arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

خرید کارت جعلی نظام پرستاری با ۵ میلیون تومان/ دستگیری ۱۱ پرستار قلابی در کرج

رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اعضای باند جعل کارت‌های نظام پرستاری در کرج شناسایی و دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اعضای باند جعل کارت‌های نظام پرستاری در کرج شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ محمد نادربیگی با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر اینکه راننده آمبولانس با معرفی خود به عنوان پزشک و فرد دارای نفوذ در سازمان علوم پزشکی و نظام پرستاری، اقدام به جمع آوری مدارک هویتی از افراد مختلف و تهیه کارت نظام پرستاری برای آن ها در قبال گرفتن مبلغ ۵۰ میلیون ریال می کند، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اینکه در تحقیقات کارآگاهان محرز شد که وی به صورت گسترده اقدام به جعل مدارک کرده است، گفت: با توجه به نوع فعالیت و شغل این متهم و به واسطه ارتباطی که با بیمارستان های مختلف داشته با اصطلاحات پزشکی کاملا آشنا بوده و به راحتی اعتماد دیگران را جلب کرده و اقدام به تهیه کارت های نظام پرستاری می کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارآگاهان بلافاصله نسبت به شناسایی محل سکونت وی و همدستانش اقدام کرده و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه و با همکاری کلانتری ۲۱ فاز ۴ مهرشهر و به صورت همزمان دو نفر از متهمان اصلی را شناسایی و دستگیر کردند، افزود: ماموران در ادامه یکی دیگر از همدستان آنها را شناسایی و در عملیات جداگانه در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از منزل و خودروهای متهمان، ۱۰ قطعه کارت نظام پرستاری جعلی با هویت های مختلف و یک عدد مهر جعلی کشف کردند.

سرهنگ نادربیگی با اشاره به اینکه سردسته باند در اعترافات خود اذعان داشت که با همدستی اعضای گروه اقدام به چاپ کارت های نظام پرستاری جعلی کرده و در قبال هر کارت مبلغ بین ۵۰ میلیون ریال از متقاضیان دریافت کرده است، گفت: تاکنون بیش از ۷۵ فقره کارت برای افراد مختلف که به عنوان نیروی خدماتی در بیمارستان های کرج و تهران فعالیت می کردند، صادر شده است.

این مقام انتظامی گفت: با تلاش شبانه روزی کارآگاهان تا کنون ۱۰ فقره کارت نظام پرستاری کشف، ۱۱ نفر از کسانی که از کارت ها استفاده می کنند، دستگیر و ۳۵ نفر از کسانی که قبلاً کارت را تحویل گرفته اند نیز شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر افرادی که کارت های نظام پرستاری جعلی در اختیار آنها است، ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: با توجه به عدم تخصص و مهارت لازم نامبردگان که بیشتر آنها نیز به عنوان پرستار خصوصی در منازل شخصی فعالیت می کردند و احتمال اینکه به بیماران صدمات جبران ناپذیری وارد کنند دستگیری این افراد با جدیت ادامه دارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان