز می‌شود.

دکتر عباس علیمرادیان  در خصوص تهیه و تجویز داروی رمدسیویر برای بیماران مبتلا به کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: آنچه سهمیه‌ استان مرکزی از این دارو بوده دریافت شده است و دو تا سه مرتبه نیز خارج از سهمیه نیاز استان را تامین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون درقالب چهار تا پنج مرتبه بیش از ۵۳۰ عدد رمدسیویر برای استان تهیه شده است، گفت: قبلا با توجه به اینکه بیمارستان امیرالمومنین تنها سانتر درمان بیماران مبتلا به کرونا بود، سهمیه در این بیمارستان توزیع می‌شد، اما با توجه به افزایش آمار، به تناسب، سهمیه دارویی دریافت شده بین بیمارستان‌های استان توزیع می‌شود.

علیمرادیان با تاکید بر اینکه در این لحظه هنوز رمدسیویر به عنوان داروی قطعی در پروتکل درمانی بیماران کرونایی جای نگرفته است ولی به عنوان داروی موثر تهیه، تولید، توزیع و تجویز می‌شود، گفت: این دارو صرفا برای بیماران بدحال کرونایی تجویز و با دُز محدود و صرفا در بیمارستان مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: این دارو فقط باید در بیمارستان مصرف شود و در واقع عرضه آن در بیرون از بیمارستان مشمول قاچاق می‌شود هرچند که رمدسیویر موجود در بازار ممکن است تقلبی باشد و به هیچ عنوان وزارت بهداشت یا معاونت غذا و دارو تهیه آن از خارج از بیمارستان را توصیه نمی‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه تجویز این دارو در داخل بیمارستان توسط تیم پزشکی شامل متخصص عفونی، ریه و داخلی انجام می‌شود، گفت: اگر بیمار بدحال باشد و مشکل کبدی و کلیوی نداشته باشد با تایید تیم پزشکی دُز محدود به او تزریق می‌شود در غیر این صورت، دیگر داروهای موجود در پروتکل درمانی برای بیمار تجویز می‌شود.

علیمرادیان افزود: داروی رمدسیویر وارد ایران نشد و تنها مقداری در قالب هدیه سازمان جهانی بهداشت وارد کشور شد، ولی یک شرکت داخلی اقدام به تولید کرد که در حال حاضر در مدار تولید است و قطعا با این روند میزان توزیع افزایش خواهد یافت.

ایسنا

نظرات بینندگان